|
EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6231
|
Title: | Engagement Factors in Social Media Marketing on Instagram: A Case Study of Parasteh Gallery |
Authors: | Köksal, Mehmet Haluk (Supervisor) Ahmadi, Yousef Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration |
Keywords: | Business Administration Department Marketing Management Internet marketing Social Media--Online marketing--Management Consumer Behavior, Content Vividness, Content Type, Social Media, Customers’ Attitude, Brand Loyalty |
Issue Date: | Sep-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Ahmadi, Yousef. (2021). Engagement Factors in Social Media Marketing on Instagram: A Case Study of Parasteh Gallery. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | In today's extremely competitive market, companies and businesses are seeking for
new strategies to raise consumer awareness and strengthen their brand. Social media
is one of these strategies, and it has transformed the sphere of business and digital
marketing. The objective of this research is to find out how the content vividness and
content type affect customers brand loyalty on social media. The study of Verschueren
(2017) and Mafe et al. (2014) served as the foundation for the research model. The
study's statistical population includes all Instagram followers of Parasteh Gold
Gallery. 404 followers were surveyed in order to obtain data using the available
sampling method. A questionnaire was used to collect data, which was then analyzed
using structural equation modeling and SPSS 18 and LISREL software. The findings
revealed that the vividness of content have a substantial impact on customer attitudes
toward the brand, customer attitudes toward the content, and brand engagement.
Furthermore, the content type has an impact on customer attitudes toward brand,
content, and brand engagement. Finally, customer attitudes toward the brand, customer
attitudes toward content, and customer engagement all have a significant influence on
brand loyalty. ÖZ:
Günümüzün son derece rekabetçi pazarında şirketler ve işletmeler, tüketici bilincini
artırmak ve markalarını güçlendirmek için yeni stratejiler aramaktadır. Sosyal medya
bu stratejilerden birisidir ve iş ve dijital pazarlama alanını dönüştürmüştür. Bu
araştırmanın amacı, içerik canlılığının ve içerik türünün müşterilerin sosyal medyadaki
marka sadakatini nasıl etkilediğini bulmaktır. Verschueren (2017) ve Mafe ve ark.
(2014) araştırma modelinin temelini oluşturmuştur. Çalışmanın istatistiksel
popülasyonu, Parasteh Gold Gallery'nin tüm Instagram takipçilerini içermektedir.
Mevcut örnekleme yöntemi kullanılarak veri elde etmek için 404 takipçi ile anket
yapılmıştır. Bu anket daha sonra yapısal eşitlik modellemesi ve SPSS 18 ve LISREL
yazılımı kullanılarak analiz edildi. Bulgular, Sosyal medya içerik canlılığının markaya
yönelik müşteri tutumları, içeriğe yönelik müşteri tutumları ve marka bağlılığı
üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koydu. Ayrıca, içerik türünün
markaya, içeriğe ve marka bağlılığına yönelik müşteri tutumları üzerinde etkisi
olduğunu gösterdi. Son olarak, markaya yönelik müşteri tutumları, içeriğe yönelik
müşteri tutumları ve müşteri katılımı, marka sadakati üzerinde önemli bir etkiye sahip
Olduğunu ortaya arkardı. |
Description: | Master of Arts in Marketing Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Mehmet Haluk Köksal. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6231 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|