Customer Perception towards the Internet Banking Services Performed by the Turkish Banking System

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Aydın, Dilara
dc.date.accessioned 2015-03-10T11:16:02Z
dc.date.available 2015-03-10T11:16:02Z
dc.date.issued 2014-01
dc.identifier.citation Aydın, Dilara. (2014). Customer Perception towards the Internet Banking Services Performed by the Turkish Banking System. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Banking and Finance, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/1623
dc.description Master of Science in Banking and Finance. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Banking and Finance, 2014. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Nesrin Özataç. en_US
dc.description.abstract ABSTRACT: The aim of this study is to investigate the customer perception towards the internet banking services and to identify the main factors affecting the usage of internet banking in Turkey. For that purpose, six hypotheses have been employed for the research methodology. Questionnaire has been prepared and conducted a survey in Izmir for the fieldwork. Out of all the surveys collected, 245 were usable and were compiled with SPSS 18.0. The finding of the study indicated that factors of cost, ease of use, security, accesibility were statistically significant and have positive effects on customer satisfaction. However, awareness factor has no effect on customer satisfaction of internet banking. As a result of the analysis, it is found that education levels affect the usage of the internet banking services in Turkey. Keywords:Internet banking, customer satisfaction, customer perception. ………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Bu araştırmanın amacı, Türkiye„deki banka kullanıcılarının internet bankacılığına karşı tutumlarını ve müşteri memnuniyetine etki eden faktörleri araştırmaktır. Bu çalışma, banka müşterilerine yönelik anket çalışması yapılarak değerlendirmeye alınmış ve elde edilen sonuçlar SPSS 18.0 programı ile analiz edilmiştir. Araştırma modeli çerçevesinde 6 hipotez oluşturulmuştur. Veri toplamak amacıyla anket formları Türkçe olarak hazırlanmış ve İzmir ilinde uygulanmıştır. Uygulanan anketlerin 245‟i araştırma çerçevesinde analiz için kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre algılanan kullanım kolaylığı, güven, maliyet ve erişilebilirlik faktörlerinin müşteri memnuniyeti üzerinde önemli ve pozitif etkisi olduğu görülürken farkındalık faktörünün müşteri memnuniyeti üzerinde bir etkisi olmadığı saptanmıştır. Ayrıca bireylerin eğitim seviyelerinin internet bankacılığı kullanımlarını etkilediği sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Müşteri memnuniyeti, internet bankacılığı, müşteri tutumları. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.subject Banking and Finance en_US
dc.subject Internet banking - Banks and banking - Turkey en_US
dc.subject Electronic commerce - Turkey en_US
dc.subject Financial services industry - Marketing en_US
dc.subject Internet Banking, Customer Satisfaction, Customer Perception en_US
dc.title Customer Perception towards the Internet Banking Services Performed by the Turkish Banking System en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record