Semiotic Approach to Representation of Valentine’s Day in Print Advertisements: The Case of North Cyprus

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Şen, Eda
dc.date.accessioned 2015-03-10T12:35:46Z
dc.date.available 2015-03-10T12:35:46Z
dc.date.issued 2014-09
dc.identifier.citation Sen, Eda. (2014). Semiotic Approach to Representation of Valentine’s Day in Print Advertisements: The Case of North Cyprus. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/1626
dc.description Master of Arts in Communication and Media Studies. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies, 2014. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Aysu Arsoy. en_US
dc.description.abstract ABSTRACT: Nowadays it is widely accepted and rather a common knowledge that 14th of February is a Valentine’s Day-the day when people, in particular lovers, are expressing their love affection for each other by means of gift giving, which ranges from cards and chocolates to more expensive items such as silver or golden jewelry. Essentially, about a month before an actual celebration, various media put in rotation commercials and advertisements, reflecting on gift ideas for special someone in Valentine’s Day. This study aims to examine codes and norms in today’s popular culture, related to understanding and practices of love, relationships and romantic behaviors, by conducting semiotic analyses of selected advertisements. Hence, semiotics is chosen as a dominant methodological approach to analyses. The advertisements for Valentine’s Day occasion are collected from three local North Cyprus newspapers, published in 2014. In order to answer research questions and fulfill aims and objectives, the analyses are conducted with a particular attention to semiotic codes, denotative and connotative orders of signification of textual and pictorial signs individually, as well as in relation to connotative meanings of other signs within system. Keywords: Print advertising, Valentine’s Day, Love, Representation, Semiotics. ÖZ: Günümüzde 14 Şubat, insanların, özellikle de sevgililerin birbirlerine olan sevgilerini kartlar ve çikolatadan başlayarak altın-gümüş benzeri pahalı ürünlere kadar yayılan geniş bir yelpazeyi içeren hediyeler vererek ifade ettikleri gün olarak kabul edilir. Bu durumda, kutlamanın bir ay öncesinden medya, özel birisi için alınacak özel bir hediye konusunda fikir verebilmek maksadıyla reklamlar yayınlamaya başlamaktadır. Bu çalışma, seçilen reklamları semiyotik olarak analiz ederek günümüzün popüler kültüründe sevginin pratiğini, ilişkiyi ve romantik davranışı anlamak ile ilgili olan kodları ve normları inceleyecektir. Bu bağlamda, semiyotik, analizlerde üstün metodolojik yaklaşım olarak belirlenmiştir. Sevgililer gününe ilişkin reklamlar, Kuzey Kıbrıs’ta yayınlanan üç gazetenin 2014 yılındaki yayınları arasından seçilmiştir. Araştırma sorularını cevaplarken ve araştırma amaçlarına ulaşılırken, analizlerin odağında semiyotik kodlar, yazılı ve resimsel öğelerin işaret ve ima düzenleri hem tek başlarına, hem de sistem içerisinde kullanılan diğer ima anlamlarına olan ilişkileriyle birlikte ele alındı. Anahtar Kelimeler: Basılı Reklamlar, Sevgililer Günü, Aşk, Temsil, Göstergebilim. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.subject Communication and Media Studies en_US
dc.subject Valentine's Day - Media en_US
dc.subject Print Advertising, Valentine's Day, Love, Representation, Semiotics en_US
dc.title Semiotic Approach to Representation of Valentine’s Day in Print Advertisements: The Case of North Cyprus en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record