|
EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6343
|
Title: | The Use of Storytelling as a Tool of Persuasion |
Authors: | Gümüş, Agah (Supervisor) Kreidie, Ahmad |
Keywords: | Communication and Media Studies Department Social media--Communication Storytelling, Persuasion, Communication |
Issue Date: | Jan-2024 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Kreidie, Ahmad. (2024). The Use of Storytelling as a Tool of Persuasion. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | Storytelling has always been recognized as a powerful tool for communication and
persuasion (Oatley, 2011). It can basically change the idea or the point of view of the
person easily because of the relating he does with his situation. In this thesis, the ways
in which narrative can be used to influence belief and behavior will be explored.
Drawing upon research from fields such as psychology, sociology, and communication
(Ryan, 2013), various mechanisms through which storytelling can persuade will be
examined, such as evoking emotions (Kahneman, 2011), creating a sense of
connection and identification with characters (Brewer & Treyens, 1981), and
activating mental models and schemes (Green & Brock, 2000). The cultural and
historical contexts in which storytelling has been used for persuasion (McAdams,
2006), and to see how the medium of storytelling can affect its persuasive power will
be considered. Storytelling as a tool for persuasion is a study that examines the role of storytelling to change beliefs and influence behavior. In this research, the main goal is to show how
powerful storytelling is, and the way it will be shown will be collecting many different
references from other researches to back up this research, and also a questionnaire will
be distributed to various age groups of 18 and above in order to help collect the best
information possible for the help of this research.It was found that most people, even though they have different perspectives and
mindsets, it shows that, most of them agrees that storytelling can be a major tool to
persuade people when used in the correct way. ÖZ:
Hikaye anlatımı her zaman iletişim ve ikna için güçlü bir araç olarak kabul edilmiştir
(Oatley, 2011). Kişinin durumuyla kurduğu ilişki nedeniyle temelde fikrini veya bakış
açısını kolayca değiştirebilir. Bu tezde anlatının inanç ve davranışı etkilemek için nasıl
kullanılabileceği araştırılacaktır. Psikoloji, sosyoloji ve iletişim (Ryan, 2013) gibi
alanlardaki araştırmalardan yararlanılarak, duyguları uyandırma (Kahneman, 2011),
karakterlerle bağ kurma ve özdeşleşme duygusu yaratma (Kahneman, 2011) gibi
hikâye anlatıcılığının ikna edebileceği çeşitli mekanizmalar incelenecektir. Brewer &
Treyens, 1981) ve zihinsel modelleri ve şemaları harekete geçirme (Green & Brock,
2000). Hikaye anlatımının ikna için kullanıldığı kültürel ve tarihsel bağlamlar
(McAdams, 2006) ve hikaye anlatma ortamının ikna edici gücünü nasıl
etkileyebileceğini görmek için dikkate alınacaktır.
Bir ikna aracı olarak hikaye anlatımı, hikaye anlatımının inançları değiştirme ve
davranışları etkilemedeki rolünü inceleyen bir çalışmadır. Bu araştırmada asıl amaç
hikaye anlatıcılığının ne kadar güçlü olduğunu göstermek olup, gösterilme şekli bu
araştırmayı destekleyecek şekilde diğer araştırmalardan birçok farklı referans
toplanacak ve ayrıca 18 yaş üstü çeşitli yaş gruplarına anket dağıtılacaktır. ve daha
fazlası, bu araştırmaya yardımcı olmak için mümkün olan en iyi bilgilerin
toplanmasına yardımcı olmak için.Çoğu insanın, farklı bakış açıları ve zihniyetleri olmasına rağmen, hikaye
anlatıcılığının doğru şekilde kullanıldığında insanları ikna etmek için önemli bir araç
olabileceği konusunda hemfikir olduğu ortaya çıktı. |
Description: | Master of Arts in Communication and Media Studies. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication And Media Studies, 2024. Supervisor: Prof. Dr. Agah Gümüş. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6343 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|