DSpace
 

EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/6343

Title: The Use of Storytelling as a Tool of Persuasion
Authors: Gümüş, Agah (Supervisor)
Kreidie, Ahmad
Keywords: Communication and Media Studies Department
Social media--Communication
Storytelling, Persuasion, Communication
Issue Date: Jan-2024
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Kreidie, Ahmad. (2024). The Use of Storytelling as a Tool of Persuasion. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Storytelling has always been recognized as a powerful tool for communication and persuasion (Oatley, 2011). It can basically change the idea or the point of view of the person easily because of the relating he does with his situation. In this thesis, the ways in which narrative can be used to influence belief and behavior will be explored. Drawing upon research from fields such as psychology, sociology, and communication (Ryan, 2013), various mechanisms through which storytelling can persuade will be examined, such as evoking emotions (Kahneman, 2011), creating a sense of connection and identification with characters (Brewer & Treyens, 1981), and activating mental models and schemes (Green & Brock, 2000). The cultural and historical contexts in which storytelling has been used for persuasion (McAdams, 2006), and to see how the medium of storytelling can affect its persuasive power will be considered. Storytelling as a tool for persuasion is a study that examines the role of storytelling to change beliefs and influence behavior. In this research, the main goal is to show how powerful storytelling is, and the way it will be shown will be collecting many different references from other researches to back up this research, and also a questionnaire will be distributed to various age groups of 18 and above in order to help collect the best information possible for the help of this research.It was found that most people, even though they have different perspectives and mindsets, it shows that, most of them agrees that storytelling can be a major tool to persuade people when used in the correct way.
ÖZ: Hikaye anlatımı her zaman iletişim ve ikna için güçlü bir araç olarak kabul edilmiştir (Oatley, 2011). Kişinin durumuyla kurduğu ilişki nedeniyle temelde fikrini veya bakış açısını kolayca değiştirebilir. Bu tezde anlatının inanç ve davranışı etkilemek için nasıl kullanılabileceği araştırılacaktır. Psikoloji, sosyoloji ve iletişim (Ryan, 2013) gibi alanlardaki araştırmalardan yararlanılarak, duyguları uyandırma (Kahneman, 2011), karakterlerle bağ kurma ve özdeşleşme duygusu yaratma (Kahneman, 2011) gibi hikâye anlatıcılığının ikna edebileceği çeşitli mekanizmalar incelenecektir. Brewer & Treyens, 1981) ve zihinsel modelleri ve şemaları harekete geçirme (Green & Brock, 2000). Hikaye anlatımının ikna için kullanıldığı kültürel ve tarihsel bağlamlar (McAdams, 2006) ve hikaye anlatma ortamının ikna edici gücünü nasıl etkileyebileceğini görmek için dikkate alınacaktır. Bir ikna aracı olarak hikaye anlatımı, hikaye anlatımının inançları değiştirme ve davranışları etkilemedeki rolünü inceleyen bir çalışmadır. Bu araştırmada asıl amaç hikaye anlatıcılığının ne kadar güçlü olduğunu göstermek olup, gösterilme şekli bu araştırmayı destekleyecek şekilde diğer araştırmalardan birçok farklı referans toplanacak ve ayrıca 18 yaş üstü çeşitli yaş gruplarına anket dağıtılacaktır. ve daha fazlası, bu araştırmaya yardımcı olmak için mümkün olan en iyi bilgilerin toplanmasına yardımcı olmak için.Çoğu insanın, farklı bakış açıları ve zihniyetleri olmasına rağmen, hikaye anlatıcılığının doğru şekilde kullanıldığında insanları ikna etmek için önemli bir araç olabileceği konusunda hemfikir olduğu ortaya çıktı.
Description: Master of Arts in Communication and Media Studies. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication And Media Studies, 2024. Supervisor: Prof. Dr. Agah Gümüş.
URI: http://hdl.handle.net/11129/6343
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
KreidieAhmad-Master.pdfThesis, Master851.2 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback