Total quality management, commitment, and recovery performance in commercial banks of TRNC

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Shirkhani, Setareh
dc.date.accessioned 2014-11-25T15:34:43Z
dc.date.available 2014-11-25T15:34:43Z
dc.date.issued 2013-07
dc.identifier.citation Shirkhani, Setareh. (2013). Total quality management, commitment, and recovery performance in commercial banks of TRNC. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Banking and Finance, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/1532
dc.description Master of Science in Banking and Finance. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Banking and Finance, 2013. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Salih Katırcıoğlu. en_US
dc.description.abstract ABSTRACT: This thesis investigates the impact of perceived total quality management feature on the service recovery performance of the banking industry in Northern Cyprus. The moderating effect of job satisfaction and affective commitment have also been considered in the study results from 150 employees working in the various banks show that perception of them on the TQM factors exert positive and statistically significant on not only job satisfaction and commitment but also on service recovery performance. Finally factor analysis test results also do reveal that findings from this questionaries’ survey are robust. Keywords: TQM, Satisfaction, Commitment, Recovery Performance, Banks. ………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Bu tez çalışması, çalışanlar tarafından algılanmış Kuzey Kıbrıs Bankacılık Sektörü’nde toplam kalite yönetimi uygulamaları ile çalışan memnuniyeti, çalışma eğilimi, ve başarısızlık telafisi arasındaki ilişkiyi irdelemektedir. 150 banka çalışanı ile yapılan anket analizleri sonucunda, bu değişkenler arasında pozitif yönde bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bankalarda uygulanan toplam kalite yönetimi, çalışanın motivasyonunu, işe eğilimini, ve herhangi bir hizmet esnasında karşılaşılan başarısızlığı telafi etmek konusundaki performansını olumlu yönde etkilemektedir. Çalışmada varılan sonuçlar hem istatistiksel olarak anlamlı hem de önceki literatür çalışmalarının sonuçları ile benzer çıkmıştır. Son olarak, faktör analizi sonuçları da aynı zamanda, sonuçların geçerliliğini ortaya koymuştur. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.subject Banking and Finance en_US
dc.subject Total quality management - Turkish Republic of Northern Cyprus en_US
dc.subject Banks and Banking - Turkish Republic of Northern Cyprus en_US
dc.subject TQM, Satisfaction, Commitment, Recovery Performance, Banks en_US
dc.title Total quality management, commitment, and recovery performance in commercial banks of TRNC en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record