DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/6243

Title: Competitiveness and Digital Marketing Channels of SMEs
Authors: Tümer, Mustafa (Supervisor)
Toffaha, Omaya I.I.
Competitiveness and Digital Marketing Channels of SMEs
Keywords: Business Administration Department
Marketing Management
Internet marketing
Online marketing--Management
Competitiveness, Digital Marketing Strategies, Social Media
Issue Date: Aug-2021
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Toffaha, Omaya I.I. (2021). Competitiveness and Digital Marketing Channels of SMEs. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Globalization or rapid change in communication and information resources has caused a various change in traditional marketing tools among consumers. This has required a study of digital marketing as a requirement for competitiveness in the SMEs enterprises. The purpose of this study was conducted to explore the effects of digital marketing channels of the competitiveness of SMEs in Palestine. The researcher designed a questionnaire that had a response rate of 82 %, the researcher used convenience sampling and non-probability sampling. Data was obtained through questionnaire administered directly by the researcher to the respondents. The gathered data was analyzed by SPSS and Microsoft Excel. By using regression analysis, quantitative data were collected and analyzed to establish the importance of the correlation coefficient of the association between the variable. The study shows that digital marketing has become key essential for all businesses in different sectors. Therefore, marketers are advised to enter into digital marketing platforms and start experimenting. It is also advisable that business management make investments in digital marketing platforms so that the potential for digital marketing is fully exploited.
ÖZ: Küreselleşme veya İletişim ve bilgi kaynaklarındaki hızlı değişim, tüketiciler arasında geleneksel pazarlama araçlarında çeşitli değişikliklere neden olmuştur. Bu, KOBİ'lerin işletmelerinde rekabet gücü için bir gereklilik olarak dijital pazarlamanın incelenmesini gerektirmiştir. Bu çalışmanın amacı, dijital pazarlama kanallarının Filistin'deki KOBİ'lerin rekabet edebilirliğine etkilerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmacı, yanıt oranı %82 olan bir anket tasarladı, araştırmacı kolaylık örneklemesi ve olasılıksız örnekleme kullandı. Veriler doğrudan araştırmacı tarafından ankete katılanlara uygulanan anket formu ile elde edilmiştir. Toplanan veriler SPSS ve Microsoft Excel tarafından analiz edildi. Regresyon analizi kullanılarak nicel veriler toplanarak değişkenler arasındaki ilişkinin korelasyon katsayısının önemini ortaya koymak amacıyla analiz edilmiştir. Çalışma, dijital pazarlamanın farklı sektörlerdeki tüm işletmeler için kilit öneme sahip olduğunu göstermektedir. Bu nedenle, pazarlamacıların dijital pazarlama platformlarına girmeleri ve denemeye başlamaları önerilir. Ayrıca, işletme yönetiminin dijital pazarlama platformlarına yatırım yapması ve böylece dijital pazarlama potansiyelinin tam olarak kullanılması tavsiye edilir.
Description: Master of Arts in Marketing Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer.
URI: http://hdl.handle.net/11129/6243
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Toffahaomaya.pdfThesis, Master702.65 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback