|
EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6305
|
Title: | The Effect of Social Media on Brand Awareness: A Case of Uganda SMES in the Manufacturing Sector |
Authors: | Tümer, Mustafa (Supervisor) Bashemera, Daisy Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration |
Keywords: | Business Administration Department Marketing Management Marketing--Social Media--Brand Awareness Consumer Behavior--Brand Loyalty Consumption (Economics)--Social Media Social Media, Small Medium Enterprises, Brand Awareness |
Issue Date: | Jul-2023 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Bashemera, Daisy. (2023). The Effect of Social Media on Brand Awareness: A Case of Uganda SMES in the Manufacturing Sector. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | This study sought to determine how social media affects SMEs in the manufacturing
sector. When it comes to building or raising brand awareness. This study also looked
at how social media sites affect interactions between clients and brands when they get
familiar with them.
In this investigation study based on the literature review survey instrument was
prepared to interview with SME employees and different management levels from
SMEs in the manufacturing sector of Uganda. This study used quantitative approach
with the statistical program for social sciences (SPSS), questionnaires were coded,
sorted and categorized before being administered as part of the quantitative technique.
The data were analyzed using incidences, percentages, means, and standard deviation.
Using the test of significance, the effect’s significance was also evaluated.
The researcher of this study has determined that social media has a significant impact
of SMEs in building brand awareness through interviews with employees of SMEs in
Uganda’s manufacturing sector and reading previously produced literature on the
subject. Furthermore, there is a better comprehension of how social media contributes
to the development of a solid and positive relationship between a company and its
clients. There is interest in conducting more research that includes SMEs outside of
the industry. Customers would contribute more to the research if they were asked
questions in the interviews. In addition to whether a partnership affects the decision to
invest in advertising. ÖZ:
Bu çalışma, sosyal medyanın imalat sektöründeki KOBİ'leri nasıl etkilediğini
belirlemeye yöneliktir. Marka bilinirliği oluşturmak veya yükseltmek söz konusu
olduğunda. Bu çalışma aynı zamanda sosyal medya sitelerinin müşteriler ve markalar
onlara aşina olduklarında aralarındaki etkileşimleri nasıl etkilediğine de baktı.
Literatür taramasına dayalı bu araştırma çalışmasında, Uganda'nın imalat sektöründeki
KOBİ çalışanları ve KOBİ'lerden farklı yönetim seviyeleri ile görüşmek üzere anket
aracı hazırlanmıştır. Bu çalışmada sosyal bilimler için istatistik programı (SPSS) ile
nicel yaklaşım kullanılmış, anketler nicel tekniğin bir parçası olarak uygulanmadan
önce kodlanmış, sıralanmış ve kategorize edilmiştir. Veriler insidanslar, yüzdeler,
ortalamalar ve standart sapma kullanılarak analiz edildi. Önem testi kullanılarak,
etkinin önemi de değerlendirildi.
Bu çalışmanın araştırmacısı, Uganda'nın imalat sektöründeki KOBİ'lerin çalışanları ile
yaptığı görüşmeler ve konuyla ilgili daha önce üretilmiş literatürü okuyarak, sosyal
medyanın KOBİ'lerin marka bilinirliği oluşturmada önemli bir etkiye sahip olduğunu
belirlemiştir. Ayrıca, sosyal medyanın bir şirket ile müşterileri arasında sağlam ve
olumlu bir ilişkinin gelişmesine nasıl katkıda bulunduğu daha iyi anlaşılmaktadır.
Sektör dışındaki KOBİ'leri içeren daha fazla araştırma yapılmasına ilgi var. Müşteriler,
görüşmelerde kendilerine soru sorulsa araştırmaya daha fazla katkı sağlayacaktır. Bir
ortaklığın reklama yatırım yapma kararını etkileyip etkilemediğine ek olarak. |
Description: | Master of Arts in Marketing Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2023. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6305 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|