|
EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6438
|
Title: | Influence of Customer Loyalty on Digital Marketing Strategies: Case of Millennials’ |
Authors: | Tümer, Mustafa (Supervisor) Allami, Hiba El Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration |
Keywords: | Thesis Tez Business Administration Department Marketing Management Customer loyalty--Marketing Commercial products--Online Marketing--Strategies Internet marketing--Electronic commerce--Digital Marketing--Customer Loyalty Online marketing--Management Digital Marketing Millennials Customer Loyalty Compatibility Innovativeness Subjective Norms Ease of Use Usefulness Trust |
Issue Date: | Aug-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Allami, Hiba El. (2021). Influence of Customer Loyalty on Digital Marketing Strategies: Case of Millennials’. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | Digital marketing has helped companies acquire new customers all over the world,
mainly those in generation Y, market and advertise their products. Millennials,
consisting of high purchasing power, can access the digital world on a daily basis and
purchase from different websites and brands, that’s why marketers ‘main objective is
to make them loyal as they are the most powerful digital actors. This study will help
figuring out how digital marketing strategies can be used to increase the loyalty
among the millennial customers by examining the indirect impact of perceived
compatibility, perceived usefulness, perceived ease of use, innovativeness, subjective
norms and trust. These five independent variables will be used to predict one
dependent variable i.e., e-loyalty. Data has been gathered at universities and high
schools all over the island: The survey was conducted through the use of a
questionnaire administered amongst 203respondents. A convenience sampling
approach was utilized in data collection process.
A path analysis using PLS-SEM was conducted to test the proposed hypotheses. The
results of the analysis showed that all the hypotheses (14 out of 14) were accepted. ÖZ :
Dijital pazarlama, şirketlerin tüm dünyada, özellikle de Y kuşağındakiler olmak
üzere, yeni müşteriler edinmelerine, ürünlerini pazarlamalarına ve reklamlarını
yapmalarına yardımcı oldu. Satın alma gücü yüksek olan Millennials, dijital dünyaya
günlük olarak erişebilir ve farklı web sitelerinden ve markalardan satın alabilir, bu
nedenle pazarlamacıların temel amacı, en güçlü dijital aktörler oldukları için onları
sadık kılmaktır. Bu çalışma, algılanan uyumluluk, algılanan kullanışlılık, algılanan
kullanım kolaylığı, yenilikçilik, öznel normlar ve güvenin dolaylı etkisini
inceleyerek, Y kuşağı müşterileri arasındaki sadakati artırmak için dijital pazarlama
stratejilerinin nasıl kullanılabileceğini anlamaya yardımcı olacaktır. Bu beş bağımsız
değişken, bir bağımlı değişkeni, yani e-sadakati tahmin etmek için kullanılacaktır.
Veriler adanın her yerindeki üniversitelerde ve liselerde toplanmıştır: Anket, 203
katılımcı arasında uygulanan bir anket kullanılarak yapılmıştır. Veri toplama
sürecinde kolayda örnekleme yaklaşımı kullanılmıştır.
Önerilen hipotezleri test etmek için PLS-SEM kullanan bir yol analizi yapılmıştır.
Analiz sonuçları, tüm hipotezlerin (14'ten 14'ünün) kabul edildiğini göstermiştir. |
Description: | Master of Arts in Marketing Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/6438 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|