DSpace
 

EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/6326

Title: Yüksek Eğitim Kurumlarında Kurum İçi İletişim: Doğu Akdeniz Üniversitesi Örneklemi
Authors: Türksoy, Nilüfer (Tez Danışmanı)
Bekiroğlu, Hatice
Keywords: Kurumsal İletişim--Doğu Akdeniz Üniversitesi--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-)
Kurum Kültürü, İletişim Memnuniyeti, Kuruma Bağlılık, Kurum İçi İletişim
Issue Date: Sep-2022
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Bekiroğlu, Hatice. (2022). Yüksek Eğitim Kurumlarında Kurum İçi İletişim: Doğu Akdeniz Üniversitesi Örneklemi. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü,Eğitim ve Medya Çalışmaları,Gazimağusa: Kıbrıs
Abstract: ÖZ: Bu çalışmada Doğu Akdeniz Üniversitesi iç paydaşı olan yönetsel personel algısı dikkate alınarak kurum kültürü, liderlik ve kurum içi iletişimin ölçümlenmesi hedeflenmiştir. Bu çerçevede çalışma evreni, Doğu Akdeniz Üniversitesi Tam Zamanlı Yönetsel personel olarak belirlenmiştir. Doğu Akdeniz Üniversitesi örneği üzerinden kurum kültürü algısının sorgulandığı çalışmaya katılan yönetsel personele Denison’un kurum kültürü modeli çerçevesinde, araştırma anket soruları yöneltilmiş ve sonuçları değerlendirilmiştir. Kolayda örneklem yöntemiyle belirlenen anket çalışması 288 kişiden oluşmaktadır. Kurum kültürü sabit olmamakla birlikte aktif bir kavramdır ve bu tutum da kuruluşlara ciddi bir üstünlük kazandırmaktadır. Kuruluşların aynı sektörde hizmet verdikleri diğer kuruluşlardan tek başına özel değerlendirilebileceği ve değişiklik yapabilecekleri en başlıca kriter ise kurum kültürüdür. İletişim memnuniyeti kurum ve kuruluşlarda idareciler ve personel arasındaki iletişimi, dikey ve yatay iletişimi, geri bildirimleri, bölümler arası iletişimi ve iş ile alakalı bilgileri içeren genel bir kavramdır. Bireysel olarak hissedilenin esas alındığı iletişim memnuniyetidir. Aynı şartlarda aynı bölüm/birimde hizmet sunan kişilerin dahi, değişik fikirlere haiz olabileceği görüşü unutulmamalıdır. Kurumsal bağlılık irdelenmeden bağlılık ele alınmalıdır. Bağlılık konusunda pek çok araştırmacının çalışma yaptığı ve farklı tanımları olduğu bilinmektedir. Memurun görevine hissettiği sadık olma veya sadakat anlamındadır. Kurumsal bağlılık kurumsal çıkar ve amaçları elde edecek biçimde tutum sergilemek ve içselleştirilmiş normatif bağlılıkların tümüdür. Kurum iletişimi, tasarlanan amaçları elde etmeye yönelik olarak uygulanan genel iletişim etkinlikleridir. Kurum iletişimi; dış ve iç iletişimin bilinçli kullanılmak üzere bütün çeşitleri ile kuruluşun temas halinde olması öngörülen takımlarla pozitif bir zemin oluşturacak biçimde olanaklar dahilin de verimli ve etkin bir düzende intibak ettirildiği bir idare aracıdır. Kurumsal iletişim uygulayan kuruluşlar, bütünleşik ve sistematik faaliyetler uygulamaktadır. Kurumsal iletişim merkezinde kuruluş, tasarı ve amaçlarına ulaşmakta ve bahse konu iletişimi bir bütünleşme olarak kurmaktadır. İletişim, personel tarafından görevlerinin önemli bir kısımı olarak görülmektedir. Bu sebeple iletişim teknolojileri günümüzde daha çok önem kazanmıştır. İç kurumsal iletişim, sunumlar, kurum gazeteleri, toplantılar, stratejik iletişimler, performans değerlendirmeleri, iş yönlendirmeleri gibi türlerden meydana gelmektedir.
In this study, it is aimed to measure corporate culture, leadership and internal communication, taking into account the perception of administrative staff, which is the internal stakeholder of Eastern Mediterranean University. In this context, the universe of the study was determined as Eastern Mediterranean University Full-Time Administrative Staff. Within the framework of Denison's corporate culture model, research survey questions were asked to the administrative staff who participated in the study, in which the perception of corporate culture was questioned through the example of Eastern Mediterranean University, and the results were evaluated. The survey study, which was determined by the easy sampling method, consists of 288 people. Although corporate culture is not fixed, it is an active concept and this attitude gives organizations a serious advantage. The most important criterion by which organizations can be evaluated individually and make changes from other organizations in the same sector is the corporate culture. Communication satisfaction is a general concept that includes communication between managers and personnel, vertical and horizontal communication, feedback, communication between departments and business-related information in institutions and organizations. It is communication satisfaction based on what is felt individually. It should not be forgotten that even people who provide services in the same department/unit under the same conditions may have different opinions. Commitment should be addressed without examining institutional commitment. It is known that many researchers work on commitment and have different definitions. It means the loyalty or loyalty felt by the officer to his duty. Institutional commitment is the whole of internalized normative commitments and exhibiting attitudes to achieve organizational interests and goals. Corporate communication is the general communication activities applied to achieve the designed objectives. Institutional communication; It is an administrative tool in which all kinds of external and internal communication are adapted in an efficient and effective manner, within the possibilities, in a way to create a positive ground with the teams that are expected to be in contact with the organization, in order to be used consciously. Organizations that practice corporate communication implement integrated and systematic activities. In the corporate communication center, the organization achieves its design and goals and establishes the aforementioned communication as an integration. Communication is seen by staff as an important part of their job. For this reason, communication technologies have gained more importance today. Internal corporate communication consists of types such as presentations, corporate newspapers, meetings, strategic communications, performance evaluations, business referrals.
Description: İletişim ve Medya Çalışmaları - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2022. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Nilüfer Türksoy.
URI: http://hdl.handle.net/11129/6326
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Bekirogluhatice.pdfTez, Master 1.76 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback