University students' response to social media advertisements

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Nmezi, Onyedikachi Uzozie
dc.date.accessioned 2014-11-25T12:40:58Z
dc.date.available 2014-11-25T12:40:58Z
dc.date.issued 2013-08
dc.identifier.citation Nmezi, Onyedikachi Uzozie. (2013). University students' response to social media advertisements. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/1523
dc.description Master of Arts in Communication and Media Studies. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies, 2013. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Nurten Kara. en_US
dc.description.abstract ABSTRACT: The use of social media for marketing techniques has been in the increase in parallel with the increasing number of social media users and the impact of social media on the audience habits in many different areas such as politics, social movements, social contacts as well as marketing has been as a result of technology and its developments and has enhanced media messages utilization by advertisers. Advertising companies have improved direct responses from potential customers in this manner using the audience as agents of their advertising strategies. The purpose of this study is to examine the audience responses to social media advertisements. The study used a questionnaire which is answered by300 students of the Eastern Mediterranean University, North Cyprus. The users of social media, especially the Facebook users among the university students composed the sample of this research study. The study found out that University students have been influenced by the social media advertisements. ………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Sosyal medya kullanıcı sayısındaki artışa paralel olarak sosyal medyanın pazarlama teknikleri içerisindeki kullanımı da artmıştır. Yeni medya ortamı kullanıcıların siyasal, toplumsal hareketler ve kültürel etkileşim yanında tüketim alışkanlıklarında da etki göstermiştir. Sosyal medya teknolojileri ve gelişimindeki artış oranı medya mesajlarının reklamcılar tarafından kullanımını da artırmıştır. Sosyal medya ortamı reklamcıların sadece potansiyel müşterilerle interaktif bir etkileşime geçmelerinde değil onları reklam stratejilerinin bir parçası olarak kullanmalarında da yardımcı olmuştur. Bu araştırmanın amacı izleyicinin sosyal medya reklamları ile olan ilişkilerini sorgulamaktır. Araştırmada 300 Doğu Akdeniz Üniversitesi öğrencisinin cevapladığı bir anket kullanılmıştır. Sosyal medya, özellikle Facebook, kullanıcısı öğrenciler bu araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Bu çalışma üniversite öğrencilerinin sosyal medya ortamındaki reklamlardan etkilendiklerini ve bu reklamları kendi arkadaşları ile paylaşarak pazarlama stratejisin bir aracı haline geldiklerinin göstermiştir. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.subject Communication and Media Studies en_US
dc.subject Advertising - Social aspects en_US
dc.subject Internet advertising - Online social networks en_US
dc.title University students' response to social media advertisements en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record