DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/6438

Title: Influence of Customer Loyalty on Digital Marketing Strategies: Case of Millennials’
Authors: Tümer, Mustafa (Supervisor)
Allami, Hiba El
Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration
Keywords: Thesis Tez
Business Administration Department
Marketing Management
Customer loyalty--Marketing
Commercial products--Online Marketing--Strategies
Internet marketing--Electronic commerce--Digital Marketing--Customer Loyalty
Online marketing--Management
Digital Marketing
Millennials
Customer Loyalty
Compatibility
Innovativeness
Subjective Norms
Ease of Use
Usefulness
Trust
Issue Date: Aug-2021
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Allami, Hiba El. (2021). Influence of Customer Loyalty on Digital Marketing Strategies: Case of Millennials’. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Digital marketing has helped companies acquire new customers all over the world, mainly those in generation Y, market and advertise their products. Millennials, consisting of high purchasing power, can access the digital world on a daily basis and purchase from different websites and brands, that’s why marketers ‘main objective is to make them loyal as they are the most powerful digital actors. This study will help figuring out how digital marketing strategies can be used to increase the loyalty among the millennial customers by examining the indirect impact of perceived compatibility, perceived usefulness, perceived ease of use, innovativeness, subjective norms and trust. These five independent variables will be used to predict one dependent variable i.e., e-loyalty. Data has been gathered at universities and high schools all over the island: The survey was conducted through the use of a questionnaire administered amongst 203respondents. A convenience sampling approach was utilized in data collection process. A path analysis using PLS-SEM was conducted to test the proposed hypotheses. The results of the analysis showed that all the hypotheses (14 out of 14) were accepted.
ÖZ : Dijital pazarlama, şirketlerin tüm dünyada, özellikle de Y kuşağındakiler olmak üzere, yeni müşteriler edinmelerine, ürünlerini pazarlamalarına ve reklamlarını yapmalarına yardımcı oldu. Satın alma gücü yüksek olan Millennials, dijital dünyaya günlük olarak erişebilir ve farklı web sitelerinden ve markalardan satın alabilir, bu nedenle pazarlamacıların temel amacı, en güçlü dijital aktörler oldukları için onları sadık kılmaktır. Bu çalışma, algılanan uyumluluk, algılanan kullanışlılık, algılanan kullanım kolaylığı, yenilikçilik, öznel normlar ve güvenin dolaylı etkisini inceleyerek, Y kuşağı müşterileri arasındaki sadakati artırmak için dijital pazarlama stratejilerinin nasıl kullanılabileceğini anlamaya yardımcı olacaktır. Bu beş bağımsız değişken, bir bağımlı değişkeni, yani e-sadakati tahmin etmek için kullanılacaktır. Veriler adanın her yerindeki üniversitelerde ve liselerde toplanmıştır: Anket, 203 katılımcı arasında uygulanan bir anket kullanılarak yapılmıştır. Veri toplama sürecinde kolayda örnekleme yaklaşımı kullanılmıştır. Önerilen hipotezleri test etmek için PLS-SEM kullanan bir yol analizi yapılmıştır. Analiz sonuçları, tüm hipotezlerin (14'ten 14'ünün) kabul edildiğini göstermiştir.
Description: Master of Arts in Marketing Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer.
URI: http://hdl.handle.net/11129/6438
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Allamihiba.pdfThesis, Master1.67 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback