Internet Banking in Terms of Profitability: The Case of Northern Cyprus Banks

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Nwobodo, Jude Chimezie
dc.date.accessioned 2012-12-05T11:27:12Z
dc.date.available 2012-12-05T11:27:12Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Chimezie, Nwobodo. (2011). Internet Banking in Terms of Profitability: The Case of Northern Cyprus Banks. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Banking and Finance, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/164
dc.description Master of Science in Banking and Finance. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Banking and Finance, 2011. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Nesrin Özataç. en_US
dc.description.abstract ABSTRACT: In Northern Cyprus, many if not all different bank services are being provided for their customers. Banking activities on the small Island in rather perfect and it is very flexible in satisfying and meeting the persistent wants of the general public. Currently, North Cyprus banks have gone ahead of traditional ways of banking. Newer products and services are being developed through electronic ways or electronic platforms (online banking), by using different delivery channels to reach the end users. The principle aim of this study is to analyze the empirical test of whether banks offering Internet banking are profitable, and to help fill essential space in knowledge concerning profitability, cost efficiency and other characteristics based on Banks perspectives for adopting internet banking system A panel data from 22 retail banks operating in Turkish Republic of Northern Cyprus (KKTC), comprising of 1 Public Bank, 14 Private Banks and 7 Foreign Branch Banks. These banks have adopted Internet banking some time between 1997 and 2010. Our dataset is drawn from the year-end aggregate income statements and balance sheets compiled by the Central Bank of Northern Cyprus. It covers a period of six years ranging from 2004 to 2009. Keywords: Profitability, internet banking and North Cyprus …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde birçok banka çok çeşitli bankacılık hizmeti vermektedir. Bu hizmetler, küçük bir ada ülkesi olan KKTC’de yaşayan banka müşterilerinin beklentilerini oldukça tatmin etmektedir. Son zamanlarda KKTC bankacılık hizmetleri geneleksel bankacılık uygulamalarını dışına çıkmaya başlamış, yeni ürünler özellikle elektronik altyapı ile müşterilere ulaştırılmaya çalışılmaktadır. Bu çalışma, KKTC e-bankacılık uygulamalarının banka karlılıkları üzerinde etki yaratıp yaratmadığını görmek amacını içermektedir. Internet bankacılığı uygulayan bankalarla uygulamayanlar, karlılık açısından mevcut olan farklılıkları ortaya çıkarmaya çalışılmaktadır. KKTC’de faaliyet gösteren 22 Ticari Banka incelenmeye alınmış ve panel data yöntemi ile 14 yerli banka, 7 şübe bankası ve 1 kamu bankası dikkate alınarak analiz yapılmıştır. Analiz 2003 ve 2009 yılları arasını içermekte ve internet bankacılığının banka karlılığı üzerinde positif bir etki oluştuğu kanısına varılmamıştır. Anahtar Kelimeler: Karlılık, internet bankacılığı( e-bankacılık), Kuzey Kıbrıs en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) en_US
dc.subject Banking and Finance en_US
dc.subject Banks and Banking - Cyprus, North en_US
dc.subject Financial services industry - Computer networks - Internet Banking en_US
dc.subject Profitability - Internet Banking and North Cyprus en_US
dc.title Internet Banking in Terms of Profitability: The Case of Northern Cyprus Banks en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record