DSpace
 

EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/6066

Title: Çevrimiçi Basında Tık Tuzağı (Clickbait) İçerikler: Futbol Haberlerine Yönelik Bir İçerik Analizi
Authors: Aliefendioğlu, Hanife (Danışmanı)
Ergil, Kamer
Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi
Keywords: Spor medyası--Çevrimiçi Basın--Tık Tuzağı (Clickbait)
Spor medyası, çevrimiçi spor haberleri, futbol haberleri, tık tuzağı (clickbait), süperlig
Issue Date: Jul-2021
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Ergil, Kamer. (2021). Çevrimiçi Basında Tık Tuzağı (Clickbait) İçerikler: Futbol Haberlerine Yönelik Bir İçerik Analizi. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, İletişim Fakültesi, Gazimağusa: Kıbrıs
Abstract: ÖZ: Spor yapı ve nitelikleri nedeniyle kitle iletişim araçları ile güçlü bir ilişki içerisindedir. Bilgi ve iletişim teknolojisinde yaşanan gelişmeyle birlikte birçok alanda olduğu gibi spor haberciliğinin reklam ve habercilik pratiklerinde de dönüşüm yaşanmıştır. Tıklanmanın sayılabilmesi ve habercilik gelirlerinin büyük bir kısmını reklam gelirlerinin oluşturmasından dolayı tık tuzağı yaygınlaşmıştır. Bu durumda internet ortamında yapılan spor haberciliği açısından çevrimiçi içerik oluşturucuları, daha fazla sayfa görüntülemesi elde etmek ve böylece destek içeriğini sağlamadan daha fazla reklam geliri elde etmek için okuyucuların bir bağlantıyı tıklamalarını teşvik eden içerikler üretmeye başlamışlardır. Bu çalışmada da kitle iletişim araçları ile güçlü bir ilişki içerisinde olan güçlü etkileri bulunan spor basınında yer alan tık tuzağı içerikli haberleri incelenmektedir. Türkiye genelinde en fazla ziyaretçiye sahip olan Fanatik ve Fotomaç’ın internet siteleri ele alınmıştır. Bu bağlamda fanatik.com.tr ve fotomac.com.tr haber sitelerinden alınan 40 haber, tık tuzağı içerikli futbol haberinde başlık kullanımları içerik analizi yöntemi ile incelenmektedir. Araştırmanın sonunda fanatik.com.tr ve fotomac.com.tr spor haber sitelerinin haber içerik üreticileri tarafından tık tuzağı içerikli haber sunumu yapıldığı tespit edilmiştir. Değerlendirmeler neticesinde beş farklı tık tuzağı haber kategorsi tespit edilmiştir. Bu kategoriler; Araştırmada Başlığın Açıklayıcı Olmaması, Şekilin Anlaşılabilir Olmaması, Şekilin İçerikle Uyumsuz Olması, Başlığın İçerikle Uyumsuz Olması ve Tamamlanmayan Başlık Kullanılması başlığı altında incelenmiştir. Kategorilerin altında incelenen haberlerde tık tuzağı yönelik bir tematik yapının çalıştığı tespit edilmiştir. Her kategoriden sekiz haber olmak üzere toplamda 40 haber, her kategoriden 16 haber olmak üzere toplamda 83 Şekil incelenmiştir.
There is a strong relationship with mass media and sports due to its nature and qualities. With the development in information and communication technology, there has been a transformation in the reporting and advertising practices of sports journalism, as in many other fields. Clickbait has became widespread because clicks can be counted and advertising revenues make up a large part of journalism. In this case, in terms of online sports reporting, online contents creators have started to produce content that encourages readers to click on a link in order to gain more page views and thus generate more advertising revenue without providing support content. In this study, the news about the click trap in the sports press, which has a strong relationship with the mass media, is examined. In this context, fanatik.com.tr and fotomac.com.tr news sites, the most visited sport news platform were chosen and 40 news containing clickbait news articles were examined by content analysis method. At the end of the research, it was determined that fanatik.com.tr and fotomac.com.tr sports news sites made news presentations with clickbait content by news content producers. As a result of the evaluations five different clickbait news categories were determined.These categories are in the research; the title is not descriptive , the image is not understandable, the image is incompitable with the content , the title is in compatible with the content and the use of an incomplete title. It was determined that in the examined news under the defined categories the thematic structure of clickbait is in charge. A total of 40 news 8 news in each research and a total of 80 visuals 16 news in each research were examined.
Description: İletişim ve Medya Çalışmaları Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2021. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Hanife Aliefendioğlu.
URI: http://hdl.handle.net/11129/6066
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ergilkamer.pdfTez, Master 5.86 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback