|
|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/6527
|
| Title: | Lise Öğrencilerinin Siber Aylaklık ve Akademik Erteleme Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
| Authors: | Akıntuğ, Yeliz (Tez-Danışmanı) Besim, Türkoğlu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
| Keywords: | Thesis Tez |
| Issue Date: | Sep-2022 |
| Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
| Citation: | Türkoğlu, Besim. (2022). Lise Öğrencilerinin Siber Aylaklık ve Akademik Erteleme Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
| Abstract: | ÖZ:
Bu araştırmanın temel amacı lise öğrencilerinin siber aylaklık etkinlikleri ile
akademik erteleme eğilimlerinin; cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, internette geçirilen süre,
anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenleri bakımından istatistiksel
olarak anlamlı düzeyde bir farklılık gösterip göstermediğinin yanı sıra siber aylaklık
etkinlikleri ile akademik erteleme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma betimsel
(tarama) araştırma yöntemi ile tasarlanmıştır. Araştırmanın grubunu 2021-2022
eğitim-öğretim döneminde Hatay’ın Dörtyol ilçesine bağlı, Süleyman Demirel lisesi
ve Özel Final Anadolu lisesinde öğrenim gören toplamda 268 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi oluşturulurken “Basit Rastgele Örneklem”
yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada“Kişisel Bilgi Formu”, “Siber Aylaklık Etkinlikleri
Ölçeği” ve “Akademik Erteleme Eğilimi Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel
analizleri Verilerin istatistiksel analizleri SPSS 21 istatistik programı kullanılarak
gerçekleştirilmiştir. İlk olarak verilerin normal dağılım varsayımını karşılayıp
karşılamadığı çeşitli yöntemlerle tespit edilmiştir. Normal dağılıma uygun bir
şekilde; “Bağımsız Örneklemler İçin t Testi”, “Tek Yönlü Varyans Analizi
(ANOVA)” ve “Pearson Çarpım Moment Korelasyon Katsayı Testi” kullanılarak
veriler analiz edilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulgular ise şöyledir; lise
öğrencilerinin siber aylaklık etkinlikleri ölçeğinden aldıkları puanlar, siber aylaklık
etkinlikleri ölçeğinin alt boyutlarından aldıkları puanlar ve akademik erteleme
eğilimi ölçeğinden aldıkları puanlar; cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi
ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır,
Ancak aynı ölçeklerden alınan puanların, internette geçirilen süre değişkenine göre
anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Bunların yanı sıra; siber aylaklık
etkinlikleri/alt boyutları ile akademik erteleme eğilimi arasında pozitif yönlü anlalı
ilişkilerin olduğuda bulunan bulgular arasındadır. Son olarak bulunan bu sonuçlar
ilgili alan yazın desteğiyle ele alınmıştır. The main purpose of this research is to determine the cyberloafing activities
of high school students and their academic procrastination tendencies; The aim of
this study is to examine the relationship between cyberloafing activities and
academic procrastination, as well as whether there is a statistically significant
difference in terms of gender, age, grade level, time spent on the internet, mother's
education level and father's education level variables. The research was designed
with descriptive (screening) research method. The group of the research consists of
268 students in total studying at Süleyman Demirel High School and Private Final
Anatolian High School in Dörtyol district of Hatay in the 2021-2022 academic year.
The "Simple Random Sampling" method was used while creating the research
sample. "Personal Information Form", which was created by the researcher, “Cyber
Loafing Activities Scale” and “Academic Procrastination Tendency Scale” were used
as data collection tools in the research. Statistical analyzes of the data Statistical
analyzes of the data were performed using the SPSS 21 statistical program. First, it
was determined by various methods whether the data met the assumption of normal
distribution.In accordance with the normal distribution; Data were analyzed by using
“T-Test for Independent Samples”, “One-Way Analysis of Variance (ANOVA)” and
“Pearson Product Moment Correlation Coefficient Test”. The findings obtained as a
result of the analysis are as follows; the scores of high school students from the
cyberloafing activities scale, the scores they got from the sub-dimensions of the
cyberloafing activities scale, and the scores they got from the academic
procrastination tendency scale; does not differ significantly according to gender, age,
grade level, mother's education level and father's education level variables. However,
it was observed that the scores obtained from the same scales differed significantly
according to the variable of time spent on the Internet. Besides these; It is among the
findings that there are positive significant relationships between cyberloafing
activities/sub-dimensions and academic procrastination. Finally, these findings were
discussed with the support of the relevant literature. |
| Description: | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2022. Tez Danışmanı:Doç. Dr. Yeliz Akıntuğ |
| URI: | http://hdl.handle.net/11129/6527 |
| Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|