|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/634
|
Title: | English-medium Instruction in Higher Education: A Case Study in a Turkish University Context |
Authors: | Arkın, İsmail Erkan |
Keywords: | English Language Teaching (ELT) English Language - Study and Teaching (Higher) - Disciplinary Learning Language and Education English Medium Instruction (EMI) - Content and Language Integrated Learning (CLIL) - Disciplinary Learning in Higher Education - Lecture Analysis - In-Depth Interviews |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) |
Citation: | Arkin, Ismail Erkan. (2013). English-medium Instruction in Higher Education: A Case Study in a Turkish University Context. Thesis (Ph.D.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | ABSTRACT: This study investigated, through an exploratory case study, the impact of Englishmedium instruction on disciplinary learning in Turkish university context, with specific reference to North Cyprus. A survey given out to undergraduate university students studying at an English-medium university showed that while Englishmedium instruction (EMI) is perceived as necessary for professional and academic career prospects, the process of disciplinary learning is perceived to be negatively affected due to limited language skills of students. The study then decided to further investigate the issue in more depth and conducted two case studies which included videotaped classroom observations and follow up interviews with participating students using stimulated recall, and administration of parallel tests in English and Turkish. The results of the first case study revealed despite the efforts of the content instructor such as reduced speech rate and higher use of content redundancy, the students still had problems following the lecture and comprehending the content. The findings gathered from the second case study revealed a significant disadvantage when the students answered a parallel set of questions in English. Based on the findings, the study proposes both practical and theoretical implications, with the latter calling for a shift from English-medium instruction to content and language integrated learning (CLIL). Keywords: English-medium Instruction (EMI), Content and Language Integrated Learning (CLIL), disciplinary learning in higher education, lecture analysis, in-depth Interviews.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ÖZ: Bu çalışma, KKTC yükseköğretim bağlamında İngiliz dilinde öğretimin ders içeriği öğrenimi üzerine etkilerini incelemektedir. Lisans düzeyinde öğrenim gören üniversite öğrencilerine dağıtılan anketin sonuçlarına göre katılımcılar İngilizce öğretimin mesleki ve akademik gelişimlerinde ve ilerlemelerinde önemli olduğunu vurgulamış, ancak sınırlı ve yetersiz dil becerileri nedeniyle İngiliz dilinde öğretimin dersleri anlamada olumsuz etkileri olduğunu ifade etmişlerdir. Bu bulgular ışığında İngilizce ve Türkçe gerçekleştirilen paralel derslerin gözlemlenmesi, öğrenci görüşmeleri, ve İngilizce ve Türkçe dillerinde gerçekleştirilen paralel sınavlardan elde edilen verilerin değerlendirildiği iki ayrı durum çalışması gerçekleştirilmiştir. İlk çalışmadan elde edilen verilere göre, ders öğretmeninin İngilizce derslerde dersi daha yavaş bir hızda anlatmasına ve sık tekrarlarına rağmen öğrenciler dersi takip
etmede ve konuları anlamada ciddi sorunlar yaşamışlardır. İkinci durum çalışmasından elde edilen veriler göre ise, öğrenciler yalnızca rakamları değiştirilmiş aynı soruların İngilizcesinde, Türkçe sınava kıyasla, dilsel kaynaklı sınırlamalar nedeniyle çok daha az soruyu doğru yanıtlayabilmişlerdir. Bu çalışmalardan elde edilen sonuçlar ışığında uygulamaya dayalı ve kuramsal çıkarım ve önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: İngiliz Dilinde Öğretim (İDÖ), Dil ve İçeriğin Birlikte Öğrenimi (DİBÖ), yüksek öğrenimde alan bilgisi edinimi, ders gözlemleri, derinlemesine mülakat. |
Description: | Doctor of Philosophy in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2013. Supervisor: Prof. Dr. Necdet Osam. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/634 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|