"Instagratification": Uses and gratification of instagram by university students for interpersonal communication

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Oloo, Fredrick Leica
dc.date.accessioned 2014-09-29T05:40:37Z
dc.date.available 2014-09-29T05:40:37Z
dc.date.issued 2013-07
dc.identifier.citation Oloo, Fredrick Leica. (2013). "Instagratification": Uses and gratification of instagram by university students for interpersonal communication. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/1367
dc.description Master of Arts in Communication and Media Studies. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies, 2013. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Agah Gümüş. en_US
dc.description.abstract ABSTRACT: Social networking sites offer a platform where user can convey themselves in a diversity of ways. Users upload photos, tag loved ones or friends or just simply comment on a status. Social networking sites have been on the increase recently, with photo sharing based sites like Instagram. The motivations or the gratification that these users derive from such interactions needs to be queried. The total Participants for the study were 503 (Female =217). Participants who specified gender other than male or female were 5 in number. This study investigated the uses and gratifications of university students when they use Instagram and the interpersonal communications motives that drive them. Participants for the study were selected from the Instagram contacts of the researcher as well as from various social networking sites like Facebook, through an online survey. The result of the study indicated that there is a strong inclination to online interaction by university students due to the amount of time they spend on the internet and on mobile devices. Keywords: Social Networking Sites (SNS), Instagram, Uses and Gratification, Interpersonal Communication. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ:Sosyal İletişim Ağları kullanılcaların çeşitlilik içerisinde kendilerini ifade edebilecekleri platform sunuyor. Böylelikle, kullanıcılar fotoğraf yüklemek, fotoğraflardaki kişileri etikletlemek veya arkadaşlarına güzel ya da sadece basit bir durum ile ilgili yorum yapabilmektedirler. Sosyal İletişim Ağları, Instagram gibi fotoğraf paylaşım tabanlı sitelerde, son zamanlarda bir artış olmuştur. Motivasyonları veya bu kullanıcıların etkileşim türetmek haz sorgulanan gerekiyor. Bu çalışmada toplam katılımcı sayısı 503 (Kadın = 217) tür. Katılımcılardan 5 tanesi ne kadın ne de erkek olarak cinsiyetini belirtmemiştir. Çalışmada veriler online anket yoluyla toplanmıştır, Facebook gibi çeşitli sosyal İletişim Ağlarından Instagram kişilerden katılımcılar seçildi. Çalışmanın sonucu İnternette ve mobil cihazlarda harcadıkları zamanı miktarı nedeniyle üniversite öğrencileri tarafından online etkileşim için güçlü bir eğilim olduğu ortaya çıkarmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Ağ Siteleri (SNS) , Instagram, Kullanımlar ve Doyumlar, Kişilerarası Iletişim. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.subject Communication and Media Studies en_US
dc.subject Online social networks - Communication en_US
dc.subject Internet, Communication - Social Aspects en_US
dc.subject Social Networking Sites (SNS), Instagram, Uses and Gratification, Interpersonal Communication en_US
dc.title "Instagratification": Uses and gratification of instagram by university students for interpersonal communication en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record