EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5928
|
Title: | Okul Müdürlerinin Okulu Etkili Kılmak İçin Adanmışlık ve Yönetsel Etkililik Düzeyleri |
Authors: | Karslı, Mehmet Durdu (Tez Danışmanı) Beşe, İlayda Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
Keywords: | Eğitim Yönetimi--Okul Yönetimi--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Okul YöneticiliğixAdanmışlık--Yönetsel Etkililik--(Kıbrıs, Kuzey) Okul Yönetimi Adanmışlık Yönetsel Etkililik Eğitim Bilimleri Bölümü |
Issue Date: | Sep-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Beşe, İlayda. (2021). Okul Müdürlerinin Okulu Etkili Kılmak İçin Adanmışlık ve Yönetsel Etkililik Düzeyleri. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Eğitim Bilimleri, Mağusa: Kıbrıs |
Abstract: | ÖZ:
Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin okulu etkili kılabilmek adına adanmışlık
düzeylerini ve yönetsel etkililik açısından seviyelerini ele almaktır. Bu araştırma,
ilköğretim okullarındaki müdürlerin okulu etkili kılabilmek için adanmışlık düzeyleri
ve yönetsel etkililik arasındaki ilişkiyi ortaya koyma yönelik olduğu için ilişkisel
tarama modelinde yürütülmüş bir çalışmadır. Aynı zamanda nicel araştırma yöntemi
ile gerçekleştirilmiştir. İlişkisel tarama modeli, değişkenler arasındaki duruma karar
vermek ve tahminde bulunmak için kullanılmıştır. İstatistiksel testlerden birden çok
değişken arasındaki bağlantıyı ölçmek için yararlanılmıştır. Araştırmanın evrenini
2020-2021 Eğitim-Öğretim döneminde Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde
ilköğretim okullarında görev alan müdür ve müdür yardımcıları oluşturmuştur.
Araştırmanın örneklemi Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Gazimağusa’da
bulunan ilköğretim okullarındaki toplamda 87 müdür ve müdür yardımcısı dahil
olmuştur. Çalışmaya katılan 87 kişinin 65’i erkek, 22’si ise kadın bireyden
oluşmaktadır. Araştırmanın istatistiksel analizlerinin değerlendirilmesi için SPSS 20
(Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Ölçümle elde edilen
sürekli değişkenler (nicel değişkenler), ortalama ± standart sapma, en küçük ve en
büyük değer ile sunulmuştur. Kategorik değişkenlerin (nitel değişkenlerin) sunumu
için ise frekans ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Niceliksel ikili grup
karşılaştırmalarında parametrik varsayımların sağlanmadığı durumlarda “Mann
Whitney U Test” istatistiksel yöntem olarak kullanılmıştır. İkiden fazla grubun
ortalamaları karşılaştırılırken parametrik varsayımların sağlanmadığı durumlarda
“Kruskal Wallis Testi” istatistiksel yöntem olarak kullanılmıştır. İki nicel değişken
arasındaki korelasyona bakmak için “Spearman Katsayısı” kullanılmıştır. Bütün
istatistiksel analizlerde anlamlılık düzeyi “p≤0,05” olarak kabul edilmiştir. Cinsiyet
değişkeni bakımından ölçek puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
saptanmamıştır. Yaş değişkeni bakımından ölçek puanları arasında istatistiksel
anlamlı bir fark olmadığı sonucuna varılmıştır. Adanmışlık ve Yönetsel Etkililik
ölçekleri arasında istatistiksel yönden anlamlı aynı yönlü yüksek derecede bir ilişki
bulunmuştur. Adanmışlık ölçek puanları arttığında, yönetsel etkililik ölçek puanları
da yüksek derecede artacaktır. Araştırma sonucu elde edilen verilerin analizlerinden
yola çıkılarak, katılımcıların ortalamanın üzerinde adanmışlık ve yönetsel etkililik
düzeyine sahip oldukları saptanmıştır. |
Description: | Eğitim Yönetimi ve Denetimi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mehmet Durdu Karslı. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5928 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|