|
EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6341
|
Title: | KKTC’de Hızlı Gıda (Fast-Food) Üzerine Tüketici Algısının Değerlendirilmesi: Mağusa Örneği |
Authors: | Altun, Özlem (Tez Danışmanı) Arkar, Eruz Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi |
Keywords: | Turizm Fakültesi Hızlı Gıda (Fast Food)--Gazimağusa--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Mutfak--Yemekler--Gazimağusa--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Fast Food Tüketimi--Beslenme Gıda, Beslenme, Fast Food, Tüketici Algısı, Üniversite Öğrencisi, KKTC |
Issue Date: | Feb-2024 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Arkar, Eruz. (2024).KKTC’de Hızlı Gıda (Fast-Food) Üzerine Tüketici Algısının Değerlendirilmesi: Mağusa Örneği. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Turizm Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | ÖZ:
Bu çalışmanın hazırlanmasının amacı, KKTC’de yaşayan üniversitede okuyan
öğrencilerinin hızlı gıda olarak bilinen fast-food ürünlerine karşı algı düzeylerini
belirlemektir. Araştırmaya toplamda 302 üniversite öğrencisi gönüllü olarak
katılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak, nicel araştırma yöntemi olan anket tercih
edilmiştir. Anket formunda öğrencilerin fast food tüketimi, fast food tüketim
nedenleri, gıda güvenliği, fast food satın almada etkilenen araçlar, fast food tüketimi
ile ilgili tüketici algıları ve demografik özellikler sorgulanmıştır. Araştırmaya katılan
bireylerin %68,87’sinin lezzetli olması nedeni ile, %35,10’unun yemek yapmaktan
kaçınmak için, %28,48’inin doyurucu olması nedeni ile, %26,82’sinin çeşidin çok
olması nedeni ile, %19,21’inin alışkanlık nedeni ile, %8,28’inin fiyatlarının uygun
olması nedeni ile fast food tükettiği belirlenmiştir. The purpose of this study is to determine the perception levels of university
students living in the TRNC towards fast-food products. A total of 302 university
students volunteered to participate in the research. The data collection method chosen
was a quantitative research method, using a survey. The survey included questions
about students' fast-food consumption, reasons for consuming fast food, food safety,
factors influencing fast-food purchasing decisions, consumer perceptions related to
fast-food consumption, and demographic characteristics. It was determined that
68.87% of the participants consumed fast food because of its taste, 35.10% to avoid
cooking, 28.48% because it is filling, 26.82% because of the variety, 19.21% out of
habit, and 8.28% because of the affordable prices. |
Description: | Gastronomi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2024. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Özlem Altun. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6341 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Tourism
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|