|
EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6092
|
Title: | Job Seekers Perception on Green Employer Branding and Corporate Social Responsibility |
Authors: | Niaraki, Soheil Rahimi Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration |
Keywords: | Business Administration Department Employment--Job Seeking Organizational effectiveness Employer Branding Green Employer--Social responsibility of business Branding (Marketing) Management Employees--Recruiting Corporations--Public relations Employer branding, Employer attractiveness, Corporate social responsibility, Free market |
Issue Date: | Aug-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Abstract: | The study analyzes the perception of students in their final semester studying at
international higher education destinations on the green employer branding and
corporate social responsibility. We believe that these job seekers are influenced by the
social actions of potential employers and we will test this hypothesis using a statistical
model. Data was gathered using a survey in which students reported demographic data
about themselves, their perceptions about employer branding, the importance they
placed on corporate social responsibility and other factors such as their views on the
free market, their political engagement. The survey instrument combines measures
from (Klimkiewicz & Oltra, 2017) and (Jost et al., 2003)
A total of 101 respondents completed the questionnaire. The respondents were
graduating or recent graduates from international higher education locations such as
EMU and other universities across Europe. The relationship between perception
towards CSR was analyzed by gender, work experience and the generation they are
part of.
The theoretical framework was established by conducting a thorough literature review
using academic articles, books, journals, statistical information and prior studies on
green employer branding and job seekers perspective on green employer branding. The
data analysis and hypothesis testing was carried out using JAMOVI statistical
software.
Promoting a greener environment is a major goal for many businesses today,
consequently findings from this study can help companies and managers improve their
employer branding in line with this goal. International higher education institutions are
faced with the expectation to contribute to the employability of their graduates and
they can benefit from understanding the attitudes of students towards employer
attractiveness and corporate social responsibility. ÖZ:
Çalışma uluslararası yüksek öğrenim kurumlarında son döneminde olan veya yeni
mezun olmuş olan üniversite öğrencilerinin yeşil işveren markası ve kurumsal sosyal
sorumlulukları ile ilgili algılarını incelemektedir. İş arayanların potansiyel iş
başvurusu yaparken işverenlerin sosyal davranışlarından etkilendiklerine
inanmaktayız ve bu çalışmada bu hipotezi istatistiksel bir model ile test etmekteyiz.
Çalışmada kullanılan veriler öğrencilerin demografik bilgileri, işveren markası
algıları, kurumsal sorumluluğa verdikleri önem, serbest piyasa sistemi ile ilgili
görüşleri, siyasi etkinlikleri ile ilgili cevapladıkları bir anket ile toplanmıştır. Anket
sorularının hazırlanmasında literatürde önceden geliştirilmiş ölçeklerden
faydalanılmıştır.
Toplam 101 katılımcı anketi cevaplamıştır. Katılımcılar DAÜ ve Avrupa’da çeşitli
üniversitelerde mezuniyete yakın veya yeni mezun olmuş öğrencilerden oluşmuştur.
Kurumsal sosyal sorumluluk ile ilgili görüşler ile cinsiyet, çalışma tecrübesi ve
katılımcı yaşı arasında olası ilişkiler incelenmiştir.
Kuramsal çerçeve literatür taraması ile oluşturulmuş ve mevcut akademik makale,
kitaplarda yeşil işveren markası, iş arayanların önem verdiği unsurlar ile ilgili daha
önce yapılan çalışmaların bulguları ile oluşturulan kuramsal öğretilerden
yararlanılmıştır. Veri analizi için JAMOVI istatistik programı kullanılmıştır.
Yeşil bir çevreye katıkıda bulunmak günümüzde birçok işletme için önemli bir hedef
olarak görülmektedir. Bu çalışmanın buluguları kurumların işveren markalarını bu
hedef doğrultusunda oluşturmasına katkıda bulunabilecektir. Uluslararası yüksek
öğretim kurumları için mezunlarının iş bulabilmesi önemli bir beklentidir. Yüksek
öğretim kurumlarının öğrenci ve mezunlarının işveren markasında neler aradığını ve
kurumsal sosyal sorumluluğa verdikleri önemi daha iyi anlaması gereklidir. |
Description: | Master of Business Administration. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.B.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Cem Tanova. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6092 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|