|
EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6135
|
Title: | Destination Landscape Attributes Influencing Tourists’ Perceptions of Image: Evidence from a Coastal Destination |
Authors: | Alipour, Habib (Supervisor) Zeynali, Elmira Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism |
Keywords: | Tourism Faculty Tourism Management Islands tourism, Cyprus traveler, Destination attributes, Tourists experience quality or memorability, Trip satisfaction, Intention to revisit |
Issue Date: | Aug-2020 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Zeynali, Elmira. (2020). Destination Landscape Attributes Influencing Tourists’ Perceptions of Image: Evidence from a Coastal Destination. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research,Dept. of Foreign Language Education, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | It is clear that there is a connection with building design and tourism in this study
wants to figure out an important role of united making design landscape attributes in
Famagusta (Northern Cyprus) as an example. Moreover, this research wants to survey
the effect of these attributes on travelers' in terms of satisfaction and intention to return,
and also, the aim of this thesis is to test the direct impact of destination landscape
attributes on visitor's, tourist’s quality of experience or memorability, trip satisfaction
and intention to return. This survey used the paper base and the total responses were
163 collected. The quantitative study method making SPSS has used to examine the
thesis hypothesis. Outcomes display the different destination landscape attributes that
have an effect on the Cyprus travelers in terms of quality of experience both positively
and negatively. The tourist's quality of the experience played an important role in first
of visitors' trip satisfaction and also the mediator in destination landscape attributes
and intention to return which study shows that the flow of making Cyprus visitors'
aims of small coastal towns carrying with their conception from destination landscape
attributes, the quality of experience or memorability, and also trip satisfaction in
considering. According to the outcome, both theoretical and practical implications,
limitations, and suggestions for future study are considered. ÖZ:
Bu çalışmada bina tasarımı ve turizm ile bir bağlantı olduğu açıktır, bu örnekte
Mağusa'da (Kuzey Kıbrıs) birleşik tasarım peyzajı niteliklerinin önemli bir rolünün
ortaya çıktığı görülmektedir. Dahası, bu araştırma bu özelliklerin gezginlerin
memnuniyet ve geri dönüş niyeti üzerindeki etkisini araştırmak istiyor ve ayrıca bu
tezin amacı, hedef peyzaj özelliklerinin ziyaretçinin, turistin deneyim kalitesi veya
hatırlanabilirlik, gezi memnuniyeti ve geri dönüş niyeti. Bu ankette kağıt tabanı
kullanılmış ve toplam yanıtlar 163 olarak toplanmıştır. SPSS yapımında kullanılan
nicel araştırma yöntemi tez hipotezini incelemek için kullanılmıştır. Sonuçlar, Kıbrıslı
gezginler üzerinde hem olumlu hem de olumsuz deneyim kalitesi açısından farklı
hedef peyzaj özelliklerini göstermektedir. Turistin deneyim kalitesi, ziyaretçilerin gezi
memnuniyetinde ilk olarak önemli bir rol oynamıştır ve aynı zamanda hedef peyzaj
özellikleri ve geri dönme niyetinde arabulucu, bu çalışma, Kıbrıs ziyaretçilerinin
anlayışlarını taşıyan küçük sahil kasabalarının amaçlarını yapma akışının hedef peyzaj
özellikleri, deneyim kalitesi veya hatırlanabilirlik, ve aynı zamanda dikkate dikkate
memnuniyet. Sonuca göre, gelecekteki çalışma için hem teorik hem de pratik
çıkarımlar, sınırlamalar ve öneriler dikkate alınmaktadır. |
Description: | Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2020. Supervisor: Prof. Dr. Habib Alipour |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6135 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Tourism
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|