|
EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6285
|
Title: | Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Akıllı Ev Aletleri Kullanıcılarını Etkileyen Faktörlerin Teknoloji Kabul Modeli Doğrultusunda Değerlendirilmesi |
Authors: | Köksal, Mehmet Haluk (Tez Danışmanı) Kayaoğlu, Yusuf Can Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, İşletme Bölümü |
Keywords: | İşletme Bölümü İşletme Yönetimi Akıllı Ev Aletleri--Teknoloji--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Teknoloji, Teknoloji Kabul Modeli, Akıllı Ev Aletleri |
Issue Date: | Jan-2024 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Kayaoğlu, Yusuf Can.(2024). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Akıllı Ev Aletleri Kullanıcılarını Etkileyen Faktörlerin Teknoloji Kabul Modeli Doğrultusunda Değerlendirilmesi.Tez(Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim,Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, Gazimağusa: Kıbrıs |
Abstract: | ÖZ:
Bu çalışmada, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde akıllı ev aletlerini kullanan
bireylerin Teknoloji Kabul Modeli’ne etki eden faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma, mülakat yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiş olup, hazırlanan sorularda
katılımcıların demografik özelliklerini ve yaşam tarzlarını anlamayı amaçlayan birinci
bölüm ile akıllı ev aletlerini kullanma niyetini etkileyen faktörleri ölçmeye yönelik
ikinci bölüm olmak üzere iki ana bölümden meydana gelmiştir. Araştırmanın evreni,
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde akıllı ev aletlerini kullanan bireyleri içermektedir
ve örneklem, bu evreni temsil etmek üzere Kartopu örnekleme ile seçilmiş 25 akıllı ev
aleti kullanıcısından oluşmaktadır. Araştırmanın sonuçları, akıllı ev cihazlarının
kullanımının hızla arttığını ve enerji verimliliği, konfor artırma ve teknoloji
bütünleşmesinin öncelikli tercihler arasında olduğunu göstermektedir. Katılımcıların,
algıladıkları fayda, kullanım kolaylığı ve sosyal etkileşim gibi faktörlerin akıllı ev
cihazlarını benimseme süreçlerini etkilediği belirlenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları,
akıllı ev teknolojilerinin benimsenmesini teşvik eden stratejilere ışık tutma amacıyla
kullanılabilecek değerli sonuçlar sunmaktadır. Ayrıca, gelecekteki araştırmalar için de
önemli bir katkı sağlayacağı umulmaktadır. In this study, the aim is to examine the factors affecting the Technology
Acceptance Model for individuals using smart home appliances in the Turkish
Republic of Northern Cyprus. The research was conducted using the interview method,
and it consists of two main sections: the first section aims to understand the
participants’ demographic characteristics and lifestyles through prepared questions,
while the second section aims to measure the factors influencing the intention to use
smart home appliances. The scope of the study encompasses individuals using smart
home appliances in the Turkish Republic of Northern Cyprus, and the sample consists
of 25 randomly selected users of smart home appliances to represent this population.
The results of the study indicate a rapid increase in the usage of smart home devices
and highlight energy efficiency, enhanced comfort, and technology integration as
primary preferences. Participants’ perceived benefits, ease of use, and social
interaction are found to influence the adoption process of smart home devices. The
findings of this study provide valuable data that can shed light on strategies promoting
the adoption of smart home technologies. Furthermore, it is anticipated that these
results will contribute significantly to future research endeavors. |
Description: | İşletme Yönetimi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, İşletme Bölümü, 2024. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mehmet Haluk Köksal. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6285 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|