|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6351
|
Title: | Pandemi Eğitim Dönemlerinde Öğretmen Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanımının Öz Yeterlilikleri ile Akademik Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişki |
Authors: | Sonyel, Bengi (Tez Danışmanı) Arslan, Volkan Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
Keywords: | Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Eğitsel İnternet, Öğretmen Adayları, Öz-yeterlik |
Issue Date: | Aug-2023 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Arslan, Volkan. (2023). Pandemi Eğitim Dönemlerinde Öğretmen Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanımının Öz Yeterlilikleri ile Akademik Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişki. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | ÖZ:
Bu araştırmanın amacı eğitsel internet kullanımı öz-yeterliklerinin akademik
öz-yeterlikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modeline
göre tasarlanmıştır. Araştırma örneklemi 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Doğu
Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim öğretmekte olan 4.Sınıf öğretmen
adaylarından oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında Eğitsel İnternet
Kullanımı Öz-yeterlik Ölçeği ve Akademik Öz-yeterlik ölçeğinden yararlanılmıştır.
Cinsiyet, okudukları bölüm ve akademik not ortalaması değişkenlerine göre analiz
edilmiştir. Verilerin analizinde, Kolmogorov-Smirnov testi, Mann Whitney U testi,
Kruskall Wallis testi, Tek yönlü (ANOVA) varyans analizi, Gruplar arası farkın
tespitine yönelik yapılan post hoc testlerinden Tukey testi ve Bağımsız gruplar t-testi
testi, Pearson Korelasyon Testi Sonuçları kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda
katılımcıların eğitsel internet kullanımı öz-yeterlikleri ile akademik öz yeterliliklerinin
yüksek düzeyde olduğunu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının eğitsel internet
kullanımına yönelik öz-yeterlik bölümlerine göre ve akademik not ortalamalarına göre
ilişki olmadığı, cinsiyetlerine göre anlamlı ilişki gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmen
adaylarının akademik öz-yeterlikleri cinsiyetlerine ve bölümlerine göre ilişki
göstermediği, akademik not ortalamalarına göre ilişki gösterdiği belirlenmiştir. Eğitsel
İnternet Öz-yeterlilik ve Akademik Öz-yeterlilik arasında zayıf düzeyde pozitif yönde
anlamlı ilişki tespit edilmiştir. The aim of this research is to determine the relationship between educational
internet use self-efficacy and academic self-efficacy. The research was designed
according to the relational screening model. The research sample consists of 4th grade
teacher candidates teaching at the Eastern Mediterranean University Faculty of
Education in the 2022-2023 academic year. The Educational Internet Use SelfEfficacy Scale and Academic Self-Efficacy Scale were used to collect the data of the
study. It was analyzed according to the variables of gender, department and academic
grade point average. In the analysis of the data, Kolmogorov-Smirnov test, Mann
Whitney U test, Kruskall Wallis test, One-way (ANOVA) analysis of variance, Tukey
test and Independent groups t-test, Pearson Correlation Test Results were used. As a
result of this research, it was determined that the participants' educational internet use
self-efficacy and academic self-efficacy were at high levels. It was determined that
there was no relationship between teacher candidates' educational internet use
according to their self-efficacy sections and academic grade averages, but there was a
significant relationship according to their gender. It was determined that the academic
self-efficacy of teacher candidates did not show a relationship according to their
gender and departments, but according to their academic grade averages. A weak
positive and significant relationship was found between Educational Internet Selfefficacy and Academic Self-efficacy. |
Description: | Eğitim Programları ve Öğretim - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2023. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Bengi Sonyel |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6351 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|