|
EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6293
|
Title: | Aşçılık Eğitimi Alan Lise Öğrencilerinin Staj Deneyimleri Hakkında Bir Nitel Çalışma: KKTC Örneği |
Authors: | Kayaman, Rüçhan (Tez Danışmanı) Kocabaşoğlu, Mustafa Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi |
Keywords: | Turizm Fakültesi Gastronomi Eğitimi--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Staj Deneyimi, Aşçılık, Lise Öğrencileri, Ağırlama Sektörü |
Issue Date: | Nov-2023 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Kocabaşoğlu, Mustafa. (2023). Aşçılık Eğitimi Alan Lise Öğrencilerinin Staj Deneyimleri Hakkında Bir Nitel Çalışma: KKTC Örneği. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | ÖZ:
Alanyazında bulunan çalışmaların çoğu ağırlama sektörü özelinde ve yüksek öğrenim
seviyesinde stajlarını deneyimleyen öğrenciler üzerinedir. Fakat ilgili literatür,
gastronomi ve aşcılık alanında lise öğrencileri özelinde herhangi bir çalışma henüz
akademik alanyazın tarafından ilgi görmemiştir. Bu boşluktan yola çıkarak ilgili
çalışmanın amacı KKTC’ deki aşçılık, gastronomi ve mutfak sanatları eğitimi almış
lise öğrencilerinin yapmış oldukları zorunlu staj deneyimlerini araştırmak ve
stajyerlerin staj deneyimlerine ilişkin memnuniyet algılarının incelenmesini
hedeflemiştir.
Bu çalışmada, nitel araştırma metodu benimsenmiş ve mülakat tekniği kullanılarak
stajyerlerin deneyimleri Leximancer programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar
lise öğrencilerinin staj deneyimi algısında yedi temanın bulunduğunu ortaya
koymuştur. Bu temalar sırasıyla; “kişisel gelişim”, “pişirme teknikleri”, “tecrübe”,
“maaş”, “dışlama”, “iş arkadaşları” ve “şefler” olarak ortaya çıkmıştır. The majority of research in the literature is focused on the hotel industry and students
who have completed an internship at a higher education institution. However, the
academic literature has yet to pay attention to any study in the linked literature in the
subject of gastronomy and culinary arts, particularly for high school students. Based
on this gap, the purpose of this study is to look into the compulsory internship
experiences of high school students in the TRNC who have studied cooking,
gastronomy, and culinary arts, as well as the interns' satisfaction with their internship
experiences.
The qualitative research approach was used in this study, and the learners' experiences
were examined using the Leximancer software and the interview technique. The
findings suggested that high school students' perceptions of internship experience were
divided into seven areas. These themes include "personal development," "cooking
techniques," "experience," "salary," "exclusion," "colleagues," and "chefs,"
respectively. |
Description: | Gastronomi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2023. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Rüçhan Kayaman. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6293 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Tourism
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|