|
EMU I-REP >
06 Sağlık Bilimleri Fakültesi (Faculty of Health Sciences) >
Tez Koleksiyonu (Master ve Doktora) – Sağlık Bilimleri / Theses (Master’s and Ph.D.) – Health Sciences >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6269
|
Title: | Hemşirelik Öğrencilerinin Çevre Okur-Yazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi |
Authors: | Kılıç, Hülya Fırat (Tez Danışmanı) Dağal, Melike Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü |
Keywords: | Hemşirelik Bölümü Çevre Okuryazarlığı--Sağlık Eğitimi--Hemşirelik Çevre Okuryazarlığı, HemĢirelik öğrencileri |
Issue Date: | Sep-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Dağal, Melike. (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Çevre Okur-Yazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs |
Abstract: | ÖZ:
Bu araĢtırma; Doğu Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi‟nde
lisans düzeyinde eğitim gören HemĢirelik Bölümü öğrencilerinin çevre okur-yazarlık
düzeylerinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı araĢtırma tasarımına uygun olarak
yapılmıĢtır. ÇalıĢmanın evrenini Doğu Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Fakültesi HemĢirelik Bölümü öğrencileri (339) oluĢturmuĢtur. Örneklemini ise
araĢtırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 254 öğrenci oluĢturmuĢtur.
AraĢtırmada veriler “KiĢisel Bilgi Formu” ve “YetiĢkinler Ġçin Çevre Okuryazarlığı
Ölçeği” kullanılarak toplanmıĢtır. Verilerin istatiksel analizinde yüzdelik,
Kolmogorov-Smirov testi, Mannwhitney U testi ve Kruskal-Wallis H testi
kullanılmıĢtır.
Öğrencilerin %56,69‟unun 20-21 yaĢ arasında olduğu, %66,93‟ünün kadın,
%47,24‟ünün birinci sınıf, %40,55‟i Ģehirde yaĢamaktadır. AraĢtırmaya katılan
öğrencilerin Çevre okuryazarlık düzeyinin yüksek olduğu, çevresel farkındalık
düzeylerinin oldukça yüksek düzeyde olduğu, kadınların çevresel bilinç alt
boyutunda erkek öğrencilere göre daha yüksek puan aldığı, ilçede yaĢayan
öğrencilerin çevre okuryazarlık düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüĢtür. Çevre
kuruluĢuna üye olan öğrencilerin çevresel farkındalık düzeylerinin daha yüksek
olduğu ve %96,46‟sının herhangi bir çevre kulübüne üye olmadığı, Çevre
okuryazarlığı ile ilgili bilgi sahibi olan öğrencilerin Çevre Okuryazarlığı, Çevresel
bilinç, Çevresel kaygı ve Çevresel farkındalıkları daha yüksek düzeyde
belirlenmiĢtir.
HemĢire adayı olan hemĢirelik öğrencilerinin sağlıklı olmanın temel
bileĢenleri arasında yer alan çevre sağlığına yönelik bilgi, tutum, davranıĢ ve algıya
her zaman sahip olmaları, çevre okuryazarlık düzeyinin geliĢmesine yardımcı olacak
projelerde yer almaları, Üniversitelerin tüm bölümlerinde çevre okuryazarlığına
iliĢkin seçmeleri derslerin olması gerektiği, Öğrencilerin çevreye yönelik bilgi
düzeylerinin daha iyi olabilmesi ve çevreye yönelik bilgileri davranıĢa aktarmaları
için uygulamalı çalıĢmalar yapılması gerektiği, Öğrencilerin çevre kuruluĢlarına ya
da üniversitede yer alan çevre kulüplerine üye olmaları önerilmektedir. This research; The study was conducted in accordance with the descriptive
research design in order to determine the environmental literacy levels of the
undergraduate students of the Nursing Department at the Eastern Mediterranean
University Faculty of Health Sciences. The population of the study consisted of
Eastern Mediterranean University Faculty of Health Sciences Nursing Department
students (339). The sample consisted of 254 students who voluntarily agreed to
participate in the research. In the study, data were collected using the "Personal
Information Form" and the "Environmental Literacy Scale for Adults". Percentage,
Kolmogorov-Smirov test, Mannwhitney U test and Kruskal-Wallis H test were used
in the statistical analysis of the data.
56.69% of the students are between the ages of 20-21, 66.93% are female,
47.24% are first class, 40.55% live in the city. It has been observed that the
environmental literacy level of the students participating in the research is high, their
environmental awareness level is quite high, women have higher scores in the
environmental awareness sub-dimension than male students, and the environmental
literacy levels of the students living in the district are higher. It was determined that
the environmental awareness levels of the students who are members of an
environmental organization are higher and 96.46% of them are not members of any
environmental club.
Nursing students who are nurse candidates should always have knowledge,
attitudes, behaviors and perceptions towards environmental health, which are among
the basic components of being healthy, take part in projects that will help improve
the level of environmental literacy, Elective courses on environmental literacy in all
departments of universities. It is recommended that students become members of
environmental organizations or environmental clubs at the university. |
Description: | Hemşirelik - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Hülya Fırat Kılıç. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6269 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu (Master ve Doktora) – Sağlık Bilimleri / Theses (Master’s and Ph.D.) – Health Sciences
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|