|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6264
|
Title: | Covid-19 Pandemi Sürecinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Hazırbulunuşlukları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi |
Authors: | Gürşimşek, Ayşe Işık (Tez Danışmanı) Şeker, Nazlı Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
Keywords: | İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Eğitim Covid 19--Pandemi--Koronavirüs--Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencileri--Öğretmen Adayları--Doğu Akdeniz Üniversitesi--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Öğretmenliğe Hazırbulunuşluk, Öğretmenlik Mesleği, Covid-19 pandemisi, Mesleki Eğitim, Okul Öncesi Öğretmenlik, Uzaktan Eğitim |
Issue Date: | Jan-2022 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Şeker, Nazlı. (2022). Covid-19 Pandemi Sürecinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Hazırbulunuşlukları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | ÖZ:
Bu araştırma kapsamında; Covid-19 pandemi sürecinde çevrimiçi eğitim yolu
ile öğrenim görmüş olan; Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim
Bölümü’nde 2019-2020 eğitim-öğretim yılı Bahar yarıyılında ve 2020-2021 eğitim
öğretim yılı Güz ve Bahar yarıyıllarında son sınıfa kayıtlı okul öncesi öğretmen
adayları ile gerçekleştirilmiştir. Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleğe yönelik
hazırbulunuşluk düzeyleri ve bu konudaki görüşleri incelenmiştir. Öğretmenlik
mesleği, alanda uygulamalı olan ve tamamen sosyallik gerektiren bir meslek grubudur.
Covid-19 pandemi sürecinde hizmet-öncesi aşamada öğretmenlik mesleğinde temel
oluşturan uygulama çalışmalarında değişimler olmuştur. Bu değişimlerin öğrenim
gören öğretmen adaylarına olan etkisinin belirlenmesi amacıyla, araştırmada veri
toplama süreci iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Bu yönüyle çalışma yakınsayan
parallel karma desen kullanılarak yürütülen bir araştırmadır. Karma desen araştırmalar
hem nitel hem de nicel veriler kullanılan araştırmalardır. Araştırmanın ilk aşamasında
Köklükaya ve Yıldırım (2017)’ın geliştirmiş oldukları ‘’Öğretmenlik Mesleğine
Yönelik Hazırbulunuşluk Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında, ilk
aşamaya gönüllü katılım sağlamış olan n=104 öğretmen adayından rastgele gönüllü
katılım ile n=15 katılımcı ile araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Çalışmada öğretmene adaylarının
hazırbulunuşluk düzeylerinin cinsiyete, önceden uygulama durumuna ve diğer
değişkenlere göre anlamlı biçimde farklılaştığı ancak uygulama derslerini alış
sıralarına ve yaşa göre hazırbuluşluk açısından bir fark yaratmadığı saptanmıştır.
Öğretmen adaylarının uygulama çalışmalarının çevrimiçi yürütülmesi nedeniyle
teknoloji kullanımı boyutunda kazanımları olduğunu bildirmelerine karşın özellikle
çocuklarla yüz yüze olamama nedeniyle bazı yetersizliklere sahip olduklarını
düşündükleri belirlenmiştir. Bulgular Covid-19 pandemi sürecinde yürütülen eğitim
kayıplarını da içerecek öneriler biçiminde tartışılmıştır. Within the scope of this research; Those who studied through online education
during the Covid-19 pandemic; Eastern Mediterranean University Faculty of
Education Department of Basic Education 2019-2020 academic year Spring semester
and 2020-2021 academic year Fall and Spring semesters with preschool teacher
candidates enrolled in the senior year. The level of readiness of preschool teacher
candidates for the profession and their opinions on this subject were examined. A
teaching profession is a professional group that is applied in the field and requires total
sociality. During the Covid-19 pandemic, there have been changes in the practice
studies that form the basis of the teaching profession during the pre-service phase. In
order to determine the effect of these changes on the teacher candidates, the data
collection process was carried out in two stages. In this respect, the study is conducted
using a convergent parallel mixed pattern. Mixed pattern research is research that uses
both qualitative and quantitative data. In the first phase of the research, the "Readiness
Scale for the Teaching Profession" developed by Kökkaya and Yıldırım (2017) was
used. In the second phase of the study, a semi-structured interview form developed by
the researcher with n=15 participants was used with random voluntary participation
from n=104 teacher candidates who participated voluntarily in the first stage. In the
study, it was determined that the readiness levels of the teacher candidates differed
significantly according to gender, pre-application status, and other variables, but did
not make a difference in terms of readiness according to the order of reception and age
of the application courses. Although teacher candidates reported gains in the size of
technology use due to the online execution of their application work, they were found
to have some inadequacy, especially due to the inability to face children. The findings
were discussed in the form of recommendations to include educational losses carried
out during the Covid-19 pandemic. |
Description: | Okul Öncesi Eğitim - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2022. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Ayşe Işık Gürşimşek. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6264 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|