2024-03-29T07:44:37Zhttp://i-rep.emu.edu.tr:8080/oai/request
oai:i-rep.emu.edu.tr:11129/24212016-04-11T23:00:36Zhdl_11129_1981
EMU I-REP
author
Özer, Bekir
2016-04-11T06:42:04Z
2016-04-11T06:42:04Z
2008
(2008). Öğrenci merkezli öğretim. A. Hakan (Ed.), Öğretmenlik meslek bilgisi
alanındaki gelişmeler (ss. 21-40).Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
Açıköğretim Fakültesi.
http://www.emu.edu.tr/bekirozer/ogretim%20gerecleri.html
http://hdl.handle.net/11129/2421
Öğrenci merkezli öğretim, değişik adlarla gelişmiş ülkelerde özellikle son otuz yıldan bu yana üzerinde yoğun olarak durulan, araştırmalar yapılan, okullarda uygulanan, yaygınlaştırılmaya çalışılan bir öğretme-öğrenme yaklaşımıdır. Türkiye’de de öğrenci merkezli öğretim 2000’li yılların başından bu yana programlara, okullara sokumlaya çalışılıyor. Ancak bunda başarı elde edilmesi, özellikle okullan eğtiim programlarını hazırlayan program geliştirme kurullarından programların uygulanması ile görevli yöneticilere ve öğretmenlere dek bütün eğitimcilerin karaklılıkla bu yaklaşım doğrultusunda etkinliklte bulunmasıyla olanaklıdır. Bu eğitimciler içerisinde okulda ve sınıfta uygulayıcı olan öğretmenlerin işlevi kuşkusuz oldukça önemlidir. Öğrenci merkezli öğretimi benimseyip uygulamanın temelini de; bu yaklaşımı, bilimsel dayanakları, anlamı, özellikleri, uygulama süreci ve değerlendirmesi ile öğrenmek oluşturur. Bu ünitede uygulayıcılara öğrenci merkezli öğretimle ilgili temel bilgilerin sunulması amaçlanmıştır.
tur
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
info:eu-repo/semantics/openAccess
öğrenci merkezli öğretim
öğrencinin öğrenmedeki etkinliği
öz yönetimli öğrenme
gerçekçi öğrenme etkinliği
bilgiyi yapılandırma
iş birlikli öğrenme
performans değerlendirme
ürün dosyası değerlendirmesi
Öğrenci Merkezli Öğretim
bookPart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http://i-rep.emu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/11129%2F2421/3/ogr_mes_bil_un_02.pdf.txt
File
MD5
e3fda588a7ef154a4f2baebba335e335
73541
text/plain
ogr_mes_bil_un_02.pdf.txt
URL
http://i-rep.emu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/11129%2F2421/1/ogr_mes_bil_un_02.pdf
File
MD5
c4d78a7b8e16b8e38657550a42166f7c
6492207
application/pdf
ogr_mes_bil_un_02.pdf
oai:i-rep.emu.edu.tr:11129/24192016-04-11T23:00:35Zhdl_11129_1981
EMU I-REP
author
Özer, Bekir
2016-04-11T06:31:34Z
2016-04-11T06:31:34Z
2008
(2008). Öğrencilere öğrenmeyi öğretme. A. Hakan (Ed.), Öğretmenlik meslek
bilgisi alanındaki gelişmeler (ss.139-152).Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
Açıköğretim Fakültesi.
http://hdl.handle.net/11129/2419
Yirmi birinci yüzyıla girerken içinde bulunduğumuz çağın en ayırıcı özelliği "bilgi
çağı" olmasıdır. Bilgi çağı, bilginin yoğunlaştığı, bilim ve teknolojinin hızlı değişim
gösterdiği bir dönemdir. Bu değişimler doğrultusunda toplumlar ve onları oluşturan
bireyler de değişme gereksinmesiyle karşı karşıya gelmişlerdir. Başka bir deyişle,
toplumlar "bilgi toplumu" olma sürecine girmişlerdir. Bireylerin hem bu sürece
uyum gösterebilmeleri hem de bu süreci geliştirebilmeleri için öncekilerden farklı
kimi niteliklere sahip olmaları gereklidir.
tur
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
info:eu-repo/semantics/openAccess
öğrenme stilleri,
öğrenme stratejileri,
örgütleme stratejileri
Öğrenmeyi Öğretme
workingPaper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http://i-rep.emu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/11129%2F2419/3/ogrenmeyiogretme.pdf.txt
File
MD5
8a2ce97c2eec306fd06780688437cb9f
44501
text/plain
ogrenmeyiogretme.pdf.txt
URL
http://i-rep.emu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/11129%2F2419/1/ogrenmeyiogretme.pdf
File
MD5
311f382b137e0353e80c8bd0a160eda0
211725
application/pdf
ogrenmeyiogretme.pdf