Consumer preferences in product choice

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Assanov, Adilzhan
dc.date.accessioned 2014-11-25T12:10:28Z
dc.date.available 2014-11-25T12:10:28Z
dc.date.issued 2013-06
dc.identifier.citation Assanov, Adilzhan. (2013). Consumer preferences in product choice. Thesis (M.B.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/1520
dc.description Master of Business Administration. Thesis (M.B.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2013. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract ABSTRACT: Marketing Management is a tool used by most leading world companies due to its ability to improve overall efficiency, find most efficient solutions utilizing both internal and vendor market opportunities with aim to increase profitability. Marketing management absorbs latest achievements in the areas from the world of practice, science, computer science and cybernetics, management and economics to psychology. Thesis will analyze activities directed toward establishment, maintenance and strengthening mutually beneficial transactions with target buyers segment. This paper work is going to perform marketing research and identify the customer preferences in product choice. Case study of cellular communication companies located in Kazakhstan. Keywords: Marketing Research, Cellular Telecommunication. ………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Pazarlama yönetimi dünyanın önde gelen şirketleri tarafından kullanılan ve genel olarak verimliliği artıran bir araçtır, en etkin çözümleri bulmada ve hem iç hem de dış piyasa fırsatlarını karlılığı artırma amacı ile kullanılır. Pazarlama yönetimi; pratiğin, bilimin, bilgisayar biliminin, sibermatiğin, yönetim ve ekonominin psikolojiye olan elde edilen en son başarılarını özümser. Bu tez; kurulum, hedef alıcıların istikrarı ve çıkarları doğrultusunda ki analizleri kapsayacaktır. Bu çalışma, pazarlama çalışması içerisinde müşterilerin ürün tercihlerini araştıracaktır. Örnek incelemesi Kazakistan da bulunan hücresel iletişim şirketleri olacaktır. Anahtar Kelimeler: Pazarlama Araştırması, Hücresel Iletişim. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing research en_US
dc.subject Marketing Research, Cellular Telecommunication en_US
dc.title Consumer preferences in product choice en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record