DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/6246

Title: KKTC Ortaokullarında Öğrenim Gören ve Kronik Hastalığı Olan Öğrencilerin Okul Motivasyonları ile Yaşam Kaliteleri ve Algıladıkları Sosyal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi
Authors: Uygarer, Gülen (Tez Danışmanı)
Yılmaz, Mete
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Keywords: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Okul Psikolojisi--Okul Motivasyonu--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-)
Kronik Hastalık, Okul Motivasyon, Yaşam Kalitesi, Sosyal Destek
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Yılmaz, Mete. (2021). KKTC Ortaokullarında Öğrenim Gören ve Kronik Hastalığı Olan Öğrencilerin Okul Motivasyonları ile Yaşam Kaliteleri ve Algıladıkları Sosyal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: ÖZ: Bu araştırmanın amacı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki (KKTC) kronik hastalığı olan ortaokul öğrencilerinin okul motivasyonları ile yaşam kaliteleri ve algıladıkları sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmanın evrenini KKTC’de bulunan kronik hastalığı olan 160 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini KKTC’de yer alan Gazimağusa, Lefkoşa, Girne, İskele, Lefke ve Güzelyurt ilçelerinde öğrenimine devam eden kronik hastalığı olan araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul 44 erkek ve 53 kadın öğrenci olmak üzere toplam 97 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, Kişisel Bilgi Formu, “Okul Motivasyon Ölçeği”, “Yaşam Kalitesi Ölçeği” “Sosyal Destek Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilmiş olan verilerin istatistiksel analiz SPSS (22) aracılığıyla yapılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiye Spearman korelasyon katsayısı ile bakılmıştır. Araştırma sonucunda algılanan “Okul Motivasyon Ölçeği” ve “Sosyal Destek Ölçeği” arasında pozitif yönde anlamlı ilişki, “Okul Motivasyom Ölçeği” ve “Yaşam Kalitesi Ölçeği” arasında pozitif yönde anlamlı ilişki ve Algılanan “Sosyal Destek Ölçeği” ve “Yaşam Kalitesi Ölçeği” arasında pozitif yönde anlamlı ilişki saptanmıştır.
This study aims to examine the relationship between school motivations, quality of life, and perceived social support levels of secondary school students with chronic diseases in the Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC). Quantitative research methods were used in the study. The population of the research consists of secondary school students with chronic diseases in TRNC. The sample of the study consists of a total of 97 secondary school students who are 44 male and 53 female students, who voluntarily accepted to participate in the research with chronic diseases who continue their education in Famagusta, Lefkoşa, Girne, İskele, Lefke, and Güzelyurt districts in the TRNC. Personal Information Form, “School Motivation Scale”, “Quality of Life Scale” and “Social Support Scale” were used to collect data. Statistical analysis of the obtained data was done using SPSS (22). The relationship between the variables was examined using the Spearman correlation coefficient. As a result of the research, a positive significant relationship between the perceived "School Motivation Scale" and the "Social Support Scale", a positive significant relationship between the "School Motivation Scale" and the "Quality of Life Scale", and a positive significant relationship between the Perceived "Social Support Scale" and the "Quality of Life Scale" A positive significant relationship was found.
Description: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Gülen Uygarer.
URI: http://hdl.handle.net/11129/6246
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Yılmazmete.pdfTez, Master 1.86 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback