|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6134
|
Title: | Perceptions of Students About the Use of Blended Learning in Computer Literacy Courses |
Authors: | Özden, Muhammet Yaşar (Supervisor) Elmas, Mevlüt Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technology |
Keywords: | Computer Education and Instructional Technology Department Information and Communication Technologies in Education Blended Learning Web-based instruction |
Issue Date: | Sep-2020 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Elmas, Mevlüt. (2020). Perceptions of Students About the Use of Blended Learning in Computer Literacy Courses. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Computer Education and Instructional Technology, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The technology in our lives is changing rapidly every day. In the field of technology,
our life changes after every step taken by humanity and education cannot be excluded.
In addition to traditional, face-to-face education, we have different learning models
today. This study was carried out in Eastern Mediterranean University, “Hukuk için
Bilgisayar” (ITEC190) and “Bilgisayara Giriş” (ITEC115) courses in the 2019-2020
Spring semester. These courses were given as blended learning and students'
perceptions about the use of blended learning were examined. The data were collected
using a modified questionnaire prepared by Gedik (2010).
Findings showed that students' perceptions about the application of blended learning
were positive in these lessons. In addition, students' views on the classroom
atmosphere can be positively defined. However, due to the covid-19 outbreak, students
had chance to attend classes physically for only 4 weeks. As a result, some students
declared that they felt lonely. As a result, some students declared that they felt lonely.
Moreover, the results revealed that there was a statistically significant difference in
participants' perceptions according to their gender. However, findings show that there
is no significant difference between the perceptions of the participants according to the
number of blended courses they have taken before. ÖZ:
Teknoloji her geçen gün hızla büyüyor. İnsanlığın teknoloji alanında attığı her
adımdan sonra hayatımız değişiyor, eğitim de öyle. Geleneksel yüz yüze eğitimden,
bugün farklı öğrenme modellerine sahibiz. Bu çalışma 2019-2020 Bahar döneminde
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Hukuk İçin Bilgisayar (ITEC190) ve Bilgisayara Giriş
(ITEC115) derslerinde yürütülmüştür. Bu dersler karma öğrenme şeklinde verilmiştir.
Bu çalışmada öğrencilerin bilgisayar okuryazarlığı derslerinde karma öğrenmenin
kullanımına ilişkin algıları incelenmiştir. Bu çalışmanın araştırma sorularını incelemek
için betimsel araştırma bileşenleri kullanılmıştır (Gedik, 2010).
Bulgular, öğrencilerin bu derslerde harmanlanmış öğrenmenin uygulanmasına ilişkin
algılarının olumlu olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğrencilerin sınıf atmosferi
hakkındaki görüşleri verimli bir şekilde iyi olarak tanımlanabilir. Ancak, covid-19
salgını nedeniyle, öğrencilerin dönem başından kısa bir süre sonra fiziksel olarak
derslere girme şansları olmadı. Bunun sonucu olarak, bazı öğrenciler kendilerini yalnız
hissettiklerini beyan ettiler. Öğrenciler harmanlanmış öğrenmenin bileşenlerini
kullanırken bazı teknik sorunlarla karşı karşıya kalmıştır. Ayrıca, sonuçlar
katılımcıların cinsiyetlerine göre algılarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
olduğunu ortaya koymuştur. ANOVA test bulguları, katılımcıların daha önce aldıkları
harmanlanmış derslerin sayısına göre algıları arasında anlamlı bir fark olmadığını
göstermektedir. |
Description: | Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technology, 2020. Supervisor: Prof. Dr. Muhammet Yaşar Özden |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6134 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|