|
|
EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6479
|
| Title: | Wine Tourism Development in a Mediterranean Destination: Perspectives and Experiences from Cyprus, Italy, Turkey and France |
| Authors: | Öztüren, Ali Tilki, Cem Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism |
| Keywords: | Thesis Tez Tourism Faculty Wine Tourism--Cyprus--Italy--Turkey--France Wine industry--Tourism--Mediterranean Destination Wine Tourism--Marketing Wine and wine making--Tourism Hospitality Industry--Services and specific products--Wine Wine Tourism Wine Cellar-door experience Sustainable wine tourism |
| Issue Date: | Sep-2022 |
| Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
| Citation: | Tilki, Cem. (2022). Wine Tourism Development in a Mediterranean Destination: Perspectives and Experiences from Cyprus, Italy, Turkey and France. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. |
| Abstract: | Mediterranean countries have long been associated with wine production. However,
only recently, as regions come to face the implications of global rural restructuring,
have wine and tourism been utilized for regional development. This article provides
an information of the concept of wine tourism development and its current situation in
the Mediterranean. The study examines the relationship opportunities, benefits and the
challenges between wineries and tourism and hospitality sector. In the meantime, this
research is to critically learn interior and exterior obstacles and challenges from the
winery perspectives and learning their regional features and winery assets that
contributes in involving in wine tourism and enhancing cellar-door experiences.
In general, this study addressing (1) to investigate the challenges and the scope of
being involved in tourism and hospitality sector and the level of benefits to the winery,
(2) to gather information on how regional heritage - historical, cultural, traditional,
geographical – associated and incorporated by the wineries, (3) to examine the how
effective are authenticity and key features of the stories that are associated with
regional heritage, winery family background and wine production in cellar-door
experiences, (4) to explore what sustainable practices adopted and undertaken and how
they are effecting the value chain of the winery, (5) to find out the level of relevancy
of the region for wine tourism and the challenges the wineries are encountering. ÖZ:
Akdeniz ülkeleri uzun zamandır şarap üretimi ile ilişkilendirilmiştir. Ancak, son
zamanlarda, bölgeler yeniden küresel kırsal yapılanmanın etkileriyle yüzleşmeye
başladıkça, bölgesel kalkınma için şarap ve turizmden yararlanıldı. Bu makale, şarap
turizmi kavramının gelişimi ve Akdeniz'deki mevcut durumu hakkında bilgi
vermektedir. Çalışma, şarap imalathaneleri ile turizm ve konaklama sektörü arasındaki
ilişki fırsatlarını, faydalarını ve zorlukları incelemektedir. Bu arada, bu araştırma,
şarapçılık perspektiflerinden iç ve dış engelleri ve zorlukları eleştirel bir şekilde
öğrenmek ve şarap turizmine dahil olmaya ve mahzen-kapı deneyimlerini geliştirmeye
katkıda bulunan bölgesel özelliklerini ve şaraphane varlıklarını öğrenmektir.
Genel olarak, bu çalışma (1) turizm ve konaklama sektöründe yer almanın zorluklarını
ve kapsamını ve şaraphaneye fayda düzeyini araştırmayı, (2) bölgesel mirasın - tarihi,
kültürel, geleneksel, coğrafi – şarap imalathaneleri tarafından ilişkilendirilmiş ve dahil
edilmiş, (3) mahzen kapısı deneyimlerinde bölgesel miras, şaraphane aile geçmişi ve
şarap üretimi ile ilişkili hikayelerin özgünlüğünün ve temel özelliklerinin ne kadar
etkili olduğunu incelemek, (4) benimsenen ve üstlenilen sürdürülebilir uygulamalar ve
bunların şaraphanenin değer zincirini nasıl etkilediği, (5) bölgenin şarap turizmi ile
alaka düzeyini ve şarap imalathanelerinin karşılaştığı zorlukları bulmak. |
| Description: | Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2022. Supervisor: Prof. Dr. Ali Öztüren. |
| URI: | http://hdl.handle.net/11129/6479 |
| Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Tourism
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|