|
EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6150
|
Title: | An Assessment of University Facilities – From Edu-Tourist's Perspective; the Case of EMU |
Authors: | Alipour, Habib (Supervisor) Khazaei, Panteha Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism |
Keywords: | Tourism Faculty Tourism Management Educational Tourism, University facilities, Student Satisfaction |
Issue Date: | Sep-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Khazaei, Panteha. (2021).An Assessment of University Facilities – From Edu-Tourist's Perspective; the Case of EMU. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | Measuring customer satisfaction is one of the most important activities for any
organization. An organization that can measure its customer satisfaction, in fact, it is
constantly facing its vital signs, and it can control them and move its organization
forward according to them.
EMU is the largest university in Northern Cyprus. Also, EMU has outstanding
infrastructure. The main purpose of this study is "to probe outlooks' of EMU's students
about the university’s facilities". Students' perspective assessed in some elements of
facilities of the university such as accommodation, library, sports areas, café &
restaurants, transportation and health center.
The result of findings can help the university to find out which factor is good enough
to satisfy students. This research tried to obtain a measure of student satisfaction about
EMU facilities. Since a number of students were dissatisfied with the services and
costs of the university, it is better for private and public sector decision makers to pay
special attention to those sectors. Since increasing the level of satisfaction with the
facilities and services of the university can increase academic success and
achievement, decision makers should pay special attention to the needs and wants of
students. ÖZ:
Müşteri memnuniyetini ölçmek, herhangi bir kuruluş için en önemli faaliyetlerden
biridir. Müşteri memnuniyetini ölçebilen bir kuruluş aslında sürekli olarak hayati
belirtileriyle karşı karşıyadır ve bunları kontrol edip ona göre organizasyonunu
ilerletebilir.
DAÜ, Kuzey Kıbrıs'ın en büyük üniversitesidir. Ayrıca DAÜ olağanüstü bir altyapıya
sahiptir. Bu çalışmanın temel amacı, DAÜ öğrencilerinin üniversitenin olanaklarına
ilişkin görüşlerini incelemektir. Üniversitenin konaklama, kütüphane, spor alanları,
kafe & restoranlar, ulaşım ve sağlık merkezi gibi bazı unsurlarında öğrencilerin bakış
açıları değerlendirildi.
Bulguların sonucu, üniversitenin öğrencileri tatmin etmek için hangi faktörün
yeterince iyi olduğunu bulmasına yardımcı olabilir. Bu araştırma, DAÜ tesisleri ile
ilgili öğrenci memnuniyetini ölçmeye çalışmıştır. Bazı öğrenciler üniversitenin
hizmetlerinden ve maliyetlerinden memnun olmadığından, özel sektör ve kamu
sektörü karar vericilerinin bu sektörlere özellikle dikkat etmesi daha iyidir.
Üniversitenin tesis ve hizmetlerinden memnuniyet düzeyinin artırılması akademik
başarı ve başarıyı artırabileceğinden, karar vericiler öğrencilerin ihtiyaç ve isteklerine
özel önem vermelidir. |
Description: | Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Habib Alipour |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6150 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Tourism
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|