DSpace
 

EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/6150

Title: An Assessment of University Facilities – From Edu-Tourist's Perspective; the Case of EMU
Authors: Alipour, Habib (Supervisor)
Khazaei, Panteha
Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism
Keywords: Tourism Faculty
Tourism Management
Educational Tourism, University facilities, Student Satisfaction
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Khazaei, Panteha. (2021).An Assessment of University Facilities – From Edu-Tourist's Perspective; the Case of EMU. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Measuring customer satisfaction is one of the most important activities for any organization. An organization that can measure its customer satisfaction, in fact, it is constantly facing its vital signs, and it can control them and move its organization forward according to them. EMU is the largest university in Northern Cyprus. Also, EMU has outstanding infrastructure. The main purpose of this study is "to probe outlooks' of EMU's students about the university’s facilities". Students' perspective assessed in some elements of facilities of the university such as accommodation, library, sports areas, café & restaurants, transportation and health center. The result of findings can help the university to find out which factor is good enough to satisfy students. This research tried to obtain a measure of student satisfaction about EMU facilities. Since a number of students were dissatisfied with the services and costs of the university, it is better for private and public sector decision makers to pay special attention to those sectors. Since increasing the level of satisfaction with the facilities and services of the university can increase academic success and achievement, decision makers should pay special attention to the needs and wants of students.
ÖZ: Müşteri memnuniyetini ölçmek, herhangi bir kuruluş için en önemli faaliyetlerden biridir. Müşteri memnuniyetini ölçebilen bir kuruluş aslında sürekli olarak hayati belirtileriyle karşı karşıyadır ve bunları kontrol edip ona göre organizasyonunu ilerletebilir. DAÜ, Kuzey Kıbrıs'ın en büyük üniversitesidir. Ayrıca DAÜ olağanüstü bir altyapıya sahiptir. Bu çalışmanın temel amacı, DAÜ öğrencilerinin üniversitenin olanaklarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Üniversitenin konaklama, kütüphane, spor alanları, kafe & restoranlar, ulaşım ve sağlık merkezi gibi bazı unsurlarında öğrencilerin bakış açıları değerlendirildi. Bulguların sonucu, üniversitenin öğrencileri tatmin etmek için hangi faktörün yeterince iyi olduğunu bulmasına yardımcı olabilir. Bu araştırma, DAÜ tesisleri ile ilgili öğrenci memnuniyetini ölçmeye çalışmıştır. Bazı öğrenciler üniversitenin hizmetlerinden ve maliyetlerinden memnun olmadığından, özel sektör ve kamu sektörü karar vericilerinin bu sektörlere özellikle dikkat etmesi daha iyidir. Üniversitenin tesis ve hizmetlerinden memnuniyet düzeyinin artırılması akademik başarı ve başarıyı artırabileceğinden, karar vericiler öğrencilerin ihtiyaç ve isteklerine özel önem vermelidir.
Description: Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Habib Alipour
URI: http://hdl.handle.net/11129/6150
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Tourism

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Khazaeipanteha.pdfThesis, Master3.38 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback