|
EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6215
|
Title: | Kıbrıs Gastronomisinin Tanıtılmasına İlişkin Problemler ve Çözümler |
Authors: | Öztüren, Ali (Tez Danışmanı) Altun, Özlem (Eş-Tez Danışmanı) Öztunç, Fatma Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi |
Keywords: | Turizm Fakültesi Turizm--Gastronomi Turizmi--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Mutfak--Kıbrıs Mutfağı--Kıbrıs Yemekleri--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Yiyecek İçecek Turizmi--Sokak Lezzetleri--Kıbrıs Türk Mutfağı--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Yerel Yiyecekler--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Gastronomi Turizmi, Kuzey Kıbrıs, Pazarlama Karması |
Issue Date: | Aug-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Öztunç, Fatma. (2021).Kıbrıs Gastronomisinin Tanıtılmasına İlişkin Problemler ve Çözümler. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Turizm Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | ÖZ:
Çalışmanın amacı Kuzey Kıbrıs gastronomisinin tanıtılmasına yönelik
problemleri tespit etmek ve çözüm önerilerine ulaşmaktadır. Bu kapsamda, pazarlama
karması ve gastronomi turizmi pazarlamasında kullanılabilecek tanıtım araçları
üzerine odaklanılmıştır. Kuzey Kıbrıs Turizm ve Çevre Bakanlığı, Kuzey Kıbrıs’ta
bulunan üniversitelerin turizm fakültesi dekanları ya da gastronomi bölüm başkanları,
Kuzey Kıbrıs’ta turizm ile ilgili birlikler, kurum ve kuruluşlarda görev yapan
profesyonellerden oluşan on beş kişilik katılımcı grubuna yarı yapılandırılmış görüşme
(mülakat) soruları yöneltilerek veriler toplanmıştır.
Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde araştırma ile
ilgili genel bilgi verilmiş ve araştırmanın amacı açıklanmıştır. Çalışmanın giriş
bölümünden sonra, araştırmanın temeli ile ilgili literatür taraması yapılarak
gastronomi ile bağlantılı kavramlar açıklanmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde
Kıbrıs hakkında bilgilendirmeler yapılmıştır. Araştırmanın dördüncü bölümünde
araştırmanın yöntemi, evreni, örneklemi, veri toplama süreci ve veri analiz
yöntemlerine ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Araştırmanın beşinci bölümünde bulgular
ve analizlere, son bölümünde de araştırmanın sonuçlarına yönelik bilgiler, sektöre
uygulamaya yönelik tavsiyeler ve gelecek araştırmalar için öneriler sunulmuştur.
Araştırma kapsamında metinsel verileri doğal dilden temalaştırarak kavramsal
haritalara dönüştürmeyi sağlayan Leximancer yazılım programı kullanılmıştır.
Çalışmanın sonucunda, Kuzey Kıbrıs gastronomi turizminin tanıtılmasına
yönelik problemler tespit edilmiştir. Kuzey Kıbrıs’ta gastronomi turizminin, turizm
çeşitliliğine eklenmesi açısından çözüm önerileri yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları,
Kuzey Kıbrıs turizm sektörüne katkı sağlayacaktır. Kuzey Kıbrıs gastronomisinin hak
ettiği değere ulaşmasında etkili olacaktır. Kuzey Kıbrıs gastronomi literatürüne
eklenecek ve gastronomi alanında eğitim gören öğrencilere kaynak olacaktır. Ek
olarak, Kuzey Kıbrıs turizm sektörüne hem akademik hem sektörel hem de politik
paydaşlara yönelik çıkarımlara katkı sağlayacaktır. The main purpose of this research is to identify the promotion problems of
North Cyprus gastronomy and to reach solution recommendations. In this extent,
research paper is focused on marketing mix and the promotional tools that can be used
in gastronomy tourism marketing. Data were collected through unstructured interview
questions from fifteen participants. Interviews conducted to North Cyprus Ministry of
Tourism and Environment, universities’ tourism faculty deans or head of gastronomy
departments, professionals working in tourism related unions, institutions, and
organisations in North Cyprus.
The research paper consists of six chapters. First chapter indicates the purpose
of research and general information. Introduction chapter followed by literature review
based on the research was made and concepts related to gastronomy were explained.
Third chapter gives information about Cyprus. In the fourth chapter of the research
paper, information about the research method, sample, data collection process and data
analysis methods were given. Subsequent chapter was findings and analysis. Last
chapter demonstrates results related to research, practical recommendations for
tourism sector and suggestions for future research. Leximancer software program was
used for data analysis, which enables the conversion of textual data from natural
language to conceptual maps by theming.
As a result of the research, problems related to the promotion of North Cyprus
gastronomy tourism have been identified. Solution proposals have been made in order
to add gastronomy tourism to the diversity of tourism in North Cyprus. The results of
the research will contribute North Cyprus’ tourism sector. Results will be effective in
reaching the value North Cyprus gastronomy deserves. Research paper will be added
to the North Cyprus gastronomy literature and will be a source for students studying
in the field of gastronomy. In addition, it will contribute academic, sectoral, and
political stakeholders in North Cyprus tourism sector. |
Description: | Gastronomi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2021. Eş-Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Özlem Altun ve Tez Danışmanı: Prof. Dr. Ali Öztüren. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6215 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Tourism
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|