DSpace
 

EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/6215

Title: Kıbrıs Gastronomisinin Tanıtılmasına İlişkin Problemler ve Çözümler
Authors: Öztüren, Ali (Tez Danışmanı)
Altun, Özlem (Eş-Tez Danışmanı)
Öztunç, Fatma
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi
Keywords: Turizm Fakültesi
Turizm--Gastronomi Turizmi--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-)
Mutfak--Kıbrıs Mutfağı--Kıbrıs Yemekleri--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-)
Yiyecek İçecek Turizmi--Sokak Lezzetleri--Kıbrıs Türk Mutfağı--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-)
Yerel Yiyecekler--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-)
Gastronomi Turizmi, Kuzey Kıbrıs, Pazarlama Karması
Issue Date: Aug-2021
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Öztunç, Fatma. (2021).Kıbrıs Gastronomisinin Tanıtılmasına İlişkin Problemler ve Çözümler. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Turizm Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: ÖZ: Çalışmanın amacı Kuzey Kıbrıs gastronomisinin tanıtılmasına yönelik problemleri tespit etmek ve çözüm önerilerine ulaşmaktadır. Bu kapsamda, pazarlama karması ve gastronomi turizmi pazarlamasında kullanılabilecek tanıtım araçları üzerine odaklanılmıştır. Kuzey Kıbrıs Turizm ve Çevre Bakanlığı, Kuzey Kıbrıs’ta bulunan üniversitelerin turizm fakültesi dekanları ya da gastronomi bölüm başkanları, Kuzey Kıbrıs’ta turizm ile ilgili birlikler, kurum ve kuruluşlarda görev yapan profesyonellerden oluşan on beş kişilik katılımcı grubuna yarı yapılandırılmış görüşme (mülakat) soruları yöneltilerek veriler toplanmıştır. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde araştırma ile ilgili genel bilgi verilmiş ve araştırmanın amacı açıklanmıştır. Çalışmanın giriş bölümünden sonra, araştırmanın temeli ile ilgili literatür taraması yapılarak gastronomi ile bağlantılı kavramlar açıklanmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde Kıbrıs hakkında bilgilendirmeler yapılmıştır. Araştırmanın dördüncü bölümünde araştırmanın yöntemi, evreni, örneklemi, veri toplama süreci ve veri analiz yöntemlerine ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Araştırmanın beşinci bölümünde bulgular ve analizlere, son bölümünde de araştırmanın sonuçlarına yönelik bilgiler, sektöre uygulamaya yönelik tavsiyeler ve gelecek araştırmalar için öneriler sunulmuştur. Araştırma kapsamında metinsel verileri doğal dilden temalaştırarak kavramsal haritalara dönüştürmeyi sağlayan Leximancer yazılım programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, Kuzey Kıbrıs gastronomi turizminin tanıtılmasına yönelik problemler tespit edilmiştir. Kuzey Kıbrıs’ta gastronomi turizminin, turizm çeşitliliğine eklenmesi açısından çözüm önerileri yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları, Kuzey Kıbrıs turizm sektörüne katkı sağlayacaktır. Kuzey Kıbrıs gastronomisinin hak ettiği değere ulaşmasında etkili olacaktır. Kuzey Kıbrıs gastronomi literatürüne eklenecek ve gastronomi alanında eğitim gören öğrencilere kaynak olacaktır. Ek olarak, Kuzey Kıbrıs turizm sektörüne hem akademik hem sektörel hem de politik paydaşlara yönelik çıkarımlara katkı sağlayacaktır.
The main purpose of this research is to identify the promotion problems of North Cyprus gastronomy and to reach solution recommendations. In this extent, research paper is focused on marketing mix and the promotional tools that can be used in gastronomy tourism marketing. Data were collected through unstructured interview questions from fifteen participants. Interviews conducted to North Cyprus Ministry of Tourism and Environment, universities’ tourism faculty deans or head of gastronomy departments, professionals working in tourism related unions, institutions, and organisations in North Cyprus. The research paper consists of six chapters. First chapter indicates the purpose of research and general information. Introduction chapter followed by literature review based on the research was made and concepts related to gastronomy were explained. Third chapter gives information about Cyprus. In the fourth chapter of the research paper, information about the research method, sample, data collection process and data analysis methods were given. Subsequent chapter was findings and analysis. Last chapter demonstrates results related to research, practical recommendations for tourism sector and suggestions for future research. Leximancer software program was used for data analysis, which enables the conversion of textual data from natural language to conceptual maps by theming. As a result of the research, problems related to the promotion of North Cyprus gastronomy tourism have been identified. Solution proposals have been made in order to add gastronomy tourism to the diversity of tourism in North Cyprus. The results of the research will contribute North Cyprus’ tourism sector. Results will be effective in reaching the value North Cyprus gastronomy deserves. Research paper will be added to the North Cyprus gastronomy literature and will be a source for students studying in the field of gastronomy. In addition, it will contribute academic, sectoral, and political stakeholders in North Cyprus tourism sector.
Description: Gastronomi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2021. Eş-Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Özlem Altun ve Tez Danışmanı: Prof. Dr. Ali Öztüren.
URI: http://hdl.handle.net/11129/6215
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Tourism

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Oztuncfatma.pdfTez, Master 4.32 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback