Browsing by Author "TR220846"

EMU I-REP

Browsing by Author "TR220846"

Sort by: Order: Results:

  • Özer, Bekir (Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1990)
    Türkiye'de öğretmen yetiştirme, 16 Mart 1848 günü İstanbul'da açılan öğretmen okulu (darülmuallimin) ile başlamıştır. Buna göre, ülkemizde öğretmen yetiştirme 140 yılı aşan bir geçmişe sahiptir. 1848 yılından bu yana ...
  • Özer, Bekir; Demiray, Uğur (European Journal of Teacher Education, 1997)
    This paper describes two teacher training programmes offered through Anadolu University's Open Education Faculty (OEF). The first programme, which began in 1985‐1986, is a pre‐bachelor certificate for 130,000 primary school ...
  • Özer, Bekir (Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2002)
    Etkili öğrenmenin en önemli öğesi, öğrenmeyi öğrenmedir. Öğrenmeyi Öğrenme de, öğrencinin öğrenmelerinde yararlanabileceği çeşitli öğrenme stratejilerini kapsar. Öğrenciler, okullarda etkili öğrenmeyi gerçekleştirebilmek için ...
  • Özer, Bekir (Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, 1990-01)
    in this study, the competencies reauired by the human resource development (HRD) specialists were determined, and an assessment instrument ofthose competencies was developed. For this purpose, the literatüre on the subject ...
  • Özer, Bekir (Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, 1998-01)
    Bu çalışmada, hizmet ve mal üreten örgütlerde insan kaynaklarının sürekli olarak eğitilip geliştirilmesinden sorumlu olan insan kaynağı geliştirme (İKG) uzmanlarının sahip olmaları gereken yeterlikler belirlenerek ...
  • Özer, Bekir (Indian Journal of Distance Education, 1991)
  • Özer, Bekir (Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, 2008)
    Türkiye’de toplumun bilgi toplumu olma niteliğini daha hızlı kazanabilmesi için bireylerin etkili öğreniciler olmalarına, bunun için de öğrenmeyi öğrenmelerine gerek vardır. Bu da ancak ilköğretimden başllayarak bireylere ...
  • Özer, Bekir (Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, 2008)
    Öğrenci merkezli öğretim, değişik adlarla gelişmiş ülkelerde özellikle son otuz yıldan bu yana üzerinde yoğun olarak durulan, araştırmalar yapılan, okullarda uygulanan, yaygınlaştırılmaya çalışılan bir öğretme-öğrenme ...
  • Özer, Bekir (Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, 2008)
    Yirmi birinci yüzyıla girerken içinde bulunduğumuz çağın en ayırıcı özelliği "bilgi çağı" olmasıdır. Bilgi çağı, bilginin yoğunlaştığı, bilim ve teknolojinin hızlı değişim gösterdiği bir dönemdir. Bu değişimler doğrultusunda ...
  • Özer, Bekir (Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, 2008)
    Bütün dünya ülkelerinde eğitimde nitelik, en önemli sorunların başında gelmektedir. Öğretmenin niteliği de eğtiimde niteliğin ana bileşenidir. Daha açıkçası eğitimde nitelik, en başta öğretmenin nitelikli olmasıyla ...
  • Özer, Bekir (Eğitim ve Bilim, 1990)
    Her alandaki yoğun toplumsal, ekonomik ve teknolojik gelişmeler, insanların eğitim gereksinmelerinin de hızla artmasına neden olmaktadır. Bu eğitim gereksinmelerinin karşılanabilmesinde, öğretmenlerin sayısal yeterliklerinin ...
  • Özer, Bekir (MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı & Türkiye Zeka Vakfı., 2004)
  • Özer, Bekir (Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2005)
    Türk eğitim sisteminin 2000’li yılların başındaki en önemli sorunu niteliktir. Nitelikli bir eğitim nitelikli öğretmenlerle gerçekleştirilebilir. Öğretmenlere nitelik kazandıran iki temel etkenden birisi hizmetöncesi ...
  • Özer, Bekir (Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1997)
    Örgütlerin mal ve hizmet üretiminde etkililiği ve verimliliği artırmanın en önemli yolu, insan kaynaklarının sürekli olarak geliştirilmesidir. Bu da, "insan kaynağı geliştirme uzmanı" nın işidir. Ancak, İnsan kaynağı ...
  • Özer, Bekir (Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1989)
  • Özer, Bekir (Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İletişim Bilimleri Dergisi, 1990)
    Yirminci yüzyılda bütün dünyada, hızlı ve yoğun toplumsal, ekonomik ve teknolojik gelişmelere koşut olarak, toplumların eğitim gereksinmelerinde önemli tartışmalar olmuştur. Ülkeler, bu gereksinmelerini karşılayabilmek ...
  • Özer, Bekir (Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1991)
    Öğretmen eğitimi, günümüzde, gerek hizmetöncesi ve gerekse hizmetiçi eğitim kesitleriyle birçok ülkede üzerinde önemle durulan bir eğitim sorunu olma özelliğini korumaktadır. Özellikle yirminci yüzyılın ikinci yarısında ...