|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6246
|
Title: | KKTC Ortaokullarında Öğrenim Gören ve Kronik Hastalığı Olan Öğrencilerin Okul Motivasyonları ile Yaşam Kaliteleri ve Algıladıkları Sosyal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi |
Authors: | Uygarer, Gülen (Tez Danışmanı) Yılmaz, Mete Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
Keywords: | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü Okul Psikolojisi--Okul Motivasyonu--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Kronik Hastalık, Okul Motivasyon, Yaşam Kalitesi, Sosyal Destek |
Issue Date: | Sep-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Yılmaz, Mete. (2021). KKTC Ortaokullarında Öğrenim Gören ve Kronik Hastalığı Olan Öğrencilerin Okul Motivasyonları ile Yaşam Kaliteleri ve Algıladıkları Sosyal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | ÖZ:
Bu araştırmanın amacı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki (KKTC) kronik
hastalığı olan ortaokul öğrencilerinin okul motivasyonları ile yaşam kaliteleri ve
algıladıkları sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada nicel
araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmanın evrenini KKTC’de bulunan
kronik hastalığı olan 160 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın
örneklemini KKTC’de yer alan Gazimağusa, Lefkoşa, Girne, İskele, Lefke ve
Güzelyurt ilçelerinde öğrenimine devam eden kronik hastalığı olan araştırmaya
katılmayı gönüllü olarak kabul 44 erkek ve 53 kadın öğrenci olmak üzere toplam 97
ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, Kişisel Bilgi Formu,
“Okul Motivasyon Ölçeği”, “Yaşam Kalitesi Ölçeği” “Sosyal Destek Ölçeği”
kullanılmıştır. Elde edilmiş olan verilerin istatistiksel analiz SPSS (22) aracılığıyla
yapılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiye Spearman korelasyon katsayısı ile
bakılmıştır. Araştırma sonucunda algılanan “Okul Motivasyon Ölçeği” ve “Sosyal
Destek Ölçeği” arasında pozitif yönde anlamlı ilişki, “Okul Motivasyom Ölçeği” ve
“Yaşam Kalitesi Ölçeği” arasında pozitif yönde anlamlı ilişki ve Algılanan “Sosyal
Destek Ölçeği” ve “Yaşam Kalitesi Ölçeği” arasında pozitif yönde anlamlı ilişki
saptanmıştır. This study aims to examine the relationship between school motivations,
quality of life, and perceived social support levels of secondary school students with
chronic diseases in the Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC). Quantitative
research methods were used in the study. The population of the research consists of
secondary school students with chronic diseases in TRNC. The sample of the study
consists of a total of 97 secondary school students who are 44 male and 53 female
students, who voluntarily accepted to participate in the research with chronic diseases
who continue their education in Famagusta, Lefkoşa, Girne, İskele, Lefke, and
Güzelyurt districts in the TRNC. Personal Information Form, “School Motivation
Scale”, “Quality of Life Scale” and “Social Support Scale” were used to collect data.
Statistical analysis of the obtained data was done using SPSS (22). The relationship
between the variables was examined using the Spearman correlation coefficient. As a
result of the research, a positive significant relationship between the perceived "School
Motivation Scale" and the "Social Support Scale", a positive significant relationship
between the "School Motivation Scale" and the "Quality of Life Scale", and a positive
significant relationship between the Perceived "Social Support Scale" and the "Quality
of Life Scale" A positive significant relationship was found. |
Description: | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Gülen Uygarer. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6246 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|