Çatmadan Doğan Kanunlar İhtilafı

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Bican, Buğrahan
dc.date.accessioned 2012-12-01T07:26:21Z
dc.date.available 2012-12-01T07:26:21Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Bican, Bugrahan. (2011). Çatmadan Doğan Kanunlar İhtilafı. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Hukuk Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/105
dc.description Milletlerarası Özel Hukuk (Özel Hukuk) Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Hukuk Fakültesi,2011. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Arzu Alibaba. en_US
dc.description.abstract OZ: Dünya deniz ticaretinin ve denizde yolcu taşımacılığının gelişmesinden bahisle, çatma vakalarının gerçekleşme riski de yükselmiştir. Günümüzde, her ne kadar gelişen denizcilikle ilgili teknolojiler gerçekleşen çatma vakalarının oransal olarak azalmasında fayda sağlamış olsa da, bu vakalar halen daha önlenememiş ve ciddi bir risk taşır durumdadırlar. Buna ek olarak, günümüzde denizlerde yapılan nükleer madde, petrol ve zararlı kimyasal maddelerin taşımacılığı da çatma sonucunda ortaya çıkabilecek felaketlerin boyutunu artırmaktadır. Tüm bunlar çatma halinde uygulanacak hukukun acilen belirlenmesini gerektirmektedir. Bu hukuk çatmadan zarar gören tüm tarafların menfaatlerini en iyi şekilde korur nitelikte olmalıdır. İşte bu amaçtan yola çıkarak birçok görüş ve çözüm öne sürülmüştür. “Çatmadan Doğan Kanunlar İhtilafı” başlıklı tezimizde, iç sularda, karasularında veya açık denizlerde meydana gelen yabancı unsurlu çatmalara uygulanacak hukukun belirlenmesine yönelik olarak, hem çatmanın tarafları açısından, hem farklı devletlerin hukuk sistemleri açısından, hem de Türk hukuku açısından değerlendirmelerde bulunulmuştur. Söz konusu değerlendirmelerden önce çatma kavramının tanımı yapılmış, tarihsel gelişim süreci üzerinde durulmuş; bu bağlamda, antik çağlardan yakın zamana kadar uygulanacak hukukun belirlenmesine yönelik yapılmış düzenlemeler incelenmiştir. .................................................................................................... ABSTRACT: With the development of the World maritime commerce and transportation of passengers on sea, the risk of the collisions have been increased. Although new technologies decreased the number of the collisions, it still is not possible to completely prevent collisions. In addition to this, transportation of nuclear substances, petroleum and dangerous chemicals increases dimensions of disasters that may happen in cases of collisions. All these risks require urgent solution to choice of law problems in collision. The applicable law must protect interests of all parties who face damage. That is why this thesis deals with different opinions and solution methods about choice of law problems in collision. This thesis which is called “Choice of Law in Collision” studies applicable law in cases of collisions including foreign element. The study examines collisions within territorial waters, internal waters and on the high seas from the perspectives of parties, different legal systems and Turkish legal system. Prior to topics stated above, concept of collision and historical background of choice of law issues starting from antique ages are studied. In this thesis international efforts to make uniform rules related to collision are also discussed and relevant international conventions are examined. en_US
dc.language.iso Turkish (Türkçe) en_US
dc.publisher Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.subject Hukuk en_US
dc.subject Denizcilik - Deniz Hukuku - Çatma en_US
dc.subject Uygulanacak Hukuk - Türk Hukuku en_US
dc.subject Collision - Applicable Law - Turkish Legal System en_US
dc.title Çatmadan Doğan Kanunlar İhtilafı en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record