Abstract:
Bu çalışma, Doğu Akdeniz Üniversitesi Yönetim Kurulu’nda,
Akademik Değerlendirme Kıstasları’nın (Kriterleri’nin)
akademik yükseltmelerde yetersiz olduğu ve sistemde tıkanıklık
yarattığı iddialarının ortaya atılmasıyla yaratılan kavram
kargaşasını ortadan kaldırmak amacıyla hazırlanmıştır. Sorun;
yönetim yetmezliğinden ve uygulama yanlışlıklarından
kaynaklanan hatalardan dolayı ortaya çıkan olumsuz sonuçlardan
haksız yere ADEK’in sorumlu gösterilmesinden kaynaklanmaktadır.
Doğu Akdeniz Üniversitesi tarihinin en başarılı uygulama
örneklerinden biri olan ADEK’in bu tür yanlış ve asılsız
saptamalarla hedef haline getirilmesinden DAÜ'nün kurumsal
anlamda büyük zarar göreceği aşikardır.
Bu rapor, ADEK’in kuruluş amaçlarını, gelişmiş akademik
yapılardaki ADEK benzeri uygulamaları, ADEK’in DAÜ'ye
kazandırdıklarını ve yönetim ile öğretim üyeleri arasında
akademik barışın tesisine nasıl olumlu anlamda katkı koyduğunu açıklayabilmek amacıyla hazırlanmıştır.
Description:
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Üniversite Yönetim Kurulu’nda
başlatılan bir tartışma sonucu, Yönetim Kurulu tarafından
Bilgisayar ve Teknoloji Yüksek Okulu Müdürü Doç. Dr. Hasan
AMCA’dan ADEK’in neden DAÜ için faydalı olduğu, 2000
yılında ADEK kurulduğundan bu yana kıstasların kullanımından
dolayı Üniversite’de ne gibi gelişmelerin kaydedildiği ve
Akademik Değerlendirme Kıstasları olmasaydı aynı gelişmelerin
olup olamayacağı konularını içeren bir rapor hazırlaması istenmiştir.