DSpace
 

EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/6004

Title: Z Kuşağının Üçüncü Nesil Kafeleri Tercihi ve Bölge Turizmine Etkisi
Authors: Altun, Özlem (Tez danışmanı)
Alnar, İdil
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi
Keywords: Turizm Fakültesi
Turizm--Üçüncü Nesil Kafeler--Z Kuşağı--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-).
Turizm--İşletmeleri
3. Nesil Kahve
Butik Kahve
Z Kuşağı
Kahve
Çay
Issue Date: Jun-2021
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Alnar,İdil . (2021).Z Kuşağının Üçüncü Nesil Kafeleri Tercihi ve Bölge Turizmine Etkisi. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Turizm Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: ÖZ: Bu çalışma, üçüncü nesil kahve dükkanlarının Z kuşağı tarafından tercih edilme sebepleri ve turizme katkısı incelenmiştir. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde son zamanlarda açılan üçüncü nesil kahve dükkanları ciddi bir popülariteye ulaşmışlardır. Bu çalışma içerisinde “Bu kafeler insanları nasıl etkiler”, “Bu kafelerin Kıbrıs turizmine katkısı var mıdır” ve “Bu kafeler Kuzey Kıbrıs Türk halkına olanak sağlar mı” gibi sorular ele alınacak ve yeni nesil kahvecilerin amaçları doğrultusunda ilerleyip ilerlemedikleri makaleler ile irdelenmiştir. Kuzey Kıbrıs’ta bulunan 3. Nesil kahvecilere kimler gidiyor ve turizme katkıları nelerdir? Sorularına Gazimağusa’da bulunan üçüncü nesil kahve dükkanlarına giden Z kuşağına mensup olan 40 müşteri ile yüz yüze derinlemesine görüşme tekniği ile cevaplar aranmıştır. Çalışmanın evrenini Gazimağusa’da bulunan üçüncü nesil kafeler oluştururken örneklemini bu kafelere giden Z kuşağına mensup müşteriler oluşturmaktadır. Kahve kültürünü değiştirmenin sonuçları kahvecilerden neredeyse bağımsız sonuçlardır. Kahve kültürü eskiden insanların vaktini geçirme şekli iken gelişen kahveciler insanların sosyalleşme ihtiyacını karşılamaktadır.
This study examined the reasons why third generation coffee shops are preferred by Z generations and their contribution to tourism. Third generation coffee shops have reached a serious popularity in the Turkish Republic of Northern Cyprus. In this study, "How do these cafes affect people?", "Do these cafes contribute to Cyprus tourism?" and “Do these cafes provide opportunities for the Turkish people of Northern Cyprus?"Answers were sought through face-to-face interviews with 40 customers from the Z generations who visited the third generation coffee shops in Famagusta. The outgoing species belonging to the Z generations The consequences of changing coffee production are almost independent of coffee makers Coffee culture used to live up to the age of people, when coffee makers meet people's needs for socialization.
Description: Turizm İşletmeciliği - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2021. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Özlem Altun.
URI: http://hdl.handle.net/11129/6004
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Tourism

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Alnaridil.pdfTez, Master666.01 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback