Abstract:
ABSTRACT: This study is analyzed the effect of different university related variables such as university-related antecedent, town-related information, town related offerings and town related facility on the students town loyalty through university/college reputation, student town reputation and student town satisfaction and switching costs. This study has been conducted among the 250 international students of Eastern Mediterranean University (EMU), Famagusta, North Cyprus.
This study analyzed the data through use of SPSS analysis, and Pearson correlation.
The findings of the study are mentioned that all of the relationship is positive and significant. All of hypotheses are supported. University and destination managers should be careful about the university related information, performance, facility and service to the students due to the fact that the quality of the service directly and indirectly effect on the student loyalty to destination and university and decreasing cost. The managerial implication and limitation of the study mentioned at the end of the study. Student loyalty is used as the dependent variable due to its important in the continuous performance of the town and university. All of the hypotheses study are supported.
Keywords: University Reputation, Student Satisfaction, Switching Cost, North Cyprus.
…………………………………………………………………………………………………………………………
ÖZ: Bu araştırma üniversite ile ilişkili antesedanın, şehir ile ilişkili enformasyonun, şehir ile ilişkili arzın ve şehir ile ilişkili olanak ve imkanların, üniversite itibarı, öğrenci şehir itibarı, ve öğrenci şehir tatminiyeti ve değiştirme maliyetleri doğrultusunda öğrenci şehir bağlılığı üzerindeki etkisini incelemektedir. Bu araştırma Kuzey Kıbrıs, Gazimağusa, Doğu Akdeniz Üniversitesindeki 250 uluslararası öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.
Bu araştırma, verileri SPSS analizi ve Pearson korelasyonu üzerinden analiz etmiştir. Araştırmanın sonuçları bahsedilen bütün ilişkiler arasında pozitif ve önemli olduğu yönündedir. Bütün hipotezler desteklenmiştir. Üniversite ve hedef idarecilerinin, öğrencilere sunulan üniversite ile ilişili enformasyon, performans, tesis ve hizmet konularında, sunulan hizmet kalitesinin dolaylı yada doğrudan olacak şekilde öğrenci sadakatinin, hedef ve üniversite ve azalan maliyetler üzerindeki etkisinden ötürü dikkatli olmaları gerekmektedir. Bu araştırmanın yönetimsel içeriği ve kısıtlamalarından araştırmanın sonunda bahsedilmiştir. Öğrenci sadakati, şehir ve üniversitenin performans devamlılığındaki öneminden ötürü bağımlı değişken olarak kullanılmıştır. Bütün hipotezler desteklenmiştir.
Anahtar kelimeler: Üniversite itibarı, Öğrenci tatminiyeti, değiştirme maliyeti, Kuzey Kıbrıs.
Description:
Master of Science in Tourism Management. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2015. Supervisor: Prof. Dr. Habib Alipour.