DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/6282

Title: KKTC Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yaşanan Problemler ve Kurumların Geliştirilmesi İçin Yapılması Gerekenler
Authors: Mertkan, Şefika (Tez Danışmanı)
Miş, Buse
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Keywords: Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Yönetimi ve Denetimi--Okul Yönetimi--Okul Öncesi Eğitimi--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-).
Okul Gelişimi, Okul Öncesi Eğitim
Issue Date: Feb-2023
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Miş, Buse. (2023). KKTC Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yaşanan Problemler ve Kurumların Geliştirilmesi İçin Yapılması Gerekenler. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: ÖZ: Bu araştırmanın temel amacı; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki (KKTC’deki) okul öncesi eğitim kurumlarında yaşanan sorunların okul yöneticilerinin ve KTÖS sendika üyelerinin bakış açısından irdelemektir. Buna ek olarak okul öncesi eğitimde yaşanan sorunların giderilmesi ve kurumların geliştirilmesi amacıyla yine katılımcıların bakış açısından çözüm önerileri ortaya koymaktır. Bu çalışmada yaşanan problemlerin ve çözüm önerilerinin okul müdürlerinin ve sendika temsilcilerinin perspektifinde ayrıntılı olarak incelenmesi hedeflendiğinden nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma deseni olarak fenomenoloji belirlenmiştir. Çalışmada toplam 16 katılımcı yer almıştır. KKTC’nin farklı bölgelerinde görev yapmış, en az 3 yıl deneyimli ve okul öncesiyle eğitimle ilgili bilgi sahibi olan toplam 8 okul müdürü dahil edilmiştir. Buna ek olarak en az 3 yıl deneyimli, okul öncesiyle ilgili çalışmalarda yer almış olan toplam 8 KTÖS sendika temsilcisi de dahil edilmiştir. Çalışma grubunda yer alan okul müdürleri ve KTÖS sendika temsilcileri önceden belirlenmiş kriterlere uygun olarak belirlenmiştir. Bu nedenle çalışma grubunun oluşturulmasında amaçlı örneklem türü olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Okul müdürlerinden ve sendika temsilcilerinden veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Görüşmelerin 13 tanesi doğal ortamlarda, karşılıklı olarak gerçekleştirilmiş ve 3 tanesi online olarak gerçekleştirilmiştir. Verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; okul öncesi öğretim programının tam olarak benimsenmediği ve okul öncesi eğitim programının uygulanmasında standart bir yapı oluşturulmadığı ortaya çıkmıştır. Çalışmanın diğer önemli sonuçlarına göre öğretmen yardımcılarının okullarda kadrosuz çalışması, okul yöneticilerinin okul öncesi eğitimle ilgili yeterli donanıma sahip olmaması, öğrenci sayısı, öğretmenlerin alan bilgisi, materyal eksikleri gibi nedenlerle okullarda sorun yaşandığı ortaya çıkmıştır. Sorunların çözümlenmesi için okul öncesi eğitimin ilkokuldan ayrı bir birim olarak ele alınması gerektiği ve okul öncesi eğitime verilen önemin artırılması gerektiği ortaya konmuştur.
This study examines the problems in TRNC pre-school education instutions and their solutions from the perspective of headmasters and KTÖS representatives. It employs a qualitative approach with a phenomenological design. Research participants were identified using criteria sampling. The study was carried out with eight headmasters and eight KTÖS representatives. Thirteen of the interviews were conducted through face-to-face semi-structured interviews carried out in participants’ natural settings and analyzed using content analysis while the remaining three interviews were conducted online due to pandemic. The results revealed that the preschool education program has not been fully adopted and a standard structure has not been established in the implementation of the preschool education program. The results also showed that problems in preschool education occur due to lack of permanent staff members, number of students per classroom, lack of materials and teacher’s lack of knowledge about the preschool curricula.
Description: Eğitim Yönetimi ve Denetimi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2023. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Şefika Mertkan.
URI: http://hdl.handle.net/11129/6282
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
MişBuse-Ms.pdfTez, Master 1.18 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback