DSpace
 

EMU I-REP >
07 Faculty of Architecture >
Theses (Master's and Ph.D) – Architecture >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5992

Title: Evaluation of a Transition Space from Street to Store through “Window Displays” Case of Nicosia, Dereboyu Street
Authors: Damgacı, Ahenk Yılgın (Supervisor)
Tarhu, Laden
Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Interior Architecture
Keywords: Show windows--Nicosia--Cyprus (Turkish Republic of Northern Cyprus, 1983-)
Window Display
Transition Space
Interface
Nicosia-Dereboyu
Retail Store
Issue Date: Aug-2021
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Tarhun, Laden. (2021).Evaluation of a Transition Space from Street to Store through “Window Displays” Case of Nicosia, Dereboyu Street. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Interior Architecture, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Window displays are showcase, which reflect the store image to the outside. It is a unique shape of advertising. It is the primary point of contact between the store and the consumer. It defines the shop and gives an idea of what the store is all approximately, to the client. It is very effective tool to draw attention from the street to the shop. Window displays can be used as an effective advertising tool that reflect the identity of the brand, at the same time, window displays positioned between inside and outside of the store as a transitional element, such as a threshold, entrance or limiting elements depends on the store image and location. This study will focus and try to understand the meaning of the window displays; is it a border in between interior and exterior space. Or is it a transition space in between inside and outside? Nicosia-Dereboyu was chosen as the study/case area in order to analyze the theoretical background investigated.
ÖZ: Vitrin tasarımları, mağazanın imajını dışarıya yansıtan bir sergileme alanıdır. Vitrinler mağazaların reklamını benzersiz bir şekilde dışarı yansıtan en iyi elemandır. Vitrin, mağaza ve tüketici arasındaki birincil temas noktasıdır. Mağazayı tanımlar ve müşteriye mağazanın yaklaşık olarak ne olduğu hakkında bir fikir verir. Sokaktan dükkâna dikkat çekmek için çok etkili bir araçtır. Vitrinler, markanın kimliğini yansıtan etkili bir reklam aracı olarak kullanılabilir, aynı zamanda ise vitrinler mağazanın içi ve dışı arasında bir geçiş elemanı, bir eşik, bir giriş veya sınırlayıcı elaman olarak magazinin kimliğine veya konumuna göre konumlandırılırlar. Bu çalışmada vitrinlerin mağaza içinde ne anlama geldiğini; iç ve dış mekân arasında bir sınır mı? Yoksa içerisi ile dışarısı arasında bir geçiş alanı mı? olarak konumlandırıldığını inceleyecektir. Teorik olarak vitrin tasarımlarını analiz etmek için çalışma/vaka alanı olarak Lefkoşa-Dereboyu seçilmiştir.
Description: Master of Science in Interior Architecture. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Interior Architecture, 2021. Supervisor: Asst. Prof. Dr. Ahenk Yılgın Damgacı
URI: http://hdl.handle.net/11129/5992
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Architecture

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Tarhunladen.pdfThesis, Master26.6 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback