DSpace
 

EMU I-REP >
06 Sağlık Bilimleri Fakültesi (Faculty of Health Sciences) >
Tez Koleksiyonu (Master ve Doktora) – Sağlık Bilimleri / Theses (Master’s and Ph.D.) – Health Sciences >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/6101

Title: Ters Yüz Edilmiş Eğitim Modeli ile Geleneksel Eğitim Yönteminin Hemşirelik Öğrencilerinin Testis Kanseri ve Kendi Kendine Testis Muayenesi Bilgi ve Sağlık İnançları Üzerine Etkisi: Randomize Kontrollü Çalışma
Authors: Taştan, Sevinç (Danışmanı)
Akçalı, Kamil
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü
Keywords: Hemşirelik Bölümü
Testis Kanseri--Muayene
Hemşirelik Öğrencileri, Testis Kanseri, Kendi Kendine Testis Muayenesi, Ters Yüz Edilmiş Öğretim Modeli
Issue Date: Jul-2021
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Akçalı, Kamil. (2021). Ters Yüz Edilmiş Eğitim Modeli ile Geleneksel Eğitim Yönteminin Hemşirelik Öğrencilerinin Testis Kanseri ve Kendi Kendine Testis Muayenesi Bilgi ve Sağlık İnançları Üzerine Etkisi: Randomize Kontrollü Çalışma. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs
Abstract: ÖZ: Bu araştırma, Ters Yüz Edilmiş Öğretim (TYEÖ) modeli ile verilen testis kanseri ve Kendi Kendine Testis Muayenesine (KKTM) ilişkin eğitimin hemşirelik öğrencilerinin bilgi ve sağlık inançları üzerine etkisinin incelenmesi amacıyla, Randomize Kontrollü Çalışma tasarımına uygun olarak yapıldı. Araştırmanın örneklem grubunu ise 66 (Grup I=34, Grup II=32) öğrenci oluşturdu. Araştırmada, Tanıtıcı ve KKTM İlişkin Özellikler Soru Formu, Testis Kanseri ve KKTM Bilgi Testi ve Champion’un Sağlık İnanç Modeli Ölçeği kullanıldı. Microsoft teams üzerinden randomizasyonla Grup I ve Grup II oluşturuldu. Eğitimlerde, Grup I için TYEÖ modeli, Grup II için geleneksel eğitim yöntemi kullanıldı. Eğitim sonrası Grup I’de yer alan öğrencilerin bilgi test puanları (14.44±1.84), Grup II’de yer alanların puanlarından (12.65±3.89) yüksek saptandı (p<0,05). Grup I’de yer alanların memnuniyet puan ortalamaları (9,62±0,73) daha yüksek bulundu (p<0,05). Grup I’de yer alan öğrencilerin eğitim sonrasında CSİM ölçeğinin ciddiyet ve engeller alt boyut puan ortalamaları Grup II’ye göre düşük bulunmuştur (p<0,05). Eğitim sonrası KKTM yapma oranı, Grup I’de yer alan öğrencilerde %82,4, Grup II’de yer alan öğrencilerde ise %59.4 olarak saptandı (p<0,05). Bu çalışma sonuçlarına göre, TYEÖ modeli, geleneksel öğretim yöntemine göre öğrenci bilgi, sağlık inançları ölçeğinin engeller ve ciddiyet alt boyut ve memnuniyet puan ortalamaları üzerine daha etkilidir.
This research was carried out in accordance with the Randomized Controlled Study design in order to examine the effects of the training on testicular cancer and testicular self examination (TSE) given with the Flipped Classroom (FC) model, on the knowledge and health beliefs of nursing students. The sample group of the study consisted of 66 (Group I=34, Group II=32) students. In the study, Introductory and-TSE Related Characteristics Questionnaire, Testicular Cancer and TSE Knowledge Test, and Champion's Health Belief Model Scale (CHBM) were used. Group I and Group II were created by randomization over Microsoft teams. In the trainings, FC model was used for the Group I and the traditional method was used for the Group II. The knowledge test scores of the students in the Group I after the training (14.44±1.84) were found to be higher than the scores of those in the Group II (12.65±3.89) (p<0.05). The mean satisfaction scores of those in the Group I (9.62±0.73) were found to be higher (p<0.05). The mean scores of the severity and barrier sub-dimension of the CHBM scale after the education of the students who participated in the Group I were lower than the Group II (p<0.05). It is seen that there is a positive correlation between the post-education knowledge test and the CHBM benefit and self-efficacy sub-dimension mean scores, and a negative correlation with the barriers sub-dimension. According to the results of thisstudy, the FC model is more effective on student achievement and satisfaction than the traditional teaching method.
Description: Hemşirelik - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Sevinç Taştan
URI: http://hdl.handle.net/11129/6101
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu (Master ve Doktora) – Sağlık Bilimleri / Theses (Master’s and Ph.D.) – Health Sciences

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Akcalikamil.pdfTez, Master 1 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback