DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5967

Title: The Impact of Factors Influencing Students’ Perceptions toward e-Learning Tools System in Libyan Higher Education
Authors: İşçioğlu, Ersun (Supervisor)
Warregh, Imad Issa Salem
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies
Keywords: E-Learning--Online Learning--Student Perceptions--Libya
Education--Computer network resources--Educational Technology--Student Attitudes--Libya
Educational Technology--Educational Media--E-Learning
Teaching Aids--Teaching Materials--Teaching Equipments--Instructional materials
e-learning tools
learning management system
perceptions of student
Issue Date: Jun-2019
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Warregh, Imad Issa Salem. (2019). The Impact of Factors Influencing Students’ Perceptions toward e-Learning Tools System in Libyan Higher Education. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Computer Education and Instructional Technology, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Nowadays, computers are considered as the most vital tool in both education and businesses fields. Students are able to collect remarkable knowledge besides expanding their communication abilities and skills in a short time. Online learning systems or e-learning is considered as of the effective educational approach which includes the usage of digital for both teaching and learning. Apart from this, it helps students to exchange various point of views and thus simplifies communication and improves the relationship for sustainable learning. This thesis aims to assess the Nalut university students’ perceptions toward e-learning tools. The research method used in this study is a quantitative survey method. The finding data are examined through one way ANOVA, descriptive analysis, frequency, percentage, and independent sample t-test. According to the achieved result, students are able to improve their information in order to comprehend the subject concept better through e-learning. Their awareness of the e-learning tools has been improved while they trying to comprehend their level of e-learning knowledge by responding to the questionnaire. Hence, these lead them to use their knowledge to adopt the method in the learning process with another course. Further, it is fascinating to realize that learners value the e-learning tools, are aware of its existence and use it either for learning or leisure.
ÖZ: Günümüzde, bilgisayarlar eğitim ve iş alanlarının en önemli araçları arasında kabul edilmektedir. Öğrenciler bilgisayarlar sayesinde kısa sürede iletişim yeteneklerini ve becerilerini geliştirmenin yanı sıra olağanüstü bilgiler toplayabilmektedirler. Eöğrenme araçları, öğretme ve öğrenme süreçlerinde sayısal verinin kullanımını sağlayan ve son derece etkili bir öğrenme aracı olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunun dışında, bu tür araçlar öğrencilerin çeşitli görüşlerini paylaşmalarına yardımcı olur ve iletişimi kolaylaştırır. Ayrıca, sürdürülebilir öğrenme ortamlarının sağlanması için gereken ortamın hazırlanmasına yardımcı olmaktadırlar. Bu tez çalışmasında, Libya’da yer almakta olan Nalut Üniversitesi’nin öğrencilerinin e-öğrenme araçlarına yönelik algılarını değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Çalışma nicel araştırma deseninde tarama yönteminde gerçekleştirilmişti. Bulgular tek yönlü ANOVA, betimsel analiz, frekans, yüzde ve bağımsız örneklem t-testi ile analiz edilerek elde edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin, e-öğrenme yoluyla konu kavramını daha iyi anlayabilmek için bilgilerini geliştirdiklerine inandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin e-öğrenme araçlarına son derece önemli gördükleri, bu araçların farkındalığında olduğu ve bu araçları bir öğrenme aracı olarak kullanmaya çalıştıkları belirlenmiştir.
Description: Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, 2019. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Ersun İşçioğlu.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5967
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Warreghimad.pdfThesis, Master1.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback