DSpace
 

EMU I-REP >
02 Faculty of Engineering >
Department of Civil Engineering >
Theses (Master's and Ph.D) – Civil Engineering >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/689

Title: Design and Testing of Fiber Reinforced Self Compacting Concrete
Authors: Alyousif, Ahmed
Keywords: Civil Engineering
Fiber - Reinforced Concrete
Fiber Reinforced Self - Compacting Concrete - J-Ring - T50 - Impact Energy - Surface Abrasion
Issue Date: 2010
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU)
Citation: Alyousif, Ahmed. (2010). Design and Testing of Fiber Reinforced Self Compacting Concrete. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Civil Engineering, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: ABSTRACT: Many countries are producing self-compacting concrete (SCC) that has many advantages compared to conventional concrete. To improve tensile strength of concrete and produce fiber reinforced concrete (FRC), steel fibers are added. Although FRC is being produced in N. Cyprus for a long time, SCC is a new product for the construction industry. Therefore, combination of SCC and FRC would bring many benefits. This study was composed of three parts. The first part was based on the design of SCC and FR-SCC with locally available materials of N. Cyprus in addition to chemical additives. The second part was based on studying the effects of using different percentages of steel fibers on SCC by testing the fresh properties of SCC and FR-SCC matrix such as slump flow, J-ring L-box, V-funnel and column segregation. The third part was dealing with the comparison of hardened properties of SCC and FR-SCC mixes such as compressive strength, splitting tensile strength, flexural strength, impact energy, surface abrasion resistance, and depth of water penetration, density, absorption, voids content, chloride ion permeability and ultrasonic pulse velocity tests. The results have shown that the addition of fibers improves the compressive strength, splitting tensile strength, impact energy, and depending on the w/c ratio and admixture content better workability can be obtained for FR-SCC. Keywords: Fiber reinforced self-compacting concrete, J-Ring, T50, Impact energy, Surface abrasion. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Günümüzde birçok ülkede kendinden yerleşen beton (KYB) kullanılmaktadır ve bu betonun normal betonlaragöre avantajları bulunmaktadır. Betonun gerilme dayanımını artırmak için betona çelık lifler eklenebilir. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti‟nde lif kullanımı artmasına rağmen kendinden yerleşen betonun kullanımı henüz yaygınlaşmamıştır. Bu çalışma sayesinde çelik lifli kendinden yerleşen betonun (ÇLKYB) KKTC‟de kullanımı da teşvik edilmiş olacaktır. Bu çalışma üç kısıma ayrılmıştır. Birinci kısım; kendinden yerleşen betonun tasarımına dayanır. Kimyasal katkılara ek olarak K. Kıbrıs‟taki yerel malzemelerin kullanılması esas alınarak tasarım yapılmıştır. İkinci kısımda ise KYB‟da kullanılan farklı miktarlardaki çelik liflerin slump, J ring, L-box, V-funnel ve kolon segregasyonu gibi özelliklerine olan etkilerine bakılmıştır. Üçüncü kısımda ise KYB ve KYÇLB‟un basınç mukavemeti, aşınma dayanımı, su basıncı altında geçirgenliği, yoğunluk, su emme, boşluk oranı, hızlı su geçirgenliği, ve ultrasonic hız deneyleri yapılmıştır. Yapılan deney sonuçlarına göre ise çelik liflerin KYB‟na eklenmesiyle betonun basınç dayanımı, çekme dayanımı, tokluk enerjisi ve yüzey aşınma dayanımı gibi pekçok özelliklerini iyileştirdiği görülmüştür. Ayrıca su/çimento oranı ve kimyasal katkı miktarı ayarlanması ile işlenebilirlik kontrol altına alınmıştır. AnahtarKelimeler: Çelik lifli kendinden yerleşen beton, J-ring, T50, Tokluk enerjisi, Yüzey aşınması.
Description: Master of Science in Civil Engineering. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Engineering, Dept. of Civil Engineering, 2010. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Özgür Eren.
URI: http://hdl.handle.net/11129/689
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Civil Engineering

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Alyousif.pdf4.16 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback