DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/6351

Title: Pandemi Eğitim Dönemlerinde Öğretmen Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanımının Öz Yeterlilikleri ile Akademik Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişki
Authors: Sonyel, Bengi (Tez Danışmanı)
Arslan, Volkan
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Keywords: Eğitim Fakültesi
Eğitim Programları ve Öğretim
Eğitsel İnternet, Öğretmen Adayları, Öz-yeterlik
Issue Date: Aug-2023
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Arslan, Volkan. (2023). Pandemi Eğitim Dönemlerinde Öğretmen Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanımının Öz Yeterlilikleri ile Akademik Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişki. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: ÖZ: Bu araştırmanın amacı eğitsel internet kullanımı öz-yeterliklerinin akademik öz-yeterlikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırma örneklemi 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim öğretmekte olan 4.Sınıf öğretmen adaylarından oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında Eğitsel İnternet Kullanımı Öz-yeterlik Ölçeği ve Akademik Öz-yeterlik ölçeğinden yararlanılmıştır. Cinsiyet, okudukları bölüm ve akademik not ortalaması değişkenlerine göre analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, Kolmogorov-Smirnov testi, Mann Whitney U testi, Kruskall Wallis testi, Tek yönlü (ANOVA) varyans analizi, Gruplar arası farkın tespitine yönelik yapılan post hoc testlerinden Tukey testi ve Bağımsız gruplar t-testi testi, Pearson Korelasyon Testi Sonuçları kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda katılımcıların eğitsel internet kullanımı öz-yeterlikleri ile akademik öz yeterliliklerinin yüksek düzeyde olduğunu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz-yeterlik bölümlerine göre ve akademik not ortalamalarına göre ilişki olmadığı, cinsiyetlerine göre anlamlı ilişki gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlikleri cinsiyetlerine ve bölümlerine göre ilişki göstermediği, akademik not ortalamalarına göre ilişki gösterdiği belirlenmiştir. Eğitsel İnternet Öz-yeterlilik ve Akademik Öz-yeterlilik arasında zayıf düzeyde pozitif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir.
The aim of this research is to determine the relationship between educational internet use self-efficacy and academic self-efficacy. The research was designed according to the relational screening model. The research sample consists of 4th grade teacher candidates teaching at the Eastern Mediterranean University Faculty of Education in the 2022-2023 academic year. The Educational Internet Use SelfEfficacy Scale and Academic Self-Efficacy Scale were used to collect the data of the study. It was analyzed according to the variables of gender, department and academic grade point average. In the analysis of the data, Kolmogorov-Smirnov test, Mann Whitney U test, Kruskall Wallis test, One-way (ANOVA) analysis of variance, Tukey test and Independent groups t-test, Pearson Correlation Test Results were used. As a result of this research, it was determined that the participants' educational internet use self-efficacy and academic self-efficacy were at high levels. It was determined that there was no relationship between teacher candidates' educational internet use according to their self-efficacy sections and academic grade averages, but there was a significant relationship according to their gender. It was determined that the academic self-efficacy of teacher candidates did not show a relationship according to their gender and departments, but according to their academic grade averages. A weak positive and significant relationship was found between Educational Internet Selfefficacy and Academic Self-efficacy.
Description: Eğitim Programları ve Öğretim - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2023. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Bengi Sonyel
URI: http://hdl.handle.net/11129/6351
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ArslanVolkan-Master.pdfTez, Master1.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback