Country as a brand: The case of Slovenia

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Belsak, Jasna
dc.date.accessioned 2015-06-30T13:12:06Z
dc.date.available 2015-06-30T13:12:06Z
dc.date.issued 2015-02
dc.identifier.citation Belsak, Jasna. (2015). Country as a brand: The case of Slovenia. Thesis (M.B.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/1779
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2015. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Mehmet İslamoğlu. en_US
dc.description.abstract ABSTRACT: Globalization, continuous changes in a global market, greater awareness of countries in need of country branding and competition were the main reason countries started to create their brands. This Thesis presents various aspects of a country brand and branding. The topic is extremely convoluted. It is explained why and if a country can be understood as a brand, what are the techniques of successful country branding, key elements of a country brand are exposed and it's stakeholders identified. Criteria of a successful country brand are examined benefits of a strong country brand on different areas of interest discussed. Later on analysis of the country brand of Slovenia is conducted in the terms of construction of the brand, stakeholders, country brand elements, management and success of the brand. The aim of the thesis is to emphasize the importance of effective country branding and numerous positive benefits of a strong country brand for all aspects of the country. Objective of the Thesis is to answer the question if Slovenia has a strong and successful country brand and the impact this has on the welfare of Slovenia. Keywords: Country branding, Country identity, Country image, Stakeholders, Slovenia. ………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Dünya pazarlamasında, küreselleşme, rekabet ve sürekli değişiklikler, ülkeleri kendi özel markalarını oluşturmaya mecbur ettiler. Bu tez, bir ülke markasının değişik açı ve çok yönlü görüşlerini sunmaktadır. Bu konu kompleks ve çok değişik yüzlüdür. Burada bir ülkenin, neden bir marka olarak düşünülmesi anlatılıp, bu konuda başarılı teknikler, bu ülkeye özel çok yönlü görüşler ve hissedarlar, bu başarının kriter noktaları ve bir güçlü ülke markalarını diğer yönlerde faydaları sunulacaktır. Slovenya'nın markasını nasıl oluştuğunun, paydaşları, ülkenin markalarını özellikleri, yönetmenliği ve başarısı anlatılıp, sunulacaktır. Bu tezin maksatı, etkileyici bir ülke markasını ne kadar önemli olduğunu vurgulamak ve bundan çıkan positif yararları sunmaktır. Bu tezin amacı, Slovenya'ın zayıf ve başarısız bir markaya sahip olduğunu ispatlamak ve bunun Slovenya'nın refahına olan etkilerini sunmaktır. Anahtar kelimeler: Ülke markası, Ülke kimliği, Ülke imajı, Hissedarlar, Slovenya. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Brand name products - Slovenia en_US
dc.subject Branding (Marketing) - Slovenia en_US
dc.subject Country branding, Country identity, Country image, Stakeholders, Slovenia en_US
dc.title Country as a brand: The case of Slovenia en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record