|
EMU I-REP >
07 Faculty of Architecture >
Theses (Master's and Ph.D) – Architecture >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6278
|
Title: | A Framework for Technical Courses in DesignOriented Architectural Education |
Authors: | Farivarsadri, Guita (Supervisor) Shareef, Sardar Sulaiman Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Architecture |
Keywords: | Architecture Department Design--Architectural Education Architecture and Design Architectural education, technical/construction courses, learning methods, student-centred learning, teaching/learning in design |
Issue Date: | Feb-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Shareef, Sardar Sulaiman. (2021). A Framework for Technical Courses in Design-Oriented Architectural Education. Thesis (Ph.D.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Architecture, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | Technical courses, including structural courses, materials, construction, building
physics, and building services, generally form an important part of architectural
schools' curriculums, as these courses provide necessary knowledge for fulfilling
design projects. Despite its significance, technical subjects are often overlooked by
students of architecture. Generally, less time and effort are dedicated to these courses
and they are perceived as a less important part of their architectural education and
design projects. Part of this issue may be caused by a lack of proper teaching and
learning methods to deliver these courses.
This study aims to develop a framework for teaching/learning technical courses
responding to the 21st
- century competencies essential for architecture students. For
this purpose, the study, as an analytical study, depends on a vast literature surveyed
from the scientific databases seeking appropriate learning theories and pedagogical
methods to be applied in teaching/learning these courses. In analysing the literature in
the initial stages, the student-centred strategy was thought as an appropriate choice to
be researched in this way. Consequently, the next stages of the literature survey were
mostly focused on the origin of student-centred strategy and theoretical foundations
supporting it. Furthermore, research was conducted on architectural education, how
knowledge is transferred in the design studio, the role of technical courses in the
architects’ life, and the relation of technical courses and design.
The study results showed that the learning theories and pedagogical methods applied
in transferring knowledge in design could be suitable for forming the framework for
iv
teaching/learning technical courses. The proposed framework then integrated into
Necdet Teymur's 4X4 matrix proposed to assess architectural education program,
curriculum, course, or project design to see if the new framework can be applied for
teaching/learning technical courses. ÖZ:
Strüktür, malzeme, yapı, yapı fiziği ve bina servisleri dahil olmak üzere teknik dersler,
genellikle mimarlık okullarının müfredatlarının önemli bir bölümünü oluşturur, çünkü
bu dersler tasarım projelerini gerçekleştirmek için gerekli bilgileri sağlar. Önemine
rağmen, teknik konular genellikle mimarlık öğrencileri tarafından daha az önemsenir.
Genel olarak, bu derslere daha az zaman ve çaba harcanır ve mimarlık eğitimlerinin
ve tasarım projelerinin daha az önemli bir parçası olarak algılanır. Bu sorunun bir
kısmı, bu dersleri vermek için uygun öğretme ve öğrenme yöntemlerinin
bulunmamasından kaynaklanıyor olabilir.
Bu çalışma, mimarlık öğrencileri için gerekli olan 21. yüzyıl yeterliklerine yanıt veren
teknik dersleri öğretmek / öğrenmek için bir çerçeve geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu
amaçla, analitik bir çalışma olan bu çalışma, bu derslerin öğretiminde / öğreniminde
uygulanacak uygun öğrenme teorileri ve pedagojik yöntemler aramak üzere, bilimsel
veri tabanlarından yararlanan geniş bir literatüre taramasına dayanmaktadır. İlk
aşamalarda literatür incelenirken öğrenci merkezli stratejinin bu şekilde araştırılması
uygun bir seçim olduğu düşünülmüştür. Sonuç olarak, literatür araştırmasının sonraki
aşamaları çoğunlukla öğrenci merkezli stratejinin kökenine ve onu destekleyen teorik
temellere odaklanmıştır. Ayrıca, mimarlık eğitimi, bilginin tasarım stüdyosunda nasıl
aktarıldığı, teknik derslerin mimarların yaşamındaki rolü ve teknik dersler ile tasarımın
ilişkisi üzerine araştırmalar yapılmıştır.
Çalışma sonuçları, tasarımda bilgi aktarımında uygulanan öğrenme kuramlarının ve
pedagojik yöntemlerin teknik derslerin öğretilmesi / öğrenilmesi için bir çerçeve
oluşturmaya uygun olabileceğini göstermiştir. Önerilen çerçeve daha sonra, yeni
çerçevenin teknik dersleri öğretmek / öğrenmek için uygulanıp uygulanamayacağını
görmek için mimarlık eğitimi programını, müfredatını, dersini veya proje tasarımını
değerlendirmek için önerilen Necdet Teymur'un 4X4 matrisine entegre edildi. |
Description: | Doctor of Philosophy in Architecture. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (Ph.D.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Architecture, 2021. Supervisor: Asst. Prof. Dr. Guita Farivarsadri |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6278 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Architecture
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|