|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5939
|
Title: | Covid-19 Pandemi Döneminde Eğitim Yönetimi Açısından Okul Müdürlerinin Karşılaştıkları Problemlere İlişkin Çözüm Yöntemlerinin İncelenmesi |
Authors: | Karslı, Mehmet Durdu (Tez Danışmanı) Canlı, Selin Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
Keywords: | Okul Müdürü Eğitim Yönetimi Online Eğitim Pandemi Covid-19 Uzaktan Eğitim Online Eğitim Eğitim Bilimleri Bölümü Covid 19--Pandemi, 2020 - --Koronavirüs--(Kıbrıs, Kuzey) Eğitim Yönetimi--Okul Yönetimi--Covid-19 Pandemi, 2020--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) |
Issue Date: | Sep-2022 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Canlı, Selin. (2022).Covid-19 Pandemi Döneminde Eğitim Yönetimi Açısından Okul Müdürlerinin Karşılaştıkları Problemlere İlişkin Çözüm Yöntemlerinin İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | ÖZ:
Bu araştırmanın amacı, KKTC Millî Eğitim Bakanlığına bağlı Temel Eğitim 1.
kademe (ilkokul) okullarında görev yapan okul müdürlerinin, covid-19 pandemi
sürecinde eğitim yönetimi açısından, eğitimin devamlılığının sağlanması için yapılan
çalışmaları, karantina döneminde paydaşları motive etmeye yönelik çalışmaları, bu
süreçte karşılaştıkları problemleri ve bu problemlere ilişkin geliştirdikleri çözüm
yöntemlerini cinsiyet, mesleki kıdem ve eğitim düzeyi değişkenlerine göre incelemek
ve bir durum saptaması ortaya koymaktır. Eğitim düzeyi, cinsiyet, eğitim ve yaş gibi
demografik özellikler çalışma grubunda çeşitlilik sağlamıştır. Bu araştırmada nitel
araştırma yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu
yöntemle okul müdürleri ile birebir görüşmeler yapılarak veriler toplanmıştır.
Araştırmada 16 okul müdürü ile çalışılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi
yapılarak araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Bulgulardan elde edilen bilgilere
göre okul müdürlerinin, covid-19 pandemi dönemi eğitim-öğretim sürecinin
yönetilmesine ilişkin en sık karşılaştıkları problemin online eğitime geçiş sürecinde
yaşandığı, online eğitimde en çok kullanılan kitle iletişim ağının Zoom ve WhatsApp
olduğu, karantina döneminde eğitim paydaşlarını motive etmeye yönelik
çalışmalarında en çok bilgilendirme ve eğitimler düzenleme yoluna başvurduklarını,
son olarak karşılaştıkları problemlere ilişkin en çok çözüm getirdikleri alanın
teknolojik donanım ve alt yapı eksikliklerinin giderilmesine yönelik çözümler olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research is to examine the studies carried out by the school
principals working in the Basic Education 1st level (primary school) schools affiliated
to the TRNC Ministry of National Education in terms of education management in the
covid-19 pandemic process, their work to motivate stakeholders during the quarantine
period, the problems they encounter in this process and the methods of coping with
these problems according to gender, professional seniority and education level
variables and a situation determination emerges. In this study, semi-structured
interview technique was used as a qualitative research method. With this method, data
were collected by conducting one-to-one interviews with school principals. In the
study, 16 school principals were studied. The obtained data were analyzed by the
researcher by making content analysis. According to the information obtained from
the findings, the most common problem that school principals encounter regarding the
management of the education process during the covid-19 pandemic period is
experienced during the transition to online education, the most used communication
network in online education is WhatsApp, they apply the most information/suggestion
method in their efforts to motivate stakeholders during the quarantine period, and
finally the technological equipment and infrastructure of the area where they bring the
most solutions to the problems they encounter it was concluded that there were
solutions to eliminate the deficiencies. |
Description: | Eğitim Yönetimi ve Denetimi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2022. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mehmet Durdu Karslı. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5939 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|