Factors influencing purchase of digital electronic devices from the market in the North Cyprus: An empirical study

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Kiafar, Hatef
dc.date.accessioned 2015-07-02T12:41:15Z
dc.date.available 2015-07-02T12:41:15Z
dc.date.issued 2013-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/1806
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2013. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Sami Fethi. en_US
dc.description.abstract ABSTRACT: With the development of technology, digital devices and products is increasingly common nowadays. People can search for and buy new digital products much more conveniently and efficiently than older one. In fact, the number of people who choose new digital products is continuously increasing. This dissertation is concerned with the factors that affect Cypriots‟to purchase of Digital Electronic Devices from the market in the north Cyprus”. This research uses a mixed methodology, which includes quantitative and qualitative methods, and the information has been collected by questionnaire and interview. A total of 197persons from different parts of the world responded to the survey and 11individuals were interviewed. The information gathered in the research is analyzed in comparison with relevant literature. Some key factors were defined by reviewing the relevant literature: including price, convenience, new technology, bias, design, advertisement and service. These factors provide a structure to research in this dissertation and enable some new factors to be found. Keywords:Digital devices, selection criteria, North Cyprus economy, Factor analysis. ………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Teknolojinin gelişmesiyle, dijital cihazlar ve ürünler bugünlerde yaygın olarak artış göstermektedir. İnsanlar eskisinden daha uygun ve etkili dijital ürünleri araştırıp satın alabiliyorlar. Gerçekten de yeni dijital ürünleri seçenin insanların sayısı sürekli olarak artmaktadır. Bu tez; „Kuzey Kıbrıs piyasasında Dijital Elektronik cihazların satın alınması ile” Kuzey Kıbrıslıları etkileyen faktörlerle ilgilidir. Bu araştırma, nicelik ve niteleyici metodları kapsayan bir karma yöntemle kullanılmış ve bilgiler anket ve röportajla toplanmıştır. Dünyanın değişik bölgelerinden toplam 197 kişi anketi yanıtlamış ve 11 kişi ile de röportaj yapılmıştır. Araştırma içerisinde toplanan bilgiler, yazılmış kitaplarla alakalı olarak analiz Edilmiş ve karşılaştırılmıştır. Yazılmış kitaplar tarafından tanımlanmış bazı anahtar faktörler: (fiyat, kullanım kolaylığı, yeni teknoloji, önyargı, tasarım, reklam ve hizmet) yeniden gözden geçirilmiştir. Bu faktörler bu tezin araştırma planlamasını sağlamak için ve bazı yeni faktörlerin bulunmasına olanak vermektedir. Anahtar kelimeler: Dijital cihazlar, seçilmiş kriterler, Kuzey Kıbrıs ekonomisi, factor analizleri. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Digital Devices - Economic Aspects - Cyprus, North en_US
dc.subject Digital Devices Selection Criteria North Cyprus Economy Factor Analysis en_US
dc.title Factors influencing purchase of digital electronic devices from the market in the North Cyprus: An empirical study en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record