2024-03-29T13:48:15Zhttp://i-rep.emu.edu.tr:8080/oai/request
oai:i-rep.emu.edu.tr:11129/20652016-02-05T00:00:27Zhdl_11129_2171hdl_11129_1983Dinçyürek, Akman2016-02-04T14:23:04Z2010-06Akman Dinçyürek, (02 Jun. 2010), "Investigating the Impacts of Job Stress on the University Librarians within the Perspective of Human Resource Management: The Case of North Cyprus, Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=1995473 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.19954731556-5068DOI: 10.2139/ssrn.1995473http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1995473http://ssrn.com/abstract=1995473http://hdl.handle.net/11129/2065The file in this item is the publisher version (published version) of the article.Librarians in there relations with there customers and with other librarians have to establish good relations. Librarians work long hours and it is somewhat monotonous. Librarians are also busy with a collateral work while working as a librarian. Working together busy sincere, warm relations among managers and working personnel. University libraries are integral part of every university and they have to meet the demands of students in thousands.
The aim of this article is to find out the effects of stress on university librarians working in Northern Cyprus as useful human resources, and propose certain strategies to create a good environment for the librarians to work effectively and with endless determination in their jobs. Also research article about job stress improvements related to business administrative in introduction.enSocial Science Electronic Publishing, Inc.info:eu-repo/semantics/openAccessstress managementlibrarianslibrary managementhuman resources managementInvestigating the Impacts of Job Stress on the University Librarians within the Persepective of Human Resource Management: The Case of North CyprusArticlePublisher Version (Published Version).04 Faculty of EducationÖzay Oral Library01 Rector's OfficeLibrary Materials – Özay Oral LibraryED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education
oai:i-rep.emu.edu.tr:11129/21332016-03-03T07:58:02Zhdl_11129_1985hdl_11129_2171Soykan, Osman2016-02-18T12:42:17Z1997Osman Soykan, (1997), "Ankara Okul Kütüphaneleri". Lisans Tezi, Türkiye Cumhuriyeti Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü Kütüphanecilik Ana Bilim Dalı.http://hdl.handle.net/11129/2133Lisans Tezi.Türkiye Cumhuriyeti Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü Kütüphanecilik Ana Bilim Dalı, (1997). Tez Danışmanı Dr. Nazlı Alkan.Günümüzde sanayisi Ve ekonomik kalkınması güçlü olan ülkelerin en belirgin özellikleri bilgiye ve bilime verdikleri önemdir. Bu ülkelerde bilimsellik, bilimsel tutum ve davranışlar günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası durumundadır.Kuşkusuz çağımız bilgi-bilim çağıdır. Bu çağda toplumlar her alanda gelişebilmek ve refah düzeylerini yükseltebilmek için, öncelikle bilimsel düşünceye sarılmak durumundadırlar. Bilgiyi üreten ve ürettikleri bilgiyi işleyip kullanabilen toplumlar bilimsel ve teknolojik kalkınma içindedirler.
Bilginin toplumlar için servet olduğu yüzyılımız, bilgi yatakları olan kutüphaneleri, çok özel ve vazgeçilmez bir konuma getirmiştir. Kütüphaneler, bilginin; toplandığı, analiz edildiği, işlendiği, depolandığı ve kullanıcıların hizmetine sunulduğu bilgi merkezleridir. Kütüphane türleri içerisinde, okul kütüphanesinin özel bir yeri vardir. İlk ve ortaöğretim okullarında oluşturulan okul kutüphaneleri bireyin ilk karşılaştiğı kütüphane türüdür. Birey bu kütüphane sayesinde yaşam boyu sürdürebileceği okuma ve araştırma
alışkanlığını kazanabilir. Okul kütüphanesi bireye bilimsel tutum ve davranış temellerini
sağlayabilecek bir kütüphane türüdür.
Ülkemizde okul kutüphaneleri kütüphane türleri içerisinde en az ilgi gören ve en çok
ihmal edilmiş bir kütüphane türüdür. Bu nedenle de toplumumuzda bireylere küçük yaştan itibaren okuma alışkanloğı kazandırılamamakta ve araştıran, okuyan bir toplum olma yolunda adım atılamamaktadır.
Araştırmada Ankara’daki okul kütüphaneleri incelenmiş ve istatistiki bilgilerin
kullanılması ile günümüzdeki durumları belirlenmiştir. Mevcut durumları ile ortaya çıkan sorunlara da çözum önerileri getirilmiştir.otherTürkiye Cumhuriyeti Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü Kütüphanecilik ana Bilim Dalı / ANKARAinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul kütüphaneleri - Okul KütüphaneciliğiOkul Kütüphaneleri - Okul Kütüphaneciliği - AnkaraOkul Kütüphaneleri - Okul Kütüphaneciliği - TürkiyeAnkara Okul KütüphaneleriThesis04 Faculty of EducationÖzay Oral Library01 Rector's OfficeProjects and Reports – EducationLibrary Materials – Özay Oral Library
oai:i-rep.emu.edu.tr:11129/21722016-03-02T12:25:47Zhdl_11129_21712016-03-02T12:25:47Z2016-01-12http://www.kibristime.com/kibris/kitap-agaci-projesinin-son-adimi-gerceklestirildi-h54146.htmlhttp://hdl.handle.net/11129/2172turinfo:eu-repo/semantics/openAccesskitap ağacıkitap ağacı projesiotherkibristimeDAÜ Özay Oral Kütüphanesi11Özay Oral Library01 Rector's OfficeLibrary Materials – Özay Oral Library
oai:i-rep.emu.edu.tr:11129/21752016-03-03T00:00:16Zhdl_11129_2171Haberal Kıbrıslı Gazetesi2016-03-02T14:16:15Z2015http://emuprnews.emu.edu.tr/30ekim2015/haber8.jpghttp://hdl.handle.net/11129/2175turHaberal Kıbrıslıinfo:eu-repo/semantics/openAccesseğitim semineriDAÜ Kütüphanesi'nden eğitim semineriotherHaberal Kıbrıslı Gazetesi88Özay Oral Library01 Rector's OfficeLibrary Materials – Özay Oral Libraryhttp://i-rep.emu.edu.tr:8080/xmlui/retrieve/5236/e%c4%9fitimsemineri.jpg.jpg
oai:i-rep.emu.edu.tr:11129/23822016-03-31T23:00:44Zhdl_11129_2171Eastern Mediterranean University Özay Oral Library2016-03-31T11:43:36Z2016-03http://hdl.handle.net/11129/2382engEastern Mediterranean University, Özay Oral Libraryinfo:eu-repo/semantics/openAccessEastern Mediterranean University Institutional Repository - Submitting GuideEastern Mediterranean University Institutional Repository, EMU I-REPotherEastern Mediterranean University, Özay Oral LibraryÖzay Oral Library01 Rector's OfficeLibrary Materials – Özay Oral Library
oai:i-rep.emu.edu.tr:11129/24482016-04-15T07:42:34Zhdl_11129_2171Soykan, Osman2016-04-15T07:42:34Z2015https://www.youtube.com/watch?v=Wo2fwS8Z4YEhttp://hdl.handle.net/11129/2448turKıbrıs Medyainfo:eu-repo/semantics/openAccessDoğu Akdeniz Üniversitesi Kütüphanesi51. Kütüphane HaftasıOsman Soykan51. Kütüphane Haftası Konulu Program, DAÜ Kütüphanü Müdürü Osman Soykan-Muazzez GazihanvideoKIBRIS TVEastern Mediterranean University, Özay Oral LibraryÖzay Oral Library01 Rector's OfficeLibrary Materials – Özay Oral Library
oai:i-rep.emu.edu.tr:11129/25302016-05-02T09:42:13Zhdl_11129_2171Ataöz, Canay2016-05-02T09:42:13Z2016-03-30https://www.youtube.com/watch?v=P1mIwOcSkCIhttp://hdl.handle.net/11129/2530Kütüphane Haftası etkinlikleri kapsamında DAÜ Özay Oral Kütüphanesi Teknik Hizmetler Şube Amiri Canay Ataöz, Genç TV'de yayımlanan Pelin Oskay ile Güzel Bir Gün isimli programın "2016 ‘da Üniversite Kütüphaneleri” konulu TV programına katıldı.Kütüphane Haftası etkinlikleri çerçevesinde; DAÜ Özay Oral Kütüphanesi Teknik Hizmetler Şube Amiri Canay Ataöz, Genç TV'de Pelin Oskay tarafından hazırlanıp sunulan "Güzel Bir Gün" isimli televizyon programına 30.03.2016'de üniversitemizi temsilen konuk olmuştur. "Üniversiteler için kütüphanelerin önemi ve modern kütüphanecilik" konusunun ele alındığı programda Canay Ataöz şu konulara vurgu yapmıştır: “Günümüzde, üniversite kütüphaneleri, değişim ve rekabet içerisindedirler. Bu sebeple hizmetleri de sürekli değişim içerisindedir. Kütüphaneler artık ödünç kitap veren, ders çalışılan yerlerin ötesine geçmişlerdir. Bilgi okuryazarlığı eğitimlerinin sunulduğu , bilginin, etkin olarak pazarlandığı bilgi merkezleridirler. Bu merkezlerde, araştırmacılara birer bilgi okuryazarı olmanın yetileri öğretilmektedir. “Açık erişim”; günümüzde bilimsel çalışmalara damgasını vurmuştur. Açık erişim kaynaklarını iyi tanıyarak kullanmak, bu kaynaklarda yayın yapmak, başta üniversitelerin ve üniversite araştırmacılarının daha fazla görünür kılınmasını, araştırmacıların daha fazla atıf almasını mümkün kılmaktadır. Tüm bunlar da üniversiteleri daha başarılı, daha görünür kılmaktadır. Bilgi hizmetlerinde AÇIK ERİŞİM, bilgiye, daha ekonomik ve daha hızlı bir şekilde ulaşmayı sağlar. Kütüphanelerin, günümüzde odaklandığı en önemli konuların başında ACIK ERIŞİM gelmektedir.”Within the framework of the Library Week, EMU Özay Oral Library Technical Services Unit Head Canay Ataöz represented our university in a TV program entitled “Güzel Bir Gün ” by Pelin Oskay on Channel Genç TV on 30.03.2016. Canay Ataöz highlighted the following issues during the program. During the current day, university libraries are undergoing change and competition. Due to this reason, their services also encounter changes in an ongoing fashion. Libraries are no longer places where one can only loan books or study for lessons. They are more like information centers where information literacy training is offered, and the information is actively put on the market. In these centers, researchers are taught about skills on how to become information literate. “Open Access” has posed great influence on the current scientific work. Using open access resources effectively after having explored them in detail and publishing work in these resources primarily increase the visibility of universities and university researchers, as well as the number of citations taken from the work of the said researchers, all of which undeniably contribute to the success and visibility of universities in general. In the field of information services, OPEN ACCESS provides the users more economic and faster access to information. One of the most important subjects the universities focus on during the current day is OPEN ACCESS.turKıbrıs Genç TVinfo:eu-repo/semantics/openAccessÜniversite KütüphaneleriCanay AtaözDoğu Akdeniz Üniversitesi Özay Oral KütüphanesiKütüphanecilik52. Kütüphane Haftası etkinlikleriPelin Oskay ile Güzel Bir Gün : "2016 ‘da Üniversite Kütüphaneleri”videoKıbrıs Genç TVDoğu Akdeniz Üniversitesi, Özay Oral KütüphanesiÖzay Oral Library01 Rector's OfficeLibrary Materials – Özay Oral Library
oai:i-rep.emu.edu.tr:11129/41322019-09-18T23:01:49Zhdl_11129_2171Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) Üniversite Kütüphaneleri Çalışma Grubu2019-09-18T11:01:03Z2014http://hdl.handle.net/11129/4132Yükseköğretim Kurulu Üniversite Kütüphaneleri Çalışma Grubu:
(Soyadına Göre Alfabetik Sırayla)
Tuba AKBAYTÜRK ÇANAK, Koç Üniversitesi, Sönmez ÇELİK, Doğuş Üniversitesi, İsmail ÇETİNKAYA, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sami ÇUKADAR, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Dr. Güssün GÜNEŞ, Marmara Üniversitesi, Gültekin GÜRDAL, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İlkay HOLT, Özyeğin Üniversitesi, Ebru KAYA, İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Ayhan KAYGUSUZ, İstanbul Şehir Üniversitesi.turYükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK)info:eu-repo/semantics/openAccessÜniversite Kütüphaneleri - Standartlar - TürkiyeÜniversite Kütüphaneciliği - Ulusal Standartlar - Türkiye2023'e Doğru Türkiye'de Üniversite Kütüphaneleri: Mevcut Durum, Sorunlar, Standartlar ve Çözüm ÖnerilerireportÖzay Oral Library01 Rector's OfficeLibrary Materials – Özay Oral Library
oai:i-rep.emu.edu.tr:11129/45852020-09-30T07:17:47Zhdl_11129_2171Sezer, Emre2020-09-30T07:17:47Z2020-09-15https://www.dropbox.com/s/z47rodprk4s1lmm/EMU%20webinar%20Acland%2C%20Bates.mp4?dl=0http://hdl.handle.net/11129/4585Acland's Video Atlas of Human Anatomy - https://aclandanatomy.com/ Watch and listen to world renowned anatomist Dr. Robert Acland — Professor Emeritus of Surgery, University of Louisville School of Medicine — as he shows and explains anatomical movement within each region of the body covering bones, muscles, tendons, organs, and more.
Bates’ Visual Guide to Physical Examination - https://batesvisualguide.com/ Bates’ Visual Guide to Physical Examination delivers new clinical skills videos featuring head-to-toe and systems-based physical examination techniques, as well as OSCE clinical reasoning modules. Bates’ Visual Guide delivers head-to-toe and systems-based physical examination techniques for the (Advanced) Assessment or Introduction to Clinical Medicine course. The site features more than 8 hours of video content.enginfo:eu-repo/semantics/openAccessAcland's Anatomy & Bates Databsse - WebinarWEBINAR : Acland’s Anatomy & Bates DatabasevideoÖzay Oral Library01 Rector's OfficeLibrary Materials – Özay Oral Library