DSpace
 

EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5998

Title: Factors Influencing Guests’ Intentions to Use Smartphone Apps and Contactless Payment at Hotels in the USA
Authors: Öztüren, Ali (Supervisor)
Alper, Nazanin Naderiadib (Co-Supervisor)
Eren, Çağatay Kaan
Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism
Keywords: Tourism Faculty
Tourism--Tourists--Smartphone Apps--Hotels--United States of America
Hotel
Guest
Smartphone Apps
Contactless Payment
Willingness to use
Check-in
United States
Issue Date: Aug-2022
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Eren, Çağatay Kaan. (2022). Factors Influencing Guests’ Intentions to Use Smartphone Apps and Contactless Payment at Hotels in the USA . Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: This study aims to find the factors affecting the guests' intention to use contactless payment in hotels in the USA, to evaluate the criteria that make the contactless payment method more preferable during the stay of the guests in the hotels, and to present suggestions for the development of the sector accordingly. The widespread use of contactless payment systems depends on the guests' intention and satisfaction with using them. This study investigated the factors affecting the preference for contactless payment by guests staying at Hilton Hotels in Washington, DC. The data used in this study were collected from guests staying at Hilton Hotels in Washington, DC, USA. The data collected from 224 participants with the convenient sampling method were analyzed with SPSS software. The study tested seven hypotheses. The model variables are ease of use, usefulness, intention, security, trust, satisfaction, convenience, and social value. The results showed that perceived usefulness, security, and trust dimensions positively predict satisfaction. Also, satisfaction positively indicates the intention to use intensely. As a result, it was concluded that perceived usefulness, security, and trust dimensions affect satisfaction positively, and satisfaction affects intention to use positively.
ӦZ: Bu çalışmanın amacı, misafirlerin ABD'deki otellerde temassız ödeme kullanma niyetlerini etkileyen faktörleri bulmak, temassız ödeme yöntemini misafirlerin otellerde kaldıkları süre boyunca daha tercih edilebilir kılan kriterleri değerlendirmek ve bu doğrultuda sektörün gelişimine yönelik öneriler ortaya koymaktır. Temassız ödeme sistemlerinin yaygınlaşması, konukların kullanım niyetlerine ve memnuniyetlerine bağlıdır. Bu çalışmada, Amerika'nın başkenti Washington DC'deki Hilton Otellerinde konaklayan misafirlerin temassız ödemeyi tercih etmelerini etkileyen faktörler araştırılmıştır. Bu çalışmada kullanılan veriler ABD, Washington DC'deki Hilton Otelleri’nde konaklayan misafirlerden toplanmıştır. 224 katılımcıdan toplanan veriler SPSS yazılımı ile analiz edilmiştir. Çalışma yedi hipotezi test etmektedir. Sonuçlar, algılanan kullanışlılık, güvenlik ve güven boyutlarının memnuniyeti istatistiksel olarak anlamlı ve olumlu bir şekilde tahmin ettiğini göstermiştir. Ayrıca memnuniyet, yoğun olarak kullanma niyetini olumlu olarak göstermektedir. Sonuç olarak algılanan fayda, güvenlik ve güven boyutlarının memnuniyeti olumlu, memnuniyetin ise kullanım niyetini olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Description: Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2022. Co-Supervisor: Dr. Nazanin Naderiadib Alper and Supervisor: Prof. Dr. Ali Öztüren.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5998
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Tourism

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Erencagatay.pdfThesis, Master996.02 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback