|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6016
|
Title: | A Critical Evaluation of Graduate Theses Written in the Field of ELT in North Cyprus |
Authors: | Gilanlıoğlu, İlkay(Superviso) Yavuz, Fulden Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education |
Keywords: | English Language--Study and Teaching (Higher)--Graduate Theses--Cyprus, Norh MA and PhD Theses master’s doctoral Dissertation Graduate Postgraduate |
Issue Date: | Jul-2019 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Yavuz, Fulden. (2019). A Critical Evaluation of Graduate Theses Written in the Field of ELT in North Cyprus. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The purpose of this study is to reach a common evaluation by analysing the research
methods and subject orientations which have been used in MA and PhD theses
written in the English Language Teaching Departments of the universities in North
Cyprus in the last ten years. In this research, a literature review was done and data
were collected by document analysis technique. The data were collected from the
libraries of the universities and the collected data were transferred to electronic
medium. The data were analysed quantitatively. For this purpose, 109 MA theses and
10 doctoral theses have been analysed. The results showed that the most popular
topic is “Language Skills in English Language and Teaching” at MA level. On the
other hand, for PhD level the most researched topic is “Teacher Education in English
Language and Teaching”. As far as the year distribution is concerned, “2014” was
the year with the highest number of theses. Regarding methodology, the most
commonly used method is “the Quantitative method”, together with “the
Questionnaire” as the most frequently used data collection instrument. In terms of
research context, “Higher Education” had the highest rank. The implications of these
results are also discussed ÖZ:
Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmenliği bölümlerinde son 10 yılda yazılan
yüksek Lisans ve doktora tezlerinde kullanılmış olan araştırma yöntemlerini , konu
yönelimlerini ve yıllara göre yazılan tezleri analiz ederek genel bir değerlendirmeye
ulaşılmak istenmiştir. raştırmada kaynak taraması yapılmış olup veriler doküman
analizi yöntemiyle toplanmıştır. Veriler üniversitelerin kütüphanesinden toplanmıştır
ve toplanılan veriler sayısal olarak elektronik ortama aktarılmıştır. Nitel özellikte
olan bu çalışma döküman analizi yöntemiyle yürütülmüştür. Bu amaçla, 10 adet
üksek Lisans ,10 doktora tezi çalışmasına ulaşılmış, istatistiki analizler ile birlikte,
tezlerin hepsi belirtilen ölçütler doğrultusunda incelenip mevcut durum ortaya
konulmuştur. Sonuçlara bakıldığında üksek Lisans düzeyinde en popüler konunun
“Language Skills in English Language and Teaching” olduğu ortaya çıkmıştır. Öte
yandan, doktora düzeyinde en çok araştırılan konu “Teacher Education in English
Language and Teaching”dır. ıl dağılımları ele alındığı zaman “2014” en çok tez
yapılan yıl olmuştur. Metodoloji konusu en sık kullanılan yöntem, en sık kullanılan
veri toplama aracı“ nket” ve “Nicel öntem”dir. raştırma bağlamında, “ üksek
Eğitim” en yüksek dereceye sahip olmuştur. Bu ortaya çıkan sonuçlar
tartışılmaktadır. |
Description: | Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education, 2019. Supervisor: Assist. Prof. Dr. İlkay Gilanlıoğlu. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6016 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|