DSpace
 

EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/6341

Title: KKTC’de Hızlı Gıda (Fast-Food) Üzerine Tüketici Algısının Değerlendirilmesi: Mağusa Örneği
Authors: Altun, Özlem (Tez Danışmanı)
Arkar, Eruz
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi
Keywords: Turizm Fakültesi
Hızlı Gıda (Fast Food)--Gazimağusa--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-)
Mutfak--Yemekler--Gazimağusa--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-)
Fast Food Tüketimi--Beslenme
Gıda, Beslenme, Fast Food, Tüketici Algısı, Üniversite Öğrencisi, KKTC
Issue Date: Feb-2024
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Arkar, Eruz. (2024).KKTC’de Hızlı Gıda (Fast-Food) Üzerine Tüketici Algısının Değerlendirilmesi: Mağusa Örneği. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Turizm Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: ÖZ: Bu çalışmanın hazırlanmasının amacı, KKTC’de yaşayan üniversitede okuyan öğrencilerinin hızlı gıda olarak bilinen fast-food ürünlerine karşı algı düzeylerini belirlemektir. Araştırmaya toplamda 302 üniversite öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak, nicel araştırma yöntemi olan anket tercih edilmiştir. Anket formunda öğrencilerin fast food tüketimi, fast food tüketim nedenleri, gıda güvenliği, fast food satın almada etkilenen araçlar, fast food tüketimi ile ilgili tüketici algıları ve demografik özellikler sorgulanmıştır. Araştırmaya katılan bireylerin %68,87’sinin lezzetli olması nedeni ile, %35,10’unun yemek yapmaktan kaçınmak için, %28,48’inin doyurucu olması nedeni ile, %26,82’sinin çeşidin çok olması nedeni ile, %19,21’inin alışkanlık nedeni ile, %8,28’inin fiyatlarının uygun olması nedeni ile fast food tükettiği belirlenmiştir.
The purpose of this study is to determine the perception levels of university students living in the TRNC towards fast-food products. A total of 302 university students volunteered to participate in the research. The data collection method chosen was a quantitative research method, using a survey. The survey included questions about students' fast-food consumption, reasons for consuming fast food, food safety, factors influencing fast-food purchasing decisions, consumer perceptions related to fast-food consumption, and demographic characteristics. It was determined that 68.87% of the participants consumed fast food because of its taste, 35.10% to avoid cooking, 28.48% because it is filling, 26.82% because of the variety, 19.21% out of habit, and 8.28% because of the affordable prices.
Description: Gastronomi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2024. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Özlem Altun.
URI: http://hdl.handle.net/11129/6341
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Tourism

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ArkarEruz-Master.pdfTez, Master1.49 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback