|
EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5912
|
Title: | İşimisev(m)iyorum: Havacılık Sektöründe Çalışanların Online Yorumları Üzerine Bir İçerik Analizi |
Authors: | Saydam, Mehmet Bahri (Eş-Tez Danışmanı) Altun, Özlem (Supervisor) Altınışık, Kemal Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi |
Keywords: | Turizm Fakültesi Çalışan Motivasyonu--Türk Hava Yolları Türk Hava Yolları Çevrimiçi İçerik İçerik Analizi Havayolları Glassdoor |
Issue Date: | Sep-2022 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Altınışık, Kemal. (2022).İşimisev(m)iyorum: Havacılık Sektöründe Çalışanların Online Yorumları Üzerine Bir İçerik Analizi. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Turizm Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | ÖZ:
Bu çalışma, Türk Hava Yolları firmasında çalışan iş görenlerin paylaştığı
çevrimiçi incelemelere odaklanarak çalışanların iş deneyimlerini ve iş memnuniyet
derecelerini ana temaları öne plana çıkararak belirlemeyi amaçlamaktadır. Buna ek
olarak, temaların bulunmasının ardından, hangi temanın olumlu ve olumsuz
değerlendirmelerle bağlantılı olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma,
Amerikan seyahat web sitesi olan Glassdoor’daki çalışanlar tarafından paylaşılan
online yorumları incelemiş ve içerik analizi (nitel) kullanılmıştır.
Çalışma için derlenen toplamda 412 online incelemeler, Leximancer 4.5
yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, havayolu çalışanlarının
deneyimlerinin tanımlarında yedi tema üzerine yoğunlaştığını göstermiştir.
Çalışmanın sonucusunda, THY çalışanları çevrimiçi yorumlarında önem ve
tekrarlama sırasına göre “maaş”, “iş çevresi”, “esneklik”, “iş-aile dengesi”, “kültür”,
“insan kaynakları” (liderlik) ve “fırsatlar” temalarından bahsetmişlerdir. Çalışanlar
olumsuz yorumlarında genel olarak “iş-aile dengesi” ve “esneklik” temaları hakkında
görüşlerde bulunmuşlardır. Bu çalışma, havayolu hizmeti sunan çalışanların sosyal
medya bilgilerine dayanarak tecrübe ettikleri deneyimler hakkında faydalı bilgiler
sunmakla birlikte, iş memnuniyetlerini etkileyen faktörleri karşılığı olarak hangi
temanın olumlu ve olumsuz değerlerle ilgili olduğunu belirlemektedir.
Anahtar Kelimeler: Türk Hava Yolları, Çevrimiçi İçerik, İçerik Analizi,
Havayolları, Glassdoor We explore a special case of electronic word of mouth that of employees'
online reviews to study the determinants of job satisfaction. The goal of this study is
to identify workers' work experiences and job satisfaction levels by highlighting the
main themes in online reviews posted by Turkish Airlines employees. It also seeks to
determine which theme is related with positive and negative ratings after the themes
have been discovered. The study employed content analysis to look at online
comments made by employees at the American travel website Glassdoor
(qualitative). Leximancer 4.5 software was used to derive the linkage and cooccurrence between job experiences in the online narratives of employees from
Glassdoor.com.
Findings of this research demonstrated seven themes in descriptions of airline
travel experiences. These are “salary”, “work environment”, “flexibility”, “work-life
balance”, “culture”, “human resources” (leadership) and “opportunuties”. Negative
comments are linked with the “work-life balance” and “flexibility” themes. The
results shed lights into airline employees’ overall experiences based on social media
information and facilitate the identification of the main themes linked with different
satisfaction ratings.
Keywords: Turkish Airlines, Online Reviews, Content Analysis, Airline Industry,
Glassdoor |
Description: | Turizm İşletmeciliği - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2022. Eş-Tez Danişmanı: Dr. Mehmet Bahri Saydam ve Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Özlem Altun. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5912 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Tourism
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|