DSpace
 

EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5912

Title: İşimisev(m)iyorum: Havacılık Sektöründe Çalışanların Online Yorumları Üzerine Bir İçerik Analizi
Authors: Saydam, Mehmet Bahri (Eş-Tez Danışmanı)
Altun, Özlem (Supervisor)
Altınışık, Kemal
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi
Keywords: Turizm Fakültesi
Çalışan Motivasyonu--Türk Hava Yolları
Türk Hava Yolları
Çevrimiçi İçerik
İçerik Analizi
Havayolları
Glassdoor
Issue Date: Sep-2022
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Altınışık, Kemal. (2022).İşimisev(m)iyorum: Havacılık Sektöründe Çalışanların Online Yorumları Üzerine Bir İçerik Analizi. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Turizm Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: ÖZ: Bu çalışma, Türk Hava Yolları firmasında çalışan iş görenlerin paylaştığı çevrimiçi incelemelere odaklanarak çalışanların iş deneyimlerini ve iş memnuniyet derecelerini ana temaları öne plana çıkararak belirlemeyi amaçlamaktadır. Buna ek olarak, temaların bulunmasının ardından, hangi temanın olumlu ve olumsuz değerlendirmelerle bağlantılı olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, Amerikan seyahat web sitesi olan Glassdoor’daki çalışanlar tarafından paylaşılan online yorumları incelemiş ve içerik analizi (nitel) kullanılmıştır. Çalışma için derlenen toplamda 412 online incelemeler, Leximancer 4.5 yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, havayolu çalışanlarının deneyimlerinin tanımlarında yedi tema üzerine yoğunlaştığını göstermiştir. Çalışmanın sonucusunda, THY çalışanları çevrimiçi yorumlarında önem ve tekrarlama sırasına göre “maaş”, “iş çevresi”, “esneklik”, “iş-aile dengesi”, “kültür”, “insan kaynakları” (liderlik) ve “fırsatlar” temalarından bahsetmişlerdir. Çalışanlar olumsuz yorumlarında genel olarak “iş-aile dengesi” ve “esneklik” temaları hakkında görüşlerde bulunmuşlardır. Bu çalışma, havayolu hizmeti sunan çalışanların sosyal medya bilgilerine dayanarak tecrübe ettikleri deneyimler hakkında faydalı bilgiler sunmakla birlikte, iş memnuniyetlerini etkileyen faktörleri karşılığı olarak hangi temanın olumlu ve olumsuz değerlerle ilgili olduğunu belirlemektedir. Anahtar Kelimeler: Türk Hava Yolları, Çevrimiçi İçerik, İçerik Analizi, Havayolları, Glassdoor
We explore a special case of electronic word of mouth that of employees' online reviews to study the determinants of job satisfaction. The goal of this study is to identify workers' work experiences and job satisfaction levels by highlighting the main themes in online reviews posted by Turkish Airlines employees. It also seeks to determine which theme is related with positive and negative ratings after the themes have been discovered. The study employed content analysis to look at online comments made by employees at the American travel website Glassdoor (qualitative). Leximancer 4.5 software was used to derive the linkage and cooccurrence between job experiences in the online narratives of employees from Glassdoor.com. Findings of this research demonstrated seven themes in descriptions of airline travel experiences. These are “salary”, “work environment”, “flexibility”, “work-life balance”, “culture”, “human resources” (leadership) and “opportunuties”. Negative comments are linked with the “work-life balance” and “flexibility” themes. The results shed lights into airline employees’ overall experiences based on social media information and facilitate the identification of the main themes linked with different satisfaction ratings. Keywords: Turkish Airlines, Online Reviews, Content Analysis, Airline Industry, Glassdoor
Description: Turizm İşletmeciliği - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2022. Eş-Tez Danişmanı: Dr. Mehmet Bahri Saydam ve Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Özlem Altun.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5912
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Tourism

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Altinisikkemal.pdfTez, Master1.18 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback