|
EMU I-REP >
06 Sağlık Bilimleri Fakültesi (Faculty of Health Sciences) >
Tez Koleksiyonu (Master ve Doktora) – Sağlık Bilimleri / Theses (Master’s and Ph.D.) – Health Sciences >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6114
|
Title: | Üniversite Öğrencilerinin Human Papilloma Virüsü Hakkında Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi |
Authors: | Mamuk, Rojjin (Supervisor) Pekdemir, Derya Gülin Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü |
Keywords: | Hemşirelik Bölümü HPV, Human Papilloma Virüsü, Üniversite Öğrencileri, Bilgi Düzeyi |
Issue Date: | Sep-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Pekdemir, Derya Gülin. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Human Papilloma Virüsü Hakkında Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi . Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs |
Abstract: | ÖZ:
Bu tanımlayıcı-kesitsel araştırma üniversite öğrencilerinin Human Papilloma
Virüsü hakkında bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla yapıldı. Çalışmanın evrenini
Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılı Bahar Döneminde
Türkçe lisans ve önlisans programlarında öğrenim gören 8823 öğrenci oluşturdu.
Yapılan tabakalı örneklem hesabı sonucu ulaşılan ve çalışma kabul kriterlerini
karşılayan 368 öğrenci örneklemi oluşturdu. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu
ve Human Papilloma Virüsü Bilgi Ölçeği (HPV-BÖ) kullanılarak toplandı.
Katılımcıların çoğunluğunun 18-21 yaş aralığında (%47,70), kadın (%50,14),
lisans programı öğrencisi (%79,13), çekirdek aileye sahip (%61,79), gelirini giderine
eşit algılayan (%49,05) ailesiyle yaşayan (%57,99) Kuzey Kıbrıs vatandaşı
öğrencilerden oluştuğu belirlendi. Öğrencilerin HPV-BÖ’den aldıkları toplam puan
ortalaması 19,11±42 idi. Çalışmada HPV-BÖ puanlarını etkileyen faktörlerin; yaş,
program türü, öğrenim görülen bölüm, gelir düzeyi, en uzun yaşadıkları ülke, aile
yapısı, yaşanılan yer, anne ve baba eğitim düzeyi, anne ve baba çalışma durumu, sigara
kullanım durumu, alkol kullanım durumu, cinsel yönden aktif olma durumu, cinsel
yolla bulaşan enfeksiyonlar (CYBE) hakkında bilgi sahibi olma durumu, CYBE
hakkında bilgi ihtiyacı hissetme durumunun etkilediği belirlendi (p<0,05).
Çalışmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin HPV bilgisi orta düzeyin
üzerindeydi. Ayrıca öğrencilerin bilgi düzeylerini etkileyen çok sayıda sosyo demografik etken bulunmaktaydı.
Çalışma sonuçları doğrultusunda öğrencilerin HPV bilgisini etkileyen faktörler
göz önüne alınarak başta riskli gruplardaki öğrenciler olmak üzere tüm üniversite
öğrencilerine yönelik üreme sağlığı ve cinsel sağlık içerikli derslerin verilmesi,
farkındalık toplantılarının ve faaliyetlerin yapılması önerilmiştir. This descriptive cross-sectional study was conducted to determine knowledge
levels of university students about the Human Papillomavirus. Its population consisted
of 8823 students enrolled in Turkish undergraduate and associate degree programs in
the Eastern Mediterranean University in the spring semester of the 2020-2021
academic year. Upon the stratified sampling calculation, a total of 368 participants
who reached and met the inclusion criteria were included in the study. The data were
collected using a personal information form and the Human Papilloma Virus
Knowledge Scale (HPV-KS).
The majority of the participants aged between 18 and 21 years (47.70%), were
female (50.14%), undergraduate students (79.13%), had a nuclear family (61.79%),
thought their income equaled expenses (49.05%), lived with their family (57.99%),
and were students from the Turkish Republic of Northern Cyprus. Their mean total
score from the HPV-KS was 19.11±42. The factors affected their HPV-KS scores were
age, type of program, department, income level, nationality, family structure, area of
residence, parents’ educational background, employment status of parents, smoking
habits, drug use, having an active sexual life, having knowledge on sexually
transmitted infections (STIs), and feeling a need to learn about STIs (p<0.05).
The study results showed that students’ HPV knowledge was above moderate
level. Also, there were many socio-demographic factors affecting their knowledge
levels.
Based on the study results and in consideration of the factors affecting students’
HPV knowledge, all university students, particularly those in the risk group can be
provided with reproductive health trainings and courses containing sexual health, and
awareness meetings and activities can be carried out for them. |
Description: | Hemşirelik - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Rojjin Mamuk |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6114 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu (Master ve Doktora) – Sağlık Bilimleri / Theses (Master’s and Ph.D.) – Health Sciences
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|